תפריט עמוד

יוצאים לחופשה בארץ או בחו"ל – מה תיקחו איתכם?

אחת הסוגיות המטרידות ביותר לפני יציאה לחופשה או לטיול, בארץ או בחו"ל, היא מה לקחת איתנו. אם אתם מסוג האנשים שמשימת האריזה היא משימה כמעט בלתי אפשרית עבורם - הכתבה הזו היא כתבת חובה עבורכם. איך ומה אורזים כשיוצאים לחופשה, על מה אפשר לוותר, ומה אסור בשום אופן להשאיר בחוץ? המשיכו לקרוא.

אחת הסוגיות המטרידות ביותר לפני יציאה לחופשה או לטיול, בארץ או בחו"ל, היא מה לקחת איתנו. אם אתם מסוג האנשים שמשימת האריזה היא משימה כמעט בלתי אפשרית עבורם – הכתבה הזו היא כתבת חובה עבורכם. איך ומה אורזים כשיוצאים לחופשה, על מה אפשר לוותר, ומה אסור בשום אופן להשאיר בחוץ? המשיכו לקרוא.

הנה מגיע הרגע, והחופשה שחיכיתם לה כל כך הרבה זמן מתקרבת בצעדי ענק. עוד יומיים או שלושה תיסעו למלון שלכם בארץ או לשדה התעופה, ושם תתחילו כמה ימים של יציאה מהשגרה, ימים שאתם כבר זקוקים להם כמו לאוויר. אבל רגע, לפני שהפנטזיה על טבילה בבריכה מפנקת באחד מאזורי הארץ, או על טיולים ברחוב אירופאי מהמם ישכיחו זאת מכם – צריך לארוז, וכדאי לעשות את זה חכם.

מזוודה לכל אחד?

השאלה הראשונה היא כמה לארוז, והתשובה שהרבה פעמים מגיעים אליה היא "הרבה יותר מדי". אם מדובר בחופשה בארץ – תכננו את הביגוד בהתאם לאופי החופשה. אם מדובר בחו"ל, קחו בחשבון שברוב המקומות שאתם נוסעים אליהם יש חנויות, לכן אין שום סיבה להגזים באריזה ובטח שלא להסתכן במשקל יתר. אם שכחתם פריט לבוש זה או אחר, תוכלו תמיד לרכוש אותו בחנות מקומית או ברשת בינלאומית שאתם מכירים. חשבו גם על אופי הטיול – אם אתם מתכוונים להתנייד במהלכו ברכב שכור, כדאי שתחשבו על גודל תא המטען של הרכב, ותתכננו בהתאם את גודל המזוודות וכמותן. מכונית ספורט בדרך כלל לא יכולה להכיל בתא המטען שלה את אותה כמות מזוודות כמו רכב משפחתי.

בתיק היד

במידה ואתם טסים, חשוב כמובן שהמסמכים הנדרשים לטיסה, כמו דרכון וכרטיסי טיסה,  יהיו צמודים אליכם, ותדעו כל הזמן איפה הם נמצאים בדיוק. מלבדם, כדאי להחזיק צמוד אליכם ארנק עם כסף ואת צרור המפתחות שלכם. גם אם אתם טסים למדינה אחרת, כדאי לשמור בארנק קצת כסף ישראלי, שיוכל לשמש אתכם כדי לקנות קפה וארוחה קלה בשדה התעופה. כמובן, כדאי גם שיהיה בארנק כסף מזומן במטבע של המדינה אליה אתם טסים. איזה עוד מסמכים צריכים להישאר בארנק? בין אם אתם יוצאים לחופשה בארץ ובין אם לחו"ל – דאגו תמיד שיהיו איתכם רישיון הנהיגה, תעודת סטודנט אם יש, וגם כרטיס קופת חולים, לכל צרה שלא תבוא. אם יש לכם יותר מכרטיס אשראי אחד, כדאי להשאיר אחד מהם במקום בטוח בבית, ולקחת לטיול רק אחד.

בתיק העלייה למטוס

בתיק שאתם לוקחים למטוס כדאי לכלול כמה פריטים ליתר ביטחון, כמו מברשת ומשחת שיניים, זוג גרביים ותחתונים להחלפה. בנוסף, כדאי להכניס לתוכו אמצעי בידור לטיסה, וגם אטמי אוזניים, כריות לצוואר וכיסוי עיניים. אם אתם טסים עם ילדים, חשוב כמובן לארוז עבורם צעצועים וספרים שיתאימו להם ויעסיקו אותם בטיסה, ויהיו שימושיים גם בנסיעות ארוכות.

איזה בגדים כדאי לארוז?

כשמדובר בחופשה מקומית, כדאי לארוז בגדים בהתאם לאופי החופשה. אם אתם נוסעים לצימר שבקושי תצאו ממנו – אין צורך לארוז שמלת ערב או חליפה מחויטת. אם מדובר בחופשה בחו"ל, הדבר תלוי ביעד שלכם ובעונה בה אתם נוסעים, אבל ככלל חשוב לכלול אפשרויות לכל מזג אוויר כי גלי חום או גשם יכולים לקרות גם באופן בלתי צפוי. כדאי לארוז עליונית או מעיל קל, וכן כמויות מתאימות של תחתונים וגרביים – אנחנו ממליצים על זוג לכל יום + שניים ליתר ביטחון. כדאי לארוז נעליים טובות להליכה, אבל גם זוג נאה יותר שיתאים ליציאה בערב, וכמובן סט אחד של בגדים שיתאימו לבילוי.

ובכל זאת, על מה אסור לוותר?

בין אתם נופשים בארץ או בחו"ל, בשום אופן אל תוותרו על אריזת מוצרי היגיינה אישית ותרופות. נכון, את חלקם תוכלו לרכוש בחנות מקומית אבל יכול להיות גם שבמקרה התרופה שלכם לא תהיה זמינה, מה שיכול לפגוע לא רק בחופשה אלא גם בכם. לכל חופשה כדאי להצטייד גם בספר קריאה או שניים, או טאבלט עם סרטים שמתחשק לכם לראות.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.