תפריט עמוד

טיול משפחתי בסרי לנקה

הנה שלוש סיבות למה לבחור בסרי לנקה כיעד לחופשה המשפחתית הבאה שלכם:

סרי לנקה ידועה באתרי הטבע הרבים שבה. נהרות אדירים, ג'ונגלים, בעלי חיים אקזוטיים וחופים קסומים הם רק חלק מהאטרקציות המיוחדות שמציע האי.

המערב עדין לא גילה את סרי לנקה, ולכן מומלץ לבקר בה לפני שתוצף בגדודי תיירים מערביים שיביאו למִסחורה.

סרי לנקה היא עדיין מדינה זולה למדי למטייל, מה שמאפשר לקיים בה
טיול משפחתי מבלי לפשוט את הרגל.

סרי לנקה (שעד 1972 נקראה צילון) היא אי טרופי קסום השזור נוף חופי מרהיב שמתחלף בגבעות משתפלות, מטעי תה בלתי נגמרים וחופים מדהימים ביופיים. המדינה, שצורתה מזכירה דמעה ענקית, ממוקמת ליד חופה הדרומי של תת היבשת ההודית ומהווה גשר ימי אסטרטגי המקשר בין מערב ודרום מזרח אסיה.

סרי לנקה מציעה טיול חווייתי וצבעוני המתאים להורים וילדים כאחד, שיותיר בכם זיכרון מתוק וטעם של עוד. להלן המסלול המוצע לטיול משפחתי בסרי לנקה (10 ימים / 9 לילות):

יום 1. נגומבו – שייט תעלות – פינוואלה – סיגריה: לאחר הנחיתה, מפגש עם המדריך, התרעננות ויציאה לשייט חוויתי באזור נגומבו, מדובר בשייט על אגם גדול ורדוד המחבר בין הים לנהר, באגם איים קטנים המאפשרים לקהל גדול ומגוון של ציפורים לגור בו. באזור הנהר יש יער מונגרובים בו חיים קופים ותנינים. בתום הביקור שנמשך כשעתיים נצא לכוון לפינוואלה, שם נבקר "בבית היתומים לפילים". בית היתומים, החל לפעול בשנת 1975 למען פילים נטושים ופצועים, שכבר הגיעו לסכנת הכחדה אמיתית. בעת הביקור נוכל לראות שם כ-30 פילים בוגרים ותינוקות, נכדים של שבעת הפילים הראשונים שלמענם הוקם בית היתומים. במהלך הביקור נוכל להשתתף בהאכלת הפילונים, נצפה בהם רוחצים בים ממש כאילו היינו חלק מהצוות המקומי.


בית היתומים לפילים בפינוואלה | צילום: עופר הייליג

לאחר מכן נמשיך בנסיעה לצפון מזרח לכוון משולש התרבות לטיול על גבי פילים בשמורת האברנה (Habarana), שמאופיינת בצמחייה טרופית ובבעלי חיים.
לינה וארוחת ערב במלון.

יום 2. סיגריה – פלונווארה – סיגריה: לאחר ארוחת הבוקר נתחיל את הטיול למבצר סיגיריה (Sigiriya), מבצר הבנוי על סלע, שנבנה במאה החמישית לספירה ומתנשא לגובה של 200 מ' מעל הג'ונגל. תעלת המגן, הסוללה והגנים המקיפים את המבצר יוצרים מראה מרהיב של טבעת גני מים. במבצר עצמו נוכל לראות את ציורי הקיר המפורסמים של "בתולות גן העדן". ההגעה למבצר, (נקרא גם "סלע האריה") הינה באמצעות מדרגות לולייניות. אתר זה, אחד מהמרהיבים בעולם, הוכרז ע"י אונסק"ו כאתר מורשת היסטורי עולמי. נמשך את היום בביקור בפולונארווה (Polonnaruwa ) עיר הבירה של סרי לנקה בתקופת ימי הביניים. בין השרידים שניתן למצוא במקום: פסלים ענקים, המקדש העתיק, ארמון המלך והבריכות העתיקות.

בשעות הצהריים נבקר בכפר מקומי נעמוד ונחווה מקרוב את אורחות החיים וצורת המגורים של המקומיים ונשתתף בשיעור בישול בבית מקומי בכפר תוך כדי התוודות לצורת החיים של המקומיים הכפריים בסרי לנקה, צורת וכלי הבישול הקדמוניים הייחודיים להם. לינה וארוחת ערב במלון.

מבצר סיגיריה | הצילום באדיבות משרד התיירות של סרי לנקה

יום 3. דאמבולה – מאטאלה – קאנדי: לאחר ארוחת הבוקר, נעזוב את המלון לכוון קאנדי בדרך נבקר במערת המקדש בדמבולה (Dambulla) מדובר במערכת של חמש מערות מהמאה ה-1 לספירה הנחשבות למערות הצבועות הגדולות ביותר בעולם. במערות פסלים רבים של בודהה, מלכים מקומיים וכן ציורי קיר המעטרים את קירות המערות ואת התקרה. דאבולה היא חלק ממשולש התרבות שהוכרז כאתר מורשת עולמית.

נסיעה של כ-20 ק"מ, בדרך נעצור לבקר במפעל להדפס על בדים ובחווה לגידול תבלינים (אחד מכינויה של סרי לנקה הוא "ארץ התבלינים", בגלל המבחר הגדול של התבלינים שמגדלים בה). הגעה לקאנדי, עיר בירה עתיקה של סרי לנקה ומוקד של התרבות הבודהיסטית. עד היום מקפידים התושבים לשמר את המורשת בתחום השונים כגון תרבות, אמנות, בנייה וביגוד. קבלת חדר במלון.


פסלים במקדש-מערה בדמבולה | צילום: אייסטוק

לפני שנמשיך את יומנו נעבור להתרעננות ומסאג' רגליים. בערב נבקר במקדש השן, המהווה אחת האטרקציות המרכזיות בסרי לנקה, במקדש זה שמורה לפי המסורת אחת משיניו של בודהה כשמדי יום נערכים טכסים לכבודה ופעם בשנה נערך טכס מרכזי בהשתתפות עולי רגל רבים במהלכו מוציאים את השן מהארון.
לינה וארוחת ערב במלון.

יום 4. קאנדי – יער גשם:
לאחר ארוחת בוקר נבקר בגנים הבוטניים המלכותיים בקאנדי. בגנים, שהוקמו כבר בשנת 1374, ניתן למצוא אלפי סוגים של עצים וצמחים כשגולת הכותרת הינה ביתן הסחלבים. נמשיך לטיול ביער גשם udawathth. אחר הצהרים נחזור לקאנדי לסיור בעיר, בערב נהנה ממופע פולקלור. ארוחת ערב ולינה במלון.

יום 5. קאנדי – נווארה אליה: לאחר ארוחת בוקר נצא בנסיעה ברכבת לכיוון נווארה איליה (פה המקום לציין כי הרכבות בסרי לנקה הן מהעתיקות בעולם, והן עוברות במסלול איטי ומדהים ביופיו בין ההרים). במהלך הנסיעה ברכבת, שאורכת כארבע שעות, נוכל לחזות בנופים המרהיבים של סרי לנקה, בהם שדות תה, מפלי מים וירוק מכל עבר.

נוכל לצפות במטעי התה המפורסמים של סרי לנקה ובקוטפות התה בעבודתן, נבקר במפעל לייצור תה ונלמד את תהליך הייצור של "תה ציילון" המפורסם.
ארוחת ערב ולינה במלון.

קוטפות תה בעת עבודתן | הצילום באדיבות משרד התיירות של סרי לנקה

יום 6. נווארה אליה – מישורי הורטון – אלה: לאחר ארוחת הבוקר, נצא לכיוון מישורי הורטון, המצויים במרחק של כשעה נסיעה מנאוורה אליה. זוהי שמורת טבע השוכנת ברמה שגובהה כ-2,000 מ', בדרום האי. במקום נמצא יער מהעתיקים בעולם, עם שרכים אדירים, אגמים ועדרי איילים, וכן נמרים וקופים. באזור זה יש מבחר גדול של מסלולי הליכה בדרגות שונות של קושי. נגיע לתצפית על "סוף העולם", המקום שקיבל את שמו בזכות התהום בעומק של כמה מאות מטרים. מכיוון שמדובר באזור הררי גבוה, מזג האוויר לרוב נעים ובערב קריר.

מכאן ממשיכים לאלה, אזור הררי עטוף ביערות ובמטעי תה, שופע במעיינות, מפלים ונחילם זורמים. ללא ספק, באלה נמצא את היפים בנופי סרי לנקה.
ארוחת ערב ולינה במלון.

נמר בפארק הלאומי יאלה

יום 7. אלה – יאלה: לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במפלי רוואנה ונסייר רגלית בהרים. נמשיך לעבר יאלה. אחר הצהרים נצא לאחד מאירועי השיא של ביקורנו בסרי לנקה – ספארי בפארק הלאומי יאלה (Yala National Park). זהו הפארק המפורסם ביותר בסרי לנקה, שבו חיים עדרים של פילים, צבאים, דובים, נמרים, בופאלו, ציפורים ועוד מגוון רחב של בעלי חיים. זהו אחד הפארקים הגדולים והפופולריים ביותר בסרי לנקה. הפארק משתרע על שטח של כ-1,000 קמ"ר והטיול בו מזכיר ספארי באפריקה בזכות הנוף הטבעי והכמות הגדולה של בעלי החיים.
לינה וארוחת ערב במלון.

יום 8. יאלה – חוף איקאדאוה/ברוואלה: לאחר ארוחת הבוקר, נרד לעבר החוף המערבי אל אחד מהחופים היפים של סרי לנקה. בדרך נעבור ונבקר בעיירה גאלה, עיירה שהוכרזה לשימור ובה שוק דגים מעניין ומבצר יפה. לינה במלון בחוף.

שיטת דיג מסורתית בחוף מיריסה | באדיבות משרד התיירות של סרי לנקה

יום 9. איקאדאווה/ברוואלה – קולומבו: נסיעה לנהר המדו, שם נעלה על סירות מיוחדות שייקחו אותנו לסיור בנהר, ממנו נצפה על אורחות חיי הכפריים והדייגים המקומיים על היערות וגדות הנהר.
נמשיך בנסיעה לקולומבו, בירת סרי לנקה. זוהי עיר גדולה ושוקקת חיים המציעה לתיירים מגוון רחב של בתי מלון, מקדשים ומוזיאונים, מסעדות וכמובן שפע חנויות, בהן חנויות פירות ומזכרות. נערוך סיור קצר בעיר ובאתריה המרכזיים, ומי שירצה יכול להקדיש מעט זמן גם לקניות לפני החזרה הביתה. ארוחת ערב ולינה במלון.

יום 10. קולומבו – ישראל: לאחר ארוחת בוקר נצא לשדה התעופה ונשוב לארץ.

מומלץ לשלב בסיום הטיול נופש בחופי סרי לנקה או באיים המלדיבים הסמוכים.

עוד על טיול לסרי לנקה

– כתבה פרסומית

סרי לנקה: בולעים להבות, הולכים על אש

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.