תפריט עמוד

טיפים לחופשת חורף מוצלחת

מה לארוז לחופשה חורפית בחו"ל, איזה ביטוח נסיעות כדאי לעשות, מה חשוב לבדוק כשאוספים את הרכב השכור, ולמה בחורף עדיף להיות גמישים ולא להיצמד לתכנית נוקשה? אספנו עבורכם טיפים שיאפשרו לכם להפיק את המיטב מחופשה ביעדים קרים ומושלגים

החורף הוא זמן נפלא לצאת לחופשה, גם אם אתם לא מתכננים לעשות סקי. השלג, הקרח, האוכל המנחם, אירועי התרבות המיוחדים – כל אלה מקנים לחופשת חורף קסם מיוחד. יחד עם זאת, תנאי מזג האוויר הופכים חופשת חורף למאתגרת יותר וגורמים לרבים לוותר על נסיעה לחו"ל בחודשים הקרובים לטובת התכרבלות מתחת לשמיכה בבית. זה לא חייב להיות ככה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח בשלום חופשת חורף בחו"ל ולהפיק ממנה את המיטב:

טיפים לאריזה וללבוש

אריזה לחופשת חורף היא מלאכה מאתגרת, ולפעמים נדמה שנצטרך לקחת כמה מזוודות בשביל כל הלבוש החם הזה. אבל אפשר בהחלט להימנע מאריזת יתר ועדיין להיות מאובזרים היטב לחופשה. על איזה פריטים לא כדאי לוותר? מה להכניס למזוודה? ואיך לבחור כובע? הנה כמה טיפים. טיפים נוספים הנוגעים לציוד ולבוש לחופשת סקי תמצאו כאן »

• קחו אתכם את המעיל לטיסה. מעילים תופסים המון מקום במזוודה, ולכן הטוב ביותר הוא ללבוש את המעיל או לשאת אותו ביד ביום שבו אתם טסים, ובכך לפנות מקום במזוודה.

מזוודה ארוזה לחופשת חורף. את המעיל עדיף ללבוש עליכם כדי לחסוך מקום | צילומים: שאטרסטוק

מזוודה ארוזה לחופשת חורף. את המעיל עדיף ללבוש עליכם כדי לחסוך מקום | צילומים: שאטרסטוק

• התלבשו בשיטת השכבות. במהלך החופשה, כדאי להתלבש בכמה שכבות, כך שתהיו מוגנים מהקור בחוץ, אבל תוכלו לקלף מעצמכם את השכבות העליונות כשאתם נכנסים למקומות מחוממים (ביעדים קרים רבים יש נטייה לחימום יתר ואם לא תתלבשו בשכבות תרגישו, תוך זמן קצר, שאתם מתבשלים). לרוב, שלוש שכבות יספיקו, בתנאי שכל אחת מהן עשויה מחומרים איכותיים. בשכבה הקרובה ביותר לגוף – לבוש תרמי (עליו נרחיב בהמשך). בשכבה האמצעית – מכנסיים וסווטשירט או סוודר חם. בשכבה החיצונית – מעיל חם שמגן גם מהגשם, כובע, צעיף, כפפות.

• לבוש תרמי. לבוש תרמי איכותי הוא הפריט החשוב ביותר שאתם צריכים במזוודה שלכם. לבוש כזה, שמורכב מחולצה תרמית ולעתים גם ממכנסיים תרמיים (בעיקר אם אתם מתכננים לעשות סקי או שאתם נוסעים עם ילדים צעירים), ישמור על חום הגוף שלכם. אין צורך להצטייד בכמות גדולה של חולצות תרמיות – הבגדים התרמיים הם אנטי בקטריאליים ולא סופחים ריחות רעים וחולצה איכותית אחת תוכל לשמש אתכם במשך שלושה ימים ואף יותר.

• פליס מומלץ שהשכבה האמצעית שאתם לובשים תהיה עשויה מפליס, שהוא חומר מבודד, קל ומתייבש בקלות.

• צמר מרינו. סוג הצמר הזה נהדר למזג אוויר קר – הוא דק יותר בהשוואה לצמר רגיל, רך ונעים על הגוף, מבודד היטב, עוזר לשמור על חום הגוף ומנדף זיעה. צמר מרינו משולב לעתים בחולצות תרמיות, וכדאי לבחור גם בסוודרים העשויים ממנו או בסווטשירטים שמשולב בהם צמר מרינו (לפחות 20 אחוז).

• צעיף. צעיף הוא פריט חובה במזוודה שלכם. מאחר שהוא יככב בכל התמונות שתצלמו, כדאי לבחור בצעיף שהולך טוב עם קשת רחבה של צבעים ומתאים למגוון פרטי לבוש.

אל תשכחו להכניס למזוודה כובע צמר, צעיף וכפפות

אל תשכחו להכניס למזוודה כובע צמר, צעיף וכפפות

• כפפות. האצבעות רגישות מאוד לקור והדרך הטובה ביותר להגן עליהן היא באמצעות כפפות. אם אתם יוצאים לחופשה עירונית אפשר להסתפק בכפפות צמר אפנתיות (תמיד כדאי להביא עוד זוג להחלפה), אבל אם אתם מתכננים לבלות בשלג, כדאי להצטייד בכפפות שהן גם מחממות וגם אטומות למים.

• כובע צמר ישמור על הראש שלכם חם, וממש לא כדאי לוותר עליו. כדאי למדוד את הכובע טרם הרכישה כדי לוודא שהוא נעים על הראש ולא מציק ומגרד, ושהוא מכסה גם את האוזניים. אם הוא לא מכסה את האוזניים, כדאי להצטייד במחממי אוזניים שימנעו מאוויר קר לחדור לאוזניים שלכם.

• נעליים. אם אפשר, הסתפקו בזוג נעליים אחד, שתנעלו עליכם, מכיוון שנעליים תופסות מקום לא מבוטל במזוודה. הכי טוב – לבחור במגפיים אפנתיים, אטומים למים ומחממים, שיתאימו גם לבילוי אורבני וגם לשעשועים בשלג.

• גרביים. גם כשמנסים לחסוך מקום במזוודה, אל תחסכו בגרביים. קחו אתכם יותר זוגות ממה שאתם צריכים, כדי שיהיו לכם תמיד גרביים להחלפה במידת הצורך, אותם תיקחו עמכם בתיק היום שלכם. אל תסתפקו בגרביים דקיקים, ארזו גרביים עבים וחמים (במידת בצורך, אף גרבו שני זוגות גרביים זה על זה).

• קרם הגנה ומשקפי שמש. אם אתם מתכננים לעשות סקי או פשוט לטייל בראש הר מושלג, אל תשכחו להתמרח בקרם הגנה ולהרכיב משקפי שמש. גם בחורף יש הרבה ימי שמש ובהרים הגבוהים הקרינה חזקה במיוחד.

בשל הקרינה החזקה, משקפי שמש הם פריט חובה כשיוצאים לשלג

בשל הקרינה החזקה, משקפי שמש הם פריט חובה כשיוצאים לשלג

• שפתון וקרם לחות. מזג האוויר הקר מאופיין פעמים רבות ביובש, ואחת מתופעות הלוואי של היובש היא שפתיים סדוקות ועור יבש ומתקלף. שפתון וקרם לחות יפתרו בקלות את הבעיה.

בגד ים. זהו כנראה  הפריט המפתיע ביותר שכדאי לכם לקחת לחופשת חורף, אבל הוא תופס כל כך מעט מקום שלא תצטערו. ביעדים רבים יש מרחצאות ואתרי ספא עם בריכות מחוממות, ואם תיאלצו לשנות תכניות בגלל מזג אוויר סוער, טבילה בבריכה חמה יכולה להיות  חלופה לא רעה בכלל.

אם יש באזור בו תשהו ספא או מרחצאות חמים, לא תצטערו על שארזתם בגד ים

אם יש באזור בו תשהו ספא או מרחצאות חמים, לא תצטערו על שארזתם בגד ים

טיפים כלליים

• ביטוח נסיעות הכרחי בכל נסיעה לחו"ל, בכל עונה. בחורף כדאי לבחון היטב את סעיפי הביטוח וכדאי לשקול הרחבה לכיסוי ספורט חורף, גם אם אינכם מתכננים לעשות סקי, אלא רק לגלוש במזחלות או לטייל בנעלי שלג. אם תבלו בשלג רק חלק מימי החופשה, אפשר לעשות הרחבה לספורט חורף רק לימים הספציפיים בהם תהיו בשלג, על מנת להוזיל עלויות.

בדקו את זמני הטיסות. תנאי מזג אוויר בעייתיים, כמו סופת שלג, קרח על המסלולים או גשמים כבדים, עשויים להביא לעיכוב בטיסות ואף לביטולן. בדקו את סטטוס הטיסה שלכם זמן קצר לפני שאתם יוצאים לשדה התעופה.

גם אם אינכם מתכננים לעשות סקי אלא רק להשתעשע בשלג, כדי לעשות ביטוח לספורט חורף

גם אם אינכם מתכננים לעשות סקי אלא רק להשתעשע בשלג, כדי לעשות ביטוח לספורט חורף

היו גמישים. גם אם תכננתם בקפידה מה תעשו בכל יום בטיול, היו גמישים ופתוחים לשינויים ועקבו אחר תחזית מזג האוויר. אם הטיול שלכם משלב חוויות אורבניות עם טיולים בטבע, נצלו ימים יפים לטיולים בחוץ ואת הימים בהם מזג האוויר בעייתי הקדישו לטיול עירוני.

תכנית ב'. כמו שאנחנו יודעים, גם החזאים טועים לפעמים. לכן, גם אם הלכתם לישון עם ידיעה שלמחרת יהיה יום מעונן חלקית, בחורף תמיד יש סיכוי שתתעוררו ליום סוער. אל תילחצו, קחו את זה בקלות. אחד הדברים שייקלו עליכם הוא הכנת תכנית גיבוי לימים סוערים. בדקו מה האפשרויות שעומדות לרשותכם מתחת לגג, מה המוזיאונים הכי שווים בעיר, איזו חנויות מיוחדות יש בסביבה ובאיזה בית קפה תוכלו להשתקע שעות מבלי להשתעמם.

תחבורה ציבורית. גם אם אתם נהגים מנוסים, עדיף להימנע ככל האפשר מנהיגה בשלג או במזג אוויר סוער במיוחד. אם ביעד שאתם נוסעים אליו יש תחבורה ציבורית טובה ואמינה, שקלו להשתמש בה במקום לשכור רכב.

רכבת הברנינה אקספרס בשווייץ. במקומות בהם יש תחבורה ציבורית טובה, העדיפו אותה על פני נהיגה בשלג

רכבת הברנינה אקספרס בשווייץ. במקומות בהם יש תחבורה ציבורית טובה, העדיפו אותה על פני נהיגה בשלג

נהיגה. אם אתם בכל זאת בוחרים לנהוג ברכב שכור, הקפידו לבדוק שהוא מצויד בצמיגים המתאימים לנהיגת חורף ובררו לגבי שרשראות שלג למקרה של נהיגה בדרכים מושלגות. בכל מקרה, הקפידו לא לנהוג בזמן שיורד שלג והמתינו עד שהכבישים יפונו ויוכשרו לנהיגה. טיפים נוספים לנהיגה בטוחה בחורף תמצאו כאן »

• הגיעו מוכנים לנהיגה. לפני שאתם יוצאים לנסיעה ברכב בחורף, ודאו שיש לכם מספיק דלק, שהטלפונים הניידים שלכם טעונים ושיש לכם מספיק אוכל ומים למקרה שתיתקעו בסערה.

חופשה נעימה ומוצלחת!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.