תפריט עמוד

טיול משפחתי מניו יורק לוושינגטון

הצעה למסלול טיול משפחתי בחוף המזרחי, בין ניו יורק לוושינגטון, עם עצירות בפארק שעשועים ענק, אתרי טבע ירוקים, ערים גדולות, עיירה מתוקה שכולה שוקולד והצצה לחיים של קהילת האמיש המרתקת

 

229 מייל, או 369 קילומטרים, מפרידים בין ניו יורק לבין וושינגטון די.סי, בירת ארצות הברית, שניים מהיעדים הפופולריים ביותר בחוף המזרחי. את הדרך הזו אפשר לגמוא בארבע-חמש שעות של נסיעה רצופה, אבל למה לנהוג כל כך הרבה בלי לעצור, כשיש כל כך הרבה מה לעשות ולראות בדרך? אפשר להפוך את הנסיעה הזו לטיול של כמה ימים עמוסים בחוויות וכיף – ערים גדולות ומלאות עניין, פארקי שעשועים, אתרי טבע, ביקור בארץ האמיש ועוד המון אטרקציות לכל המשפחה. הנה הצעה למסלול משפחתי בין ניו יורק לוושינגטון:

ניו יורק סיטי

נקדת המוצא לטיול המשפחתי הזה היא העיר ניו יורק, שרק בה לבדה אפשר לבלות עם כל המשפחה חודשים ארוכים מבלי להשתעמם לרגע. ניו יורק מציעה מגוון אינסופי של אטרקציות ואפשרויות בילוי, אבל כשמגיעים בהרכב משפחתי, יש כמה אטרקציות שממש לא כדאי להחמיץ, חלקן נמנות על אתרי החובה של העיר ואחרות מיוחדות לילדים: תצפית על העיר ממרומי האמפייר סטייט בילדינג או מתצפית ה-Top of the Rock במרכז רוקפלר, שייט לאי ליברטי ואל פסל החירות, בילוי נינוח בסנטרל פארק, הריאה הירוקה של העיר, ביקור במוזיאון ההיסטוריה של הטבע ומפגש עם דינוזאורים, שיטוט בין שלטי הניאון הנוצצים והחנויות של הטיימס סקוור ועצירה בחנות הצעצועים המפורסמת טויס אר אס, ביקור בגן החיות של הברונקס, הגדול בארצות הברית, ובילוי באחד ממוזיאוני הילדים – בברוקלין או במנהטן.

פארק השעשועים סיקס פלאגס, ניו ג'רזי
בקושי נפרדתם מניו יורק, שהיא עצמה מעין לונה פארק ענק, ססגוני והומה, וכבר אתם בדרך ללונה פארק אחר – פארק השעשועים Six Flags Great Adventure, שנמצא בג'קסון שבניו ג'רזי. הפארק, המרוחק כ-72 מייל, שעה וחצי נסיעה, ממנהטן הוא הגדול ביותר באזור ניו יורק. כמו כל פארק שעשועים שמכבד את עצמו, הוא מחולק לאזורים, בהם יער הפנטזיה עם קרוסלות ומתקנים שמתאימים לקטנים שבחבורה; סמטת ההרפתקאות, המעוצבת בסגנון רטרו ובה מתקנים קלאסיים לכל המשפחה; הרפתקאות הספר, מתחם המעוצב בסגנון המערב הפרוע ובו רכבות הרים מסחררות; עיר הסרטים המעוצבת בסגנון הוליוודי; ממלכת הזהב שגם בה רכבות הרים מלהיבות (כולל רכבת ההרים הגבוהה בעולם) ואזורים נוספים. מתחם הפארק כולל גם את פארק הספארי Wild Safari animal park ואת פארק המים Hurricane Harbor כך שאם יש לכם זמן, תוכלו לבלות פה יומיים עמוסי פעילויות.


ביזארו, רכבת הרים עתירת פיתולים, היפוכים, לופים וכל מה שצריך כדי להפוך את הקרביים, בפארק סיקס פלאגס

פילדלפיה, פנסילבניה

התחנה הבאה במסלול שלנו נמצאת במרחק 51 מייל, כשעה נסיעה. פילדלפיה (Philadelphia), שיש לה חשיבות רבה בהיסטוריה האמריקאית, היא העיר החמישית בגודלה בארצות הברית והיא מציעה כמה אטרקציות מעניינות לכל המשפחה. אפשר להקדיש לה כמה שעות עד יום. עם ילדים גדולים שמתעניינים בהיסטוריה אפשר לבקר בפארק הלאומי ההיסטורי, שבו כמה מציוני הדרך החשובים בהיסטוריה האמריקאית, כמו היכל העצמאות, פעמון החירות והמטבעה. מרבית האטרקציות המעניינות למשפחות מרוכזות באזור הפארקוויי, בהן מוזיאון המדע על שם פרנקלין שבו תצוגות אינטראקטיביות מרתקות, פארק פיירמונט, הריאה הירוקה של העיר ואחד הפארקים העירוניים הגדולים בעולם, וגן החיות של פילדלפיה.


פארק פיירמונט בפילדלפיה, אחד הפארקים העירוניים הגדולים בעולם

פארק פרנץ' קריק, פנסילבניה
אחרי ביקור בערים גדולות ובילוי בפארק שעשועים, מגיע הזמן לקצת טבע. פרנץ' קריק (French Creek State Park), במרחק 52 מייל ושעה נסיעה מפילדלפיה, הוא מקום מצוין לתפוס בו קצת שלווה ולנשום אוויר צח. בפארק יש שני אגמים יפים, באחד מים קרים ובשני מים חמימים, שבהם ניתן לדוג ולשוט (אך לא לשחות), יערות נרחבים ועשרות קילומטרים של שבילים המיועדים להליכה, רכיבה על אופניים ורכיבה על סוסים.


טבע פסטורלי בפארק פרנץ' קריק | צילום: Abhi Here

לנקסטר, פנסילבניה
מפארק פרנץ' קריק קצרה הדרך – כשעה נסיעה – לאחד היעדים המרתקים בטיול: ארץ האמיש שבסביבת העיר לנקסטר (Lancaster). באזור זה נמצא אחד מהריכוזים הגדולים בארצות הברית של בני האמיש, קהילה נוצרית שחבריה דוגלים באורח חיים צנוע המנותק מהקדמה והטכנולוגיה המודרנית. למרות שהם דוגלים בבידוד מהסביבה, אנשי האמיש באזור זה מתפרנסים במידה רבה מתיירות (לצד חקלאות שהיא מקור הפרנסה העיקרי), מה שמאפשר למבקרים במקום, ילדים ומבוגרים כאחד, להציץ לעולם שונה ומרתק, בו אמצעי התחבורה העיקרי הוא כרכרה שחורה הרתומה לסוס, הגברים מגדלים זקן וחובשים כובעים שחורים רחבי שוליים והנשים לבושות שמלות מסורתיות. בני האמיש לא משתמשים בחשמל או בטלפון, ומחנכים את ילדיהם במערכת חינוך עצמאית במשך שמונה שנים בלבד.


בן לקהילת האמיש מעבד את השדה בעזרת סוסים. טיול באזור לנקסטר שבפנסילבניה פותח חלון לעולם מרתק ולא מוכר

באזור לנקסטר מומלץ לבקר בחוות Plain & Fancy Farm שליד הכפר Bird in Hand. במקום יש מרכז מבקרים בשם Amish Experience, שם אפשר לצפות במיצג אורקולי שמספר על תהליך ההתבגרות של נער בן האמיש, לבקר בבית אמיש טיפוסי ובבית הספר הצמוד לו (ובו כיתה אחת) וללמוד מקרוב על אורחות החיים של הקהילה המיוחדת הזאת. ממרכז המבקרים יוצאים סיורים אל החוות והשטחים החקלאיים של האמיש, במהלכם ניתן להתרשם מהדרכים המסורתיות בהן הם מעבדים את האדמה, לטעום מהתוצרת המקומית ולרכוש מזכרות. אפשרות נוספת היא לטייל באזור בכרכרה רתומה לסוס.


את הכבישים באזור לנקסטר תחלקו עם עגלות רתומות לסוסים השייכות לבני האמיש (בצילום, זוג צעיר בלבוש אופייני)

הרשי, פנסילבניה
אחרי החזרה לעבר באזור האמיש, מגיע הזמן לחוויה שונה בתכלית ומתוקה עד מאוד – ביקור בעיירה הרשי (Hershey), הבית של חברת הרשי, יצרנית השוקולד הגדולה ביותר בצפון אמריקה. העיירה כולה הפכה למעצמת שוקולד, ולמרות שמפעל השוקולד עצמו עבר למקום אחר, השוקולד נמצא פה בכל מקום – בספסלי הרחוב המעוצבים כשוקולד, בפנסי הרחוב בדמות נשיקות השוקולד המפורסמות של הרשי ובשלל אטרקציות הקשורות בשוקולד.

עולם השוקולד של הרשי. מפגש מתוק במיוחד עם ממתקים אמריקאים אהובים | צילום: Mark Hoschell

בין היתר, תוכלו לבקר ב"עולם השוקולד של הרשי", שם מסיירים בקרוניות שנעות במסלול חוויתי לאורך פס ייצור השוקולד, לצפות בסרט בתלת ממד, שעלילתו מתרחשת בעולם השוקולד, להשתתף בסדנאות שוקולד מלהיבות מסוגים שונים. בעיירה יש מוזיאון שנקרא The Hershey Story, ובו תערוכות אינטראקטיביות העוסקות בהיסטוריה של מפעל השוקולד ובחייו של מילטון הרשי, שהקים את כל המעצמה הזו. ואם לא די בכל השוקולד הזה, תוכלו לעצור במעבדת שוקולד שבה מתקיימות סדנאות שונות, לטעום שוקולד ולבקר בחנות שוקולד או בבית קפה, שם המוצר העיקרי הוא, כמובן – שוקולד.

מלבד המתוק-המתוק הזה, בהרשי יש גם פארק שעשועים מוצלח שנקרא Hersheypark, ובו רכבות הרים, מתקני מים, מתקנים לקטנטנים ועוד וגנים בוטניים מקסימים שכוללים בין השאר גני ורדים, גן תבלינים, גנים יפניים, ביתן פרפרים ועוד.

הגנים הבוטניים בהרשי

בולטימור, מרילנד
כ-90 מייל, או נסיעה של שעה וחצי, מפרידים בין הרשי לבין עיר הנמל בולטימור (Baltimore). מוקד המשיכה הבולט של בולטימור הוא הנמל הפנימי (Inner Harbor), נמל שוקק חיים עם שפע של מסעדות, חנויות, מרכזי קניות, אטרקציות ומוזיאונים, ואפשר להעביר בו יום שלם ומלא בחוויות. בסופי שבוע מתקיימים בנמל מופעי רחוב רבים, שמשלימים את החגיגה. את הבילוי בנמל כדאי לשלב עם ביקור באחת מהאניות הגדולות שלאורך הרציף ועם שייט בנמל (ניתן להצטרף לשייט מודרך או לשכור סירת פדאלים או משוטים). אחת מהאטרקציות הפופולריות בנמל היא האקווריום הלאומי, שבו תצוגות מרשימות של דולפינים, כרישים, ריף אלמוגים עם שלל דגים צבעוניים, מדוזות, יער גשם טרופי עם ציפורים ססגוניות ועוד. אטרקציות נוספות בנמל, המיועדות לכל המשפחה, הן מרכז המדע של מרילנד, עם תצוגות אינטראקטיביות לצד סדנאות והפעלות לילדים, מוזיאון ימי, מוזיאון ילדים מצוין ובו תצוגות אינטראקטיביות לילדים בני שנתיים עד עשר ועוד.


הנמל הפנימי בבולטימור, האזור בו מרוכזות מרבית האטרקציות התיירותיות של העיר

אטרקציות משפחתיות נוספות, מחוץ לאזור הנמל, כוללות את גן החיות של מרילנד, שבו 1,500 חיות ממינים שונים, ואת מוזיאון ריפלי שמציג תופעות וחפצים בלתי שגרתיים, שהביקור בו כולל גם צפייה בסרט 4D והליכה במבוך מראות.

מקלט הטבע פטוקסנט
בין ביקור בעיר גדולה אחת לשכנתה מגיע הזמן לעוד קצת טבע. Patuxent Wildlife Refuge Research Center נמצא במרחק כחצי שעת נסיעה מבולטימור ומספק את המפלט המושלם מהמולת העיר. יש כאן אזור מיוער, איזור עם ביצות, אגם, נהר ופלגי מים, וכן מינים רבים של בעלי חיים, בהם ציפורים ועופות מים, סנאים, בונים, לוטרות, איילים, מינים רבים של דגים ועוד. בשמורה יש שבילי טיול רבים בהם ניתן לסייר באופן עצמאי או מודרך ומרכז מבקרים שבו תוכלו ללמוד על החי והצומח במקום.


אזור הביצות במקלט הטבע פטוקסנט | צילום: Quadell, cc-by-sa 3.0

וושינגטון די.סי
התחנה האחרונה במסלול שלנו, בירת ארצות הברית, היא עיר מרתקת ומרובת אטרקציות. אחד היתרונות הגדולים של העיר וושינגטון הוא שפע האטרקציות החינמיות שבה, בהן עשרות מוזיאונים מרתקים (גם כאלה שישמחו ילדים) ואפילו גן החיות העירוני פותח את שעריו ללא תשלום. אחת האטרקציות הבולטות בעיר היא הבית הלבן, מעונו של הנשיא האמריקאי. בשנים האחרונות הביקור בתוך הבית הלבן דורש הרשמה מראש של כמה חודשים, אבל כדאי לעבור בשדרות פנסילבניה כדי להראות לילדים את הבית המפורסם ביותר בעולם.


הבית הלבן. גם אם לא תיאמתם ביקור מראש, קחו את הילדים לראות מבחוץ את הבית הכי מפורסם בעולם

מבין המוזיאונים הסמיתסואניים הרבים שבעיר, שהכניסה לכולם חינמית, בטיול משפחתי כדאי במיוחד לבקר במוזיאון הטבע, שבו שלדים, מאובנים, חרקים ודינוזארים לצד אבנים ומינרלים (כולל היהלום הכחול הגדול בעולם), ובמוזיאון התעופה והחלל, שבו ניתן להתרשם מהמטוס הראשון של האחים רייט, החללית אפולו 11, סלע שהובא מהירח ומוצגים מרתקים נוספים. ילדים יתלהבו מאוד מגן החיות הלאומי המטופח ששוכן בפארק רוק קריק היפה, ובו יותר מ-2,000 בעלי חיים ממינים שונים, כולל פילים, אריות, נמרים, קופים וגולת הכותרת – זוג דובי פנדה מתוקים להפליא.


פנדה בגן החיות של וושינגטון. כמו ברבים מהאתרים בעיר, גם לגן החיות הכניסה בחינם

מפת המסלול:

לקריאה נוספת:

מסלול מעגלי בן עשרה ימים עד שבועיים בפלורידה, שלא פוסח על כל הטוב שיש למדינת השמש להציע – מפארקי השעשועים של אורלנדו, דרך מיאמי ביץ' והחופים היפים של …

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...