תפריט עמוד

טיול יקבים באירופה

טיול בין כרמים ויקבים באירופה משלב כמה הנאות לא מבוטלות: הליכה או רכיבה על אופניים בסביבה כפרית, עם נופים ירוקים, וטעימות מהיינות האזוריים. הנה כמה מאזורי היין והיקבים הטובים באירופה, בהם תוכלו לשלב בהנאה טיולים וטעימות יין

לשתות או לא לשתות? זאת לא השאלה. כל אחד מהיקבים הללו שוכן באזור יפה במיוחד, שנעים לטייל בו בנחת לפני או אחרי טעימות היין, ובקרבת היקב תמיד תמצאו מסעדה טובה, ולעיתים גם מקום לינה שבו תאזרו כוחות ליום חדש של טעימת יינות.

שאטו מוטון רוטשילד, בורדו, צרפת

כאן מייצרים את אחד היינות האדומים הטובים ביותר בעולם. המקום נהפך לאתר תיירות ממשי ומקבל מבקרים בזרועות פתוחות, בדרך כלל גם ללא הזמנה מראש. במקום פועל מוזיאון מרתק, שחובבי יין ימצאו בו עניין רב. רוב עיסוקו של המוזיאון בתוויות יין אמנותיות. Chateau Mouton Rothschild נמצא בכפר Pauillac, חמישים קילומטר מצפון-מערב לעיר בורדו. החבל נקרא מדוק (Medoc) והיקב של רוטשילד הוא האחרון באזור שעדיין משתמש בחביות עץ אלון מסורתיות.

מארק דה ריסקאל, ריוחה, ספרד
היין שמייצרים ביקב מארק דה ריסקאל (Marques de Riscal) מצוין אבל את עיקר המוניטין שואב עכשיו היקב הזה מן המבנה המיוחד שבנה האדריכל הכוכב פרנק גרי, אשר משמש כמלון יוצא דופן בלב הכרמים. בדיוק כפי שקרה עם מוזיאון גוגנהיים בבילבאו גם היקב בריוחה, בדרום-מזרח ספרד, כמאה קילומטר ממזרח לגרנדה, התפרסם בזכות המבנה החדשני. לצד היקב במקום פועלים גם בית מלון ומסעדה.


המלון ביקב מארק דה ריסקאל בדרום ספרד. עיצוב חדשני ובלתי נשכח | צילום: Alberto Loyo / Shutterstock.com

עמק הדורו, פורטוגל
יינות עמק הדורו בפורטוגל עוררו בשנים האחרונות התרגשות עצומה בתעשיית היין העולמית. הסיבה פשוטה – מאז אישר האיחוד האירופי ליקבים לאורך הנהר דורו (Douro) לייצר יינות תחת המותג פורט, שנשמר עד אז בידי חברה בריטית שפעלה בעיר הנמל הפורטוגלית, החלו יקבים לאורך העמק כולו לייצר יינות משובחים, שבזכות השימוש במותג פורט זכו גם להצלחה לא מבוטלת. כיום מפרסמים יינות העמק בעולם כולו. רכבת מיוחדת חולפת בין היקבים לארוך הנהר ומחברת את העיר אופורטו עם פוקינו (Pocinho). אחד המקומות הטובים לאוך העמק, יקב בו אפשר גם ללון, נקרא Quinta do Vallado. פרטים באתר האינטרנט.


טרסות של כרמים יורדות אל הנהר בעמק הדורו בפורטוגל | צילומים: שאטרסטוק

קאסטלו באנפי, טוסקנה, איטליה
יקב בבעלות אמריקאי בו מייצרים את היין הפופולרי ברונלו די מונטלצ'ינו. במקום פועלות שתי מסעדות, מוזיאון שמתמקד בזכוכית, ומרתף יינות בו אפשר גם ללמוד איך מכינים חומץ בלסאמי. המקום חדש למדי, סך הכל בן עשרים שנה. היקב שוכן במונטאלצ'ינו – חמישים קילומטר מסיינה ו-130 קילומטר מצפון לרומא. אתר היקב

שמפניה, ריימס, צרפת
השילוב המנצח באזור השמפניה שבצפון צרפת הוא של גביע צונן של המשקה המבעבע עם רכיבה במסלולי אופניים נהדרים. מהעיר ריימס, שבלב האזור, יוצאים מסלולי אופניים לאמבוניי (Ambonnay) או לאפרניי (Epernay). אין כמו רכיבה נינוחה לאורך הנהר ותעלות המים הצרות ועצירה לביקור ביקבים בעלי שם עולמי כמרסייה (Mercier), מואה ושנדון (Moet & Chandon) או קלוד רמי (Claude Remy) – שלושתם יצרני השמפניה הנודעים ביותר בעולם. לשאלה איך רוכבים על האופניים לאחר לגימת כמה גביעי שמפניה – אין לנו תשובה. נהיגה, בכל מקרה, לא מומלצת. בכל אחד מהמקומות שמוזכרים כאן אפשר לשלב בקלות לינה עם הביקור. פרטים נוספים: באתר האינטרנט של האזור.


כרמים באזור השמפנייה בצפון צרפת. מומלץ לרכוב על אופניים בין הכרמים והיקבים

יינות טרנטינו, צפון איטליה
הרי הדולומיטים מספקים כמה ממסלולי ההליכה היפים באירופה. בעמקים שבין ההרים הגבוהים פועלים יקבים מצוינים שמייצרים יינות לבנים ואדומים איכותיים. בניגוד לתהליך שמתרחש ברוב חלקיה האחרים של איטליה באזור צפוני זה הבעלות על היקבים היא עדיין משפחתית וממדי הייצור קטנים יחסית. מידע על דרכי היין, על היקבים ועל הגבינות המשובחות באזור אפשר למצוא באתר האינטרנט של טרנטינו-אלטו אדיג'ה.


ההרים הדרמטיים משמשים תפאורה מקסימה לכרמים באזור טרנטינו-אלטו אדיג'ה בצפון איטליה

טוקאי, הונגריה
המלך לואי ה-14 כינה פעם את יינות טוקאי ההונגריים "יין למלכים ומלך היינות". הטעם בעולם השתנה קצת מאז, ויינות מתוקים כטוקאי לא נחשבים בדרך כלל למעדן לאניני חיך. יחד עם זאת המותג טוקאי שמר על מוניטין טוב ומחירים גבוהים. יינות טוקאי מיוצרים באזור אחד, בצפון מזרח הונגריה, סמוך לגבול עם אוקראינה. קל מאוד ומפתה לשתות אותם, אם כי את ההשפעה מרגישים זמן קצר אחר כך. מידע מלא על יקבי טוקאי ועל לינה באזור אפשר למצוא באתר האינטרנט.

לקריאה נוספת:

דרכי היין הנפלאות של צרפת
טיול באחד מאזורי היין המפורסמים של צרפת עובר בדרכים צדדיות, בין כרמים, כפרים קטנים ויקבים משפחתיים. בדרך עוצרים לטעום מהיינות, לסעוד במסעדות מקומיות, לבקר בשווקים וליהנות מהחיים הטובים שהצרפתים כה מצטיינים בהם

בתמונה הפותחת: כרמים באזור ריוחה בספרד

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.