תפריט עמוד

טיול ג'יפים בקרפטים הרומנים

טיול ג'יפים בקרפטים הרומנים עובר בין ערים עתיקות וכפרים שלווים, כנסיות וטירות, הרים ויערות, ומפגשים עם תושבים מקומיים מסבירי פנים

טיול בקרפטים הרומנים עובר דרך ערים עתיקות וכפרים חקלאים, ארמונות וטירות, הרים נישאים, יערות עבותים ועמקים ירוקים. בכפרים שמבקרים בדרך הזמן כמו עצר מלכת: עגלות רתומות לסוסים עמוסות בערמות חציר או גזעי עצים להסקה נוסעות לאטן בדרכים, עדרי כבשים חוצים בנחת את הכביש הראשי, בעלי מלאכה עוסקים במלאכות מסורתיות, באותה הדרך בה עשו זאת במשך דורי דורות. ולחובבי החיות מצפה חוויה מיוחדת במינה – ביקור בחוות דובים. אז חבל על כל מילה נוספת, בואו נצא לדרך!

נופים פסטורליים בהרי הקרפטים | צילום: Gavrila Stetco, GFDL

אל מורדות הקרפטים
הטיול ברומניה מתחיל בבוקרשט הבירה. מכאן יוצאים בג'יפים על הכביש הראשי לכיוון צפון. בדרך חולפים בכפרים האופייניים לרומניה המתחדשת, עוברים ליד פלויישט, ומכאן מתחיל להעפיל בהדרגה לרכס הביולי. בתחילתה הדרכים הצדדיות עוברות דרך חורש ירוק, אבל ככל שעולים מעלה, הרכסים הופכים חשופים מעצים. מכאן הדרך יורדת דרך נופים מרהיבים אל עמק פרחובה הירוק, ומשם לעיירת הנופש היפה סינייה, שקיבלה את שמה ממדבר סיני, משם, כך מספרת אגדה מקומית, הגיעה אבן היסוד של המנזר המקומי.

סינייה, המוקפת בפסגות הרים, משמשת נקודת יציאה לסקי בחורף ולטיולים רגליים בקיץ. נעים לשוטט ברחובותיה, להציץ לחנויות ולשבת באחד מבתי הקפה הפזורים לאורך רחובה הראשי. זהו גם המקום המושלם להעביר בו את הלילה.

איזו מין שלווה: הרים, שדות ירוקים, כפרים מסורתיים

מעשה בערפד
היום השני מתחיל בחציית הקרפטים, דרך יערות עבותים המכסים את מורדות ההרים, ואל העיר ברשוב. אבל עוד לפני שנצא לסיור היכרות בעיר העתיקה והיפהפייה, מומלץ לעלות ברכבל להר טמפה, לתצפית
על העיר וסביבתה. מכאן יורדים ברגל דרך היער אל עבר חומת העיר. סיור ברחובותיה של העיר העתיקה עובר בין הסמטאות הצרות (כולל הרחוב הצר ביותר באירופה!), כיכר העיר, הכנסייה השחורה והמדרחוב השוקק, עם החנויות ובתי הקפה הרבים.

לקראת ערב מגיעים לעיר הסקסונית הציורית סיגישוארה, שמרכזה מוקף חומה ותשעה מגדלים ימי בינימיים נותרו עומדים בלבה. על אף גילה המופלג, זוהי עיר תוססת וחיה, וכדאי מאוד לטייל בסמטאותיה הצרות, לבקר בבית ראש העיר ולהציץ בבית שבו נולד הנסיך וולאד צפש דרקול, אשר שימש השראה לערפד הספרותי דרקולה. לנים במרכז העיר עטוף המסתורין.

טעם של פעם
רובו של היום השלישי של הטיול מוקדש לחווית היצירה הרומנית. ברמה הטרנסילבנית המכוסה יערות ושדות, מבקרים בכפרים סקסוניים עתיקים. בעגלה רתומה לסוס מטפסים אל הגבעות שמעל הכפר ומבקרים באחו את הרועים ואת עדרי הכבשים. מכאן מטפסים למגדל של כנסייה עתיקה, לתצפית יפה על כל הסביבה. את ארוחת הצהריים אוכלים בבית מקומי, הזדמנות ליהנות מהאוכל הכפרי הנהדר ולפגוש את בעלי המקום ולהכיר את אורחות חייהם ואת חיות המשק שלהם.

נסיעה בנופים של גבעות, הרים ויערות מביאה, לקראת ערב, אל אתר הסקי פוינה בראשוב, שם מתמקמים במלון למשך יומיים. הנופים המושלגים הופכים את השהייה כאן למיוחדת וחוויתית מאוד.

חצר בית בכפר. הזמן כמו עמד מלכת

אוויר הרים צלול כיין
היום הרביעי מתחיל בטיפוס לרכסים מעל העיירה בראן, שבה שוכנת מצודה שהיוותה נקודת משמר מרכזית בין חבליה של רומניה – טרנסילבניה וולאכיה. המבנה המרשים של המצודה, שזכתה לכינוי "המצודה של דרקולה" על שמו של הרוזן תאב הדם (למרות שבמציאות ערפדים מעולם לא אכלסו אותה), חולש על העיירה. למראה הנופים הנשקפים לא קשה להבין מדוע האזור זכה לכינוי "הקרפטים האלפיניים": בדרך החולפת בין פסגות נישאות ויערות עבותים אפשר לראות בתי עץ ציוריים, פרות דשנות מלחכות עשב רענן, איכרים קוצרים שחת טרייה ומעמיסים אותה על עגלות רתומות לסוסים. מדי פעם צריך לתמרן את הנהיגה כדי לחלוף על פני משאיות ענק של חוטבי עצים, עמוסות לעייפה בגזעים. להשלמת החוויה כדאי לצעוד בקניון צר ועמוק, כשרק פכפוך המים הזורמים מפר את הדממה. אם נותר זמן, אפשר לבקר בשוק תיירותי שבו אפשר לקנות מזכרות הקשורות לערפד המקומי המפורסם.

ביערות האזור חיים דובים חומים, ולעתים אפשר להבחין בהם מציצים מהיער. מפגש קרוב בהחלט עם הדובים מתאפשר בעת ביקור בחווה לשיקום דובים, פרויקט יוצא דופן של אישה מיוחדת במינה. המפגש עם הדובים ועם בעלת המקום מרתק ושופך אור נוסף על האזור היפה הזה. מכאן מטפסים לרכס הבוצג', לתצפית פנורמית עוצרת נשימה ביופייה. על שפת אגם כחול נהנים מהנוף ומקבאב רומני אותנטי. היש טוב מזה?

קשה להיפרד מאזור הקרפטים ומאורח החיים המיוחד של תושביו, אבל אין ברירה. נסיעה דרך היער וכפרים צועניים לוקחת אותנו אל המישורים הגדולים ומשם בחזרה לבוקרשט. הנופים הקסומים, הכפרים המסורתיים והערים העתיקות – כל אלה יישארו בזיכרון לאורך זמן.

עוד טיולי ג'יפים כאן >>

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...