תפריט עמוד

לואו קוסט – עושים סדר

לואו קוסט, הסכם שמיים פתוחים, השוואות מחירים, הזמנות של הרגע האחרון - הגיע הזמן לעשות סדר בנתונים ובמונחים אשר משנים את עולם התיירות בשנים האחרונות

נדמה כאילו עולם התיירות הפך קצת מורכב יותר בשנים האחרונות, ובעיקר עמוס במידע שהצרכן הממוצע יכול היה רק לחלום עליו בעבר. עם שפע כזה, הסיכוי שלנו למצוא טיסות זולות גדל משמעותית – אך גם הסכנה שנאבד את חוש הכיוון ונכנס לסחרור. כדי שזה לא יקרה, החלטנו שהגיע הזמן לעשות סדר בתחום הטיסות הזולות, ולספר לכם בדיוק איך זה עובד. כך תוכלו גם אתם לדעת היכן ואיך למצוא בקלות טיסות זולות ליעד הבא שלכם.

האם באמת יש דבר כזה – טיסות זולות?
הדבר החשוב ביותר הוא לספר לכם שלא מדובר במיתוס או באגדה: בהינתן הכלים המתאימים, ובעזרת כמה מהלכים שחשוב שתכירו, תוכלו למצוא טיסות זולות בשפע – ולכל יעד בעולם. חשוב לזכור שהעניין יחסי כמובן, וכשמדובר בכרטיסי טיסה יקרים במיוחד ההנחה יכולה להיות משמעותית יותר (משום שהמחיר במקור גבוה הרבה יותר מהממוצע) – אך בשורה התחתונה, תוכלו למצוא טיסות שיהיו זולות בעשרות אחוזים לעתים מהמחיר הממוצע.

החשיבות של העניין רבה: הטיסות הן, לעתים, הרכיב היקר ביותר בחבילת הטיול כולה. הפחתה משמעותית במחיר הטיסה יכולה, אם כך, לצמצם מאוד את הפגיעה בכיס ולהפוך כל טיול למשתלם הרבה יותר, אפילו כשמדובר בטיול משפחתי מרובה נוסעים.

אז איך עושים זאת נכון?
ישנן כמה דרכים מרכזיות אשר נחשבות לטובות ביותר עבור מי שמחפש טיסות זולות. נמנה כאן את כולן ונסביר בפירוט על כל אחת מהן:

טיסות עם עצירת ביניים
כידוע, טיסות סדירות וישירות הן הטיסות היקרות ביותר בדרך כלל – ולרוב גם הטיסות שנחפש בראש ובראשונה. טיסות עם עצירת ביניים יהיו כמעט תמיד זולות יותר מהטיסות הישירות, וחשוב לזכור שגם כאן מדובר על טיסות סדירות: שעה היא שעה, לוח זמנים הוא הדבר החשוב ביותר והמסלול המתוכנן אינו משתנה לפתע. יש לזה חשיבות עצומה.

רכישת כרטיסים ברגע האחרון
מדובר בעניין שרלוונטי בעיקר לטיסות הצ'רטר (ובהחלט לא רלוונטי לטיסות הלואו קוסט – נגיע לכך בהמשך), אך קיים גם בטיסות הסדירות: מחירי כרטיסי הטיסה צונחים משמעותית ככל שהטיסה מתקרבת. וזאת מדוע? משום שהשאיפה של חברת התעופה היא למלא כמה שיותר מושבים: כיסא ריק משמעו אפס בשורת הרווח, ולכן גם מכירת המושב בהפסד, כביכול, משתלמת לאותה החברה. הבעיה היא שלא פעם המחירים צונחים משמעותית ימים ספורים לפני ההמראה, ומטיילים רבים לא יכולים להיות כל כך ספונטניים.

בשדה התעופה. בטיסות סדירות המחירים צונחים ככל שמתקרב מועד הטיסה

טיול מחוץ לעונה
כלל ידוע בשוק החופשי הוא, שכאשר מוצר מסוים מבוקש – מחירו עולה. ככל שהביקוש יעלה, כך המחיר יעלה עוד יותר. לכן עונות השיא מבחינת תיירות בכל יעד, הן גם התקופות שבהן המחירים יהיו הגבוהים ביותר. רוצים להשיג כרטיסים בזול? טוסו ליעד המתאים לכם בעונה שאינה עונת השיא – אך שתהיה עדיין נוחה מספיק לטיול. לדוגמה: מוסקבה בסתיו, תאילנד לקראת סוף העונה הגשומה, ניו יורק בחורף וכדומה.

טיסות לואו קוסט
כאן אנו מתעכבים על שחקן משמעותי במיוחד, ששינה לחלוטין את עולם התעופה המודרני. טיסות הלואו קוסט הן טיסות שבהן השירות הוא מינימלי (ולרוב מסתכם רק בטיסה עצמה, על כל המשתמע מכך) – וכמוהו גם המחיר. זה אומר שלא תקבלו ארוחה בחינם בטיסה, לא שתייה (לעתים) ואפילו לא אוזניות. אבל זה גם אומר שתוכלו לטוס למזרח אירופה, לדוגמה, בפחות מ-100 דולרים (היכנסו לאתר wizzair ותבינו למה אנו מתכוונים). החברות המובילות בעולם בתחום זה הן בעיקר easyjet וריינאייר, כשהאחרונה נכנסה רשמית לארץ רק לפני כמה חודשים, אך ישנן חברות לואו קוסט רבות נוספות שפועלות בארץ וטסות לשלל יעדים.

חשוב לזכור שאופיין המיוחד של טיסות לואו קוסט מתבטא גם בהזמנה ובפרטי הטיסה: תוכלו להזמין את הטיסה רק דרך אתר האינטרנט של החברה; המחירים יהיו הזולים ביותר אם תזמינו את הטיסה כמה חודשים מראש – ויהיו דווקא היקרים ביותר סמוך למועד הטיסה; הטיסות ינחתו לרוב בשדות תעופה צדדיים; וכל תוספת חריגה (למשל: קביעת המקום במטוס) עשויה לעלות לכם כסף.

מטוס נוחת. אתרי השוואת מחירים שינו את עולם התיירות

אתרי השוואת מחירים
בתחילת הכתבה דיברנו על עומס המידע שממתין לנו ברשת. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הופעתם של אתרי השוואות המחירים – שחקנים חשובים בפני עצמם בעולם התיירות, ששינו את התחום הזה לא פחות מששינו אותו טיסות הלואו קוסט. האתרים הללו משווים בין מאות הצעות של סוכני נסיעות בכל רגע נתון, ולמעשה מציגים בפני התייר הממוצע את כל האפשרויות בכל תאריך, בהתאם להעדפותיו.

אתרי השוואות המחירים הפכו את עולם התיירות לידידותי במיוחד עבור התיירים. כיום, אפשר תוך זמן קצר להשוות מחירים של טיסות לכל יעד, ולמצוא טיסות זולות בקלות ובמהירות. אתרי השוואת מחירים כמו טרווליסט, המציעים גם השוואת מחירים של שירותי תיירות נוספים (חדרים במלון, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד) הופכים את העניין לפשוט עוד יותר עבור כל אחד.

אלו הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותכם. בעזרתם, תוכלו גם אתם למצוא בקלות את הטיסה הזולה ביותר – ואולי אף עוד כמה שירותים תיירותיים אחרים שמהם תרכיבו את הטיול. כך או כך, המסקנה ברורה: היום קל מתמיד למצוא טיסות זולות ומשתלמות, לכל יעד בעולם.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.