תפריט עמוד

טיול משפחתי באיטליה בפסח

הרי הדולומיטים המשוננים בצפון איטליה מציעים נופים קסומים, ומזכירים לנו שגם הטבע יכול להציע חוויית אקסטרים. מתופעת הכייסים ועד הקורונה: לפני שסוגרים חופשה משפחתית לכל המשפחה באיטליה, כך תערכו למגוון תרחישים אפשריים (תוכן שיווקי)

אחד היעדים הפופולריים לחופשה משפחתית באיטליה הם הרי הדולומיטים בצפון איטליה. מתכננים טיול לאזור? הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם למצות את הביקור באחד הרכסים הקסומים של הרי האלפים.

נתחיל עם טיפ שישמע קצר מוזר: כשאתם מטפסים עם הרכב בהרי הדולומיטים, נסו לא  לנהוג בעצמכם. ראשית בגלל העיקולים והפיתולים, והצורך לנהוג בזהירות הנדרשת ולהימנע מפגיעה ברוכבי האופניים האיטלקיים המדוושים להנאתם. אבל בעיקר, הנהיגה עלולה לגרום לכם לפספס את אחת ההנאות הגדולות של חוויית הטיפוס בהרי הדולומיטים:

נוף עוצר נשימה באדיבות רכס ההרים האדיר בצפון-מזרח איטליה.

רכס הרי הדולומיטים הוא חלק מהרי האלפים, ומקור שמו הוא הגיאולוג הצרפתי "דולומייה", אשר חקר במאה ה- 18 את המאפיין העיקרי של הרים אלו: שנינותם. דולומייה חשף את סוג סלע המשקע האופייני להם, סלע הדולומיט. ההרים מתנשאים לגבהים של מעל 3,300 מ', והפסגות שלהם מושלגות במרבית ימי השנה.

מה עושים בהרי הדולומיטים?

כשתפגשו את המקומיים בהרים תזדקקו כנראה לתרגום (תושבי המקום הם לרוב דוברי גרמנית וגם קצת איטלקית במבטא כבד). מזל שאת היופי הנישא מההרים אין צורך לתרגם: בין תצורות גיאולוגיות מרשימות, יערות ובעלי חיים נדירים, תגלו שגם הרים יכולים להפתיע ולרגש.

מבקרים המחפשים טיולים אתגריים ימצאו בחודשי החורף פעילויות נופש וסקי, ובקיץ חוויית אקסטרים מלהיבה עם תחרויות אופנועים ואופניים. בנוסף, אפשר לשכור סירות משוטים ולצאת לשיט על האגם, או פשוט להצטייד בנעליים טובות ולשוטט בחיק הטבע. אפשר גם  לצאת רכיבה על סוסים או לבלות בפארקי חבלים וספורט מים (ראפטינג, קניונינג, גלישת מפלים).

איפה ישנים?

בדולומיטים אפשר למצוא שפע של מקומות לינה זולים ומתאימים למשפחות, כמו Hotel Tannenhof, בעל יכולת אכלוס של 35 חדרים, הסמוך לברונק. אם ממש חשוב לכם בית מלון יוקרתי תוכלו למצוא אחד כזה ב-Hotel Rosa Alpina, הכולל מסעדה שזכתה בשלושה כוכבי מישלן, ספא יוקרתי ו- 51 חדרים וסוויטות מהודרים.

מה מצב הקורונה באיטליה?

לאחר שנתיים של מצב חירום, ב-1 באפריל 2022 החלו הרשויות להסיר באופן הדרגתי את מגבלות הקורונה, כולל הקלות לתיירים בהצגת התו הירוק והתרת ההתקהלות. בנוסף, בהנחה שלא תירשם הידרדרות נוספת בעקומת התחלואה, החל מה- 15 ביוני 2022 צפויות להתבטל כל המגבלות ונהלי הקורונה. באופן הזה, חובבי חיי הלילה יוכלו ליהנות מסצנת הבילויים המפורסמת של ארץ המגף ולצאת למועדונים במרכזי המטרופולינים, כשהריחוק חברתי כבר לא יהווה שיקול. גם "הסגרי המנע" יבוטלו, והבאים במגע עם מאומתים לקורונה לא יידרשו להיכנס לבידוד. עם זאת, החובה על עטיית מסכות מסוג FFP2 בכל כלי התחבורה תישאר על כנה, לפחות עד 1 במאי 2022.

מה עושים כשצריכים סיוע רפואי באיטליה?

למרות שאיטליה ספגה אבדות קשות בתחילת מגפת הקורונה, מערכת הבריאות האיטלקית נחשבת לשם דבר בעולם. כדי ליהנות בעת הצורך משירותיה במהלך הנסיעה לחו"ל, חשוב להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל שיספק לכם מענה מקיף: מביטוח שמעניק מענה רפואי נרחב ועד הרחבות המכסות אובדן של כבודה וכיסוי הוצאות בעקבות הידבקות בקורונה.

חשוב לדעת: הוצאה רפואית  במקרה של הידבקות בקורונה, כבר מכוסה בביטוח נסיעות לחו"ל במסגרת הרובד הבסיסי. אך ישנן הוצאות הנובעות מהידבקות בקורונה או כניסה לבידוד, שאינן קשורות לטיפול הרפואי. כדי לכסות גם אותן, ניתן לרכוש הרחבת קורונה.

כך למשל הרחבת "מגן קורונה" של ביטוח הפניקס smart travel כוללת מגוון רחב של כיסויים למקרי הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד: החזר עבור הפסד הוצאות לינה של עד $200 ללילה למשך עד 10 לילות, במקרה של כניסה לבידוד בשל הידבקות במהלך תקופת השהות המקורית; במקרה של הידבקות בקורונה מעבר לתקופת הביטוח יוענק פיצוי בגובה עד $50 ליום לתקופה של עד 10 ימים – ללא צורך בהוכחת הוצאות ועוד.

בנוסף, הרחבת מגן קורונה כוללת החזר עבור הפסד הוצאות של עד $3,000 עבור רכב שכור, טיסות פנים וכרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית בחו"ל, עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת הביטוח; בתרחיש של סגר פתאומי שלא מאפשר חזרה ארצה מעניק ביטוח נסיעות לחו"ל עם הרחבת מגן קורונה החזר הוצאות בגובה עד $200 ללילה עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית למשך עד 10 לילות, וגם החזר של עד $3,000 לשינוי כרטיס הטיסה.

איך מתמודדים עם הכייסים האיטלקיים?

חשוב לנקוט אמצעי זהירות נגד כייסים מקומיים, במיוחד באיטליה הנחשבת גן עדן לכייסים. מעבר לאמצעי הזהירות הנדרשים, כדאי לשקול רכישת הרחבת ביטוח כבודה: הרחבה שניתן לרכוש לצד הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל. הרחבת ביטוח כבודה מעניקה כיסוי ביטוחי עבור מגוון פריטים שאבדו או נגנבו, לצד הוצאות לשחזור מסמכים חשובים. נוסעים לאיטליה עם מוצרים יקרי ערך כמו טלפונים ניידים, מחשבים או מצלמות? כדאי לשקול לבטח גם אותם במסגרת הרחבה ייעודית בביטוח נסיעות.

ארץ המגף נחשבת ליעד פופולרי לטיולי משפחות באופן כללי, ובפסח במיוחד. היערכות לתרחישים שפירטנו בעזרת ביטוח נסיעות תאפשר לכם ליהנות מכל מה שיש לאיטליה להציע, ולהתמודד בצורה הטובה ביותר עם ההפתעות שעשויות לצוץ לאורך הדרך.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.