תפריט עמוד

טיול ספא – לאן כדאי לטוס?

הבחירה לאן לטוס כדי להעניק מנוחה לגוף ולנפש היא פונקציה של זמן פנוי ומסגרת התקציב. רוצים לשלב ביקור באתרי ספא בטיול הבא שלכם? הנה כל ההמלצות שכדאי להכיר

אתרי ספא באירופה, בארצות הברית ובמזרח הרחוק קורצים מאוד לישראלים שרוצים לנצל את ההזדמנות כדי לרענן את השגרה השוחקת. טיול כזה גם לא אמור להיות יקר, כי חופשת ספא בחודשים שאינם יולי ואוגוסט תעלה פחות מ-8,000 שקל לזוג ללא ילדים והיא תכלול טיסות, העברות ובית מלון.

לשם השוואה, חופשת קיץ משפחתית ל-4 נפשות ול-3 לילות על בסיס חצי פנסיון עולה במלון 5 כוכבים בארץ 12,000 שקל בממוצע. במילים אחרות, גם מי שאין לו מספיק כסף לטיול ומעדיף מכשיר עיסוי ביתי צריך לשקול לחיוב את האפשרות של חופשת ספא אחת לתקופה מסוימת. השאלה היחידה היא לאן כדאי לטוס, או מה בכלל ההבדלים בין היעדים.

מזרח אירופה: בין רומניה ובולגריה

היעדים המבוקשים לטיול ספא נמצאים במזרח אירופה. שילוב בין מזג אוויר שמכניס את המטיילים לאווירה הנכונה, עלויות נמוכות ומרחק טיסה קצר הופכים את רומניה למשל למדינה מושלמת עבור חופשה מן הסוג הזה. כמו כן, ברומניה יש מעל 1,700 מעיינות ואגמים בעלי משמעות טיפולית ורפואית והבולטים שבהם נקראים ביילה פליקס וביילה הרקולנה.

גם הונגריה יכולה להתאים לחופשת ספא במזרח אירופה. שם יש "רק" כ-1,300 מעיינות חמים ושליש מהם משמשים כאתרי ספא פעילים, אך היתרון הוא קרבה של 118 מעיינות חמים לעיר הבירה בודפשט. בנוסף, אגם חביז בהונגריה נחשב לסוג של ספא טבעי השני בגודלו בעולם וטמפרטורת המים בו לא יורדת מתחת ל-26 מעלות.

אי אפשר לדבר על חופשת ספא במזרח אירופה בלי להזכיר את בולגריה. המדינה את התיירים אליה בקיץ בגלל חוף הים הופכת למוקד עלייה לרגל עבור חובבי המרחצאות, בין היתר בזכות עיירת הספא וולינגרד שנמצאת במרחק 130 ק"מ מעיר הבירה סופיה. אם מוכנים להשקיע עוד קצת, אפשר להזמין מלון בעיירה סנדנסקי ולהתמקם בקומפלקס טיפולים שכולל חיזוק מערכת הנשימה, טיפולים בדלקות פרקים ועוד.

המזרח הרחוק וארצות הברית: כשהזמן לא מהווה פקטור

בטיולים ארוכים ובמידה ומסגרת התקציב לא מגבילה את האפשרויות, מומלץ להכניס לרשימת אתרי הספא המועדפים גם את אלו שנמצאים בארצות הברית. במקומות כאלה הדגש הוא על אקסקלוסיביות, ליווי צמוד ומעט מטופלים, כמו גם על אפשרות להזמין מראש טיפולים מיוחדים בהתאמה אישית.

לבסוף, קשה להמליץ על אתרי ספא בעולם בלי להזכיר את תאילנד. ממלכת סיאם מציעה מגוון טיפולים לפי מיטב המסורת, העיסויים כוללים שימוש בצמחי מרפא מקומיים ותורת המזרח היא זו שקובעת את הטון. מתאים לכם? סביר להניח שתחזרו עם מזכרת לכל החיים ובמצב גופני טוב מאי פעם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.