תפריט עמוד

עיסוי שוודי, עיסוי ארומתרפי ועיסוי באבנים חמות – אם כל אלה משעממים אתכם, אולי כדאי לנסות משהו חדש? אתרי הספא בעולם מפתיעים כל הזמן ביצירת טיפולים חדשים ויצירתיים במיוחד, חלקם בשל המקום בו ניתן הטיפול, אחרים בשל החומרים שמורחים על הגוף, ויש גם כאלה שבהם המטפלים הם לא שגרתיים. אספנו כמה טיפולים ייחודיים:

עיסוי עם חיות
מי שמזמין טיפול בספא נשאל בדרך כלל האם הוא מעדיף מטפל או מטפלת. אבל יש אתרים שבהם שאלת מינו של המטפל היא זניחה למדי, ועדיף לשאול האם המטפל ארסי, או לחלופין, כמה הוא שוקל.

קחו לדוגמה את חוות הצמחים הטורפים של עדה ברק במושב תלמי אלעזר, בה ניתן לקבל עיסוי עם נחשים. במהלך הטיפול מונחים על גבם של המטופלים חמישה נחשים גדולים וקטנים (אל דאגה, הם אינם ארסיים), שזוחלים על הגוף. הנחשים הגדולים בדרך כלל לשים את אזור הבטן והגב, בעוד שהנחשים הקטנים מטיילים על הגוף בחיפוש אחר מקומות חדשים, כמו הפנים. מי שהעז להתנסות בטיפול הזה, מדווח שהוא מאוד מרגיע. חוץ מזה, תמיד יהיה לכם מה לספר לנכדים.


פילים מטפלים בתאילנד – עיסוי במשקל כבד

מקום נוסף, שבו דווקא שאלת המשקל של המעסים עשויה להדיר שינה מעיניכם, הוא חוף בנג טאו בפוקט שבתאילנד, שם אפשר לקבל עיסוי על ידי פילים. הפילים, לאקי ולילי בני ה-3 וה-4, מניחים רגל אחת על הגב או על הישבן, בעוד שהם טופחים בעדינות עם החדק שלהם על הגב, העורף, השכמות והרגליים של המטופלים. זה אמנם נשמע מפחיד, אבל במקרה הזה לפחות הפילים מתוקים להפליא וקשה שלא להתאהב בהם. הטיפול הזה מוענק בעוד כמה מקומות בתאילנד, ובחלקם הוא ניתן על ידי פילים בוגרים שגודלם ומשקלם בהתאם.

אחרי שקיבלנו עיסוי על ידי נחשים ופילים, להיכנס לבריכה מלאה בדגיגונים זה כבר ממש משחק ילדים. בשנים האחרונות התפשט בעולם המנהג המשונה במהלכו משכשכים את הרגליים באמבט של דגיגונים נטולי שיניים, הקרויים "גארה רופה", וקוראים לזה פדיקור. הדגיגונים מכרסמים את העור המת מכפות הרגליים. ב- Sampuoton Fish Spa במלזיה החליטו לשכלל את העניין – במקום מציעים טבילה של הגוף כולו בבריכה מחוממת, בעוד שגדודים של דגיגונים מכרסמים את העור המת ומנקים לעומק את הנקבוביות.



ספא עם דגיגים. אפשר לטבול גם את כל הגוף


מהמטבח באהבה

ברחבי הרשת לא חסרים מדריכים שיסבירו לכם איך מוצרים פשוטים שנמצאים בכל מטבח ביתי, כמו יוגורט, מלפפונים ודבש, יכולים לחולל נפלאות לעור הפנים שלכם. בלא מעט אתרי ספא ברחבי העולם (וגם בארץ), שכללו את העניין הזה, ומציעים טיפולים מפנקים שכוללים שימוש ברכיבים איכותיים ויקרים שבדרך כלל מתקשרים אצלנו עם פינוק, כמו שוקולד, קפה ואפילו קוויאר.

השוקולד, למשל, הפך בשנים האחרונות למרכיב פופולרי למדי באתרי ספא רבים, בשל הנוגדי החמצון (אנטי אוקסידנטים) שמצויים בו ומסייעים למלחמה בהזדקנות העור. שוקוהליסטים ייהנו במיוחד מטיפול פנים שנמשך 40 דקות ומגיע לשיאו במריחת קרם שוקולד שוויצרי על הפנים. הקרם מועשר בחמצן, מה שאמור לסייע להחדיר את הוויטמינים ונוגדי החמצון שבשוקולד לתוך העור. תוך כדי עיסוי אפשר ללקק קצת שוקולד, מה שמעלה מיד את הסרוטנין ומבטיח שתצאו במצב רוח טוב גם אם הטיפול לא היה מוצלח. את הטיפול אפשר לקבל ב-The Aquapura Douro Valley Resort & Spa שבצפון-מזרח פורטוגל, אבל וריאציות נוספות של טיפולי שוקולד יש בכל רחבי העולם וגם בארץ.



טיפול פנים בשוקולד. רצוי להתאפק ולא ללקק | צילום: אל וולקו


טיפול אחר שמיועד לאניני הטעם, לפחות לאלה שלא מפריע להם למרוח את גופם בביצי דגים, הוא טיפול בקוויאר. הקוויאר עשיר במינרלים שעושים נפלאות לעור, מה שהופך אותו לרכיב מבוקש בטיפולי פנים רבים. במלון ריץ' קרלטון בניו יורק מציעים כמה טיפולים שבהם נעשה שימוש בקוויאר. אחד מהם הוא Caviar Luxury, טיפול שנפתח בשעה של עיסוי עם קוויאר ונמשך בטיפול פנים של שעה וחצי במהלכו מורחים על הפנים קרם של תמציות קוויאר שמותיר את העור זוהר במיוחד.


לשכשך באלכוהול

בעבר, כשאתרי הספא ניסו להעניק למבקרים בהם חוויה דקדנטית במיוחד, הם הציעו להם אמבט קליאופטרה – אמבט מלא בחלב, ממש כמו זה שקליאופטרה, על פי השמועות, אהבה לרחוץ בו. את אמבט קליאופטרה עדיין אפשר למצוא באתרי ספא רבים, אבל בשנים האחרונות בוחרים בהרבה מקומות למלא את האמבט דווקא ביין.


ביפן, שייצאה לעולם המערבי לא מעט מנהגים משונים, אפשר להשתכשך בבריכה שאליה מוזרם יין אדום מתוך בקבוק ענק. למתבונן מבחוץ לא ברור אם המתרחצים משכשכים בבריכת יין או בשלולית של דם, אבל הרוחצים נראים מרוצים מאוד, ולא קשה להבין מדוע. הבריכה מתאימה לכמה רוחצים בו זמנית כך שמדובר בבילוי אידיאלי למסיבת רווקים, אבל מוטב שלא לנהוג לאחר מכן. בספא Hakone Kowakien Yunessun Hot Springs Amusement Park,   שמציע את בריכת היין, יש עוד כמה שיטות מעניינות להתרחץ, כמו אמבט תה ירוק או בריכת קפה. אבל הפופולרית מכולן היא אמבט הסאקה – טבילה באמבט חם ורחב מימדים אליו מוזרם המשקה האלכוהולי היפני. מסתבר שחומצות האמינו שבסאקה מעניקות לחות מיוחדת לעור, ואפילו הגיישות נהגו להשתמש בסאקה כקרם לחות לפני שעטו על עצמן את האיפור.


גם בישראל אפשר ליהנות מאמבט יין. ספא ימה בזכרון יעקב מתמחה בטיפולי יין, כמו פילינג זרעי ענבים, עטיפת הגוף בשמנים, תמציות צמחים ותמצית יין, עיסוי קברנה סוביניון עם ענבים טריים ושמן זרעי ענבים, וגם אמבט מרלו. במקום מסבירים שהענבים עשירים בנוגדי חמצון, משפרים את זרימת הדם, מגרים את מערכת החיסון ונלחמים בעייפות.


אם אתם דווקא בעניין של בירה, מבשלת הבירה הצ'כית Chodovar מציעה טבילה בת 20 דקות באמבט מלא בבירה כהה שמיוצרת במקום, במיוחד עבור האמבטיה. הטבילה בבירה, כך טוענים במקום, מיטיבה עם העור, גורמת לגוף להזיע (וכך מנקה אותו מרעלים) ומשפרת את זרימת הדם. אחרי הטיפול אפשר לנוח בחדרי המנוחה שבמקום וליהנות מבירה צוננת.


טיפול פנים עם זהב. מותיר את העור חלק וזוהר | צילום: אייסטוק

להרגיש כמו מיליון דולר
טיפולי ספא הם לא עסק זול מכלתחילה, אבל יש אנשים שעבורם ככל שהטיפול יקר יותר, כך הוא יהיה מהנה יותר. אין דרך אחרת להסביר מדוע יש אנשים שבוחרים לעסות את גופם ביהלומים, שהם הקשים שבמינרלים. במהלך הטיפול, יהלומים בשווי של מיליון דולר מונחים לאורך עמוד השדרה בזמן שהמטפל מעסה את הגב. מיותר לציין שהטיפול הזה נפוץ מאוד בקרב כוכבים הוליוודיים, שכמובן מעדיפים להימנע מלהתחכך עם ההמונים ונוהגים להזמין אותו הביתה.

טיפול יקר אחר, שמיועד לאלפיון העליון, הוא טיפול פנים עם זהב 24 קרט. במהלל הטיפול מעסים אל הפנים זהב טהור, אחרי שעבר תהליך מיוחד שמקנה לו מרקם גמיש. המראה במהלך הטיפול מזכיר את זה של מסכת המוות של תות ענך אמון, אבל לאחריו העור אמור להיות חלק, גמיש וזוהר מתמיד. שלא במפתיע, הטיפול הזה פופולרי בבוורלי הילס, ואפשר למצוא גרסאות שלו באתרי ספא נוספים בארצות הברית, דוגמת Nidha Spa שבמלון אלדורדו בסנטה פה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.