תפריט עמוד

טיול ג'יפים בגאורגיה

הדרך הטובה ביותר לטייל בנופים ההרריים הפראיים של גאורגיה היפה היא ברכב שטח, שמאפשר לנסוע בדרכי העפר ההרריות, לעבור במעברי הרים דרמטיים ולהגיע לכפרים המסורתיים ההמבודדים. המלצות למקומות שכדאי לראות בטיול שטח בגאורגיה

 

גאורגיה היא אחד היעדים המרתקים ביותר למטיילים. במרחק של כשעתיים טיסה מגיעים למדינה קרובה גיאוגרפית, ועם זאת רחוקה כל כך מבחינות רבות. טיול בגאורגיה מציע למבקרים בה טבע פראי, נופים יפים להפליא, חוויה תרבותית מרתקת ואוכל נהדר.

הדרך הטובה ביותר לטייל בגאורגיה היא בג'יפים, שבעזרתם אפשר להגיע לכפרים הנידחים ביותר ולנופים היפים ביותר. טיולי ג'יפים עוברים במעברי הרים דרמטיים,ליד אגמים הרריים ובין כפרים מסורתיים שכמעט לא השתנו לאורך השנים. למרות שדרכי השטח בגאורגיה מעמידות אתגרים ומציעות ריגושים, הטיול מתאים מאוד גם למי שלמי שמעולם לא נהג בג'יפ, בזכות העובדה שהרכבים חדישים ונוחים תגלו שהנהיגה קלה ומהנה מאוד.

טיול ג'יפים בגאורגיה, הדרך הטובה ביותר להתחבר לטבע המקומי | הצילום באדיבות חברת דרך הנוף

טיול ג'יפים בגאורגיה, הדרך הטובה ביותר להתחבר לטבע המקומי | הצילום באדיבות חברת דרך הנוף

מלבד הנופים המרהיבים והאתרים ההיסטוריים המרתקים, גם האוכל הגאורגי הוא חוויה בלתי נשכחת. הטיול מאפשר להתענג על מיטב המטעמים של המטבח הגיאורגי, כמו חצ'אפורי – בצק ממולא בתערובת של גבינות וביצה, חינקלי – כיסני בצק ממולאים, בשר על האש, דגים בתנור או בגריל, סלטים טריים ומיני תבשילים. את האוכל אפשר ללוות ביין מקומי מצוין ובכוסית או שתיים של צ'צ'ה, המשקה האלכוהולי שיסחרר אתכם (כמובן שרק בתום יום הנהיגה…).

הנה כמה מקומות שמגיעים אליהם במהלך טיול ג'יפים בגיאורגיה, זוהי רק רשימה חלקית – כדי לחוות את מלוא יופייה של גאורגיה וליהנות מכל האתרים הנפלאים שהיא מציעה, צריך פשוט לצאת לדרך.

מצחטה

מצחטה (Mtskheta) ממוקמת במפגש של שני נהרות – הקורה והאראגווי – כ-20 ק"מ מצפון לטביליסי. היא היתה הבירה הקדומה של גאורגיה והיא אחת הערים העתיקות במדינה. יש בה שלל אתרים חשובים, בהם כנסיית סווטיצחובלי מהמאה הרביעית לספירה, ומנזר ג'אוורי (מנזר הצלב) הנמצא בראש גבעה סמוך לעיר. שניהם הוכרזו כאתרי מורשת עולמית, לצד אתרים היסטוריים ודתיים חשובים אחרים בעיר.

מנזר ג'ווארי ליד מצחטה, אתר מורשת עולמית

מנזר ג'ווארי ליד מצחטה, אתר מורשת עולמית

בורג'ומי

בורג'ומי (Borjomi) היא עיירת נופש ומרפא בדרום-מרכז גאורגיה, אשר מהווה חלק משמורת בורג'ומי-חרגאולי. העיירה, ששוכנת בלב אזור הררי ומיוער בערוץ נהר הקורה, מפורסמת במעיינות המים המינרלים שבה. השמורה עצמה היא הגדולה ביותר בגאורגיה, והיא מזמנת נסיעת שטח הררית ומלאה בחוויות ובנופים יפים.

ירוק מכל עבר בשמורת הטבע ליד בורג'ומי

ירוק מכל עבר בשמורת הטבע ליד בורג'ומי

בקוריאני

העיירה ההררית בקוריאני (Bakuriani) ממוקמת בגובה 1,700 מטר, מוקפת ביערות. זהו אתר נופש חביב על המקומיים, גם בקיץ וגם בחורף כשאתר הסקי המקומי פועל.  העיירה מהווה בסיס לטיול בכפרים העתיקים של האזור – הזדמנות להתרשם מהבנייה הייחודית ומאורח החיים המסורתי של תושבי האזור.

סוסים רועים בכרי העשב ליד בקוריאני

סוסים רועים בכרי העשב ליד בקוריאני

ורדזיה

ורדזיה (Vardzia) נחשבת לאחד האתרים הייחודיים בגאורגיה. זוהי עיר מערות עתיקה החצובה כולה בסלע, בגובה 13 מפלסים, אשר נוסדה על ידי תמר המלכה בשנת 1185. בתחילה היה במקום מנזר אשר כלל אלפי מערות בגודל חדר שנועדו להגנה מפני המונגולים, ובהמשך התפתח המקום לעיר שלמה. ניתן לסייר במבוך המערות שבמתחם, בין חדרי המגורים, המבנים הציבוריים וכנסיית העליה לשמים המעוטרת בציורי קיר יפים. יחד עם הנופים ההרריים המרהיבים שמסביב המקום הופך לאחת מן הפנינים המרשימות ביותר של גאורגיה.

עיר המערות העתיקה ורדזיה

עיר המערות העתיקה ורדזיה

קזבגי וכנסיית השילוש הקדוש

העיירה קזבגי (Kazbegi) שוכנת על הדרך הצבאית, החוצה את הרי הקווקז ומובילה אל מעבר לגבול עם רוסיה. לא רחוק מהגבול נמצאת העיירה, שמעליה מזדקר הר קאזבק האדיר. פסגתו המושלגת של הקאזבק מתנשאת לגובה 5,048 מטר ומהווה תפאורה דרמטית במיוחד. קזבגי מהווה בסיס מצוין לטיולים ברכב שטח וברגל באזור. אחד האתרים שלא כדאי להחמיץ בסביבה הוא כנסיית השילוש הקדוש (צמינדה סמבה). הכנסייה המבודדת, השוכנת בראש הר ומוקפת בפסגות מושלגות, הפכה לאחד מסימני ההיכר של גאורגיה.
122091844">

נסיית השילוש הקדוש מוקפת בפסגות המרהיבות של הקווקז הגבוה

כנסיית השילוש הקדוש מוקפת בפסגות המרהיבות של הקווקז הגבוה

מבצר אנאנורי

מבצר אנאנורי (Ananuri) המרשים נמצא סמוך למאגר המים ז'נואלי (Zhinvali), עליו הוא משקיף. הוא כולל שני מתחמים מבוצרים עם כנסיות וצריחים – מגדל מרובע ומגדל עגול. בכנסייה אפשר לראות ציורי קיר יפים. המבצר נבנה במאה ה-13 על ידי משפחת הדוכסים מבית ארגווי. המבצר נמצא אף הוא על הדרך הצבאית, כ-70 ק"מ מטביליסי.

מבצר אנאנורי משקיף אל מימיו הכחולים של מאגר המים ז'נואלי

מבצר אנאנורי משקיף אל מימיו הכחולים של מאגר המים ז'נואלי

חבל קאחתי

חבל קאחתי, החבל המזרחי ביותר בגאורגיה, מפורסם בכרמים וביקבים שלו. באזור מיוצרים היינות הטובים ביותר בגאורגיה, מדינה הידועה במסורת היין ארוכת השנים שלה. למעשה, כדי חרס לאחסון יינות שנמצאו באזור מעידים כי כבר לפני 8,000 שנה ייצרו כאן יינות, ויש האומרים כי המילה wine (יין באנגלית) מקורה ממילה גאורגית. במהלך הטיול בחבל קאחתי עוברים בדרכי עפר בין כפרים שתושביהם חיים היום ממש כמו שחיו לפני מאות שנים.

בציר ענבים בחבל היין קאחתי

בציר ענבים בחבל היין קאחתי

טביליסי

טביליסי (Tbilisi), בירת גאורגיה, היא מקום מצוין לסיים בו טיול גדוש בהרפתקאות. אחרי נסיעות השטח והטיולים בטבע, מגיע הזמן לחוויה עירונית. אפשר לטייל בשדרות רוסטאבלי הרחבות, לבקר בעיר העתיקה של טביליסי, לבקר בבית הכנסת הגדול ולעלות ברכבת לנקודת תצפית מרהיבה על העיר. כמובן שאין לוותר גם על השווקים הססגוניים, המדרחוב ובתי הקפה, שכולם ממחישים היטב את הדרך בה טביליסי משלבת באופן מוצלח כל כך בין ישן וחדש.

דוכן של פיצוחים ופירות יבשים בשוק בטביליסי

דוכן של פיצוחים ופירות יבשים בשוק בטביליסי

לטייל בגאורגיה עם דרך הנוף

(תוכן שיווקי)
חברת דרך הנוף, שנוסדה ב-2016 על ידי אשר לוי, ג'יפאי בנשמה, מציעה טיולי ג'יפים בגאורגיה וביעדים נוספים. הטיולים נערכים בקבוצות קטנות מה שמאפשר לתת יחס אישי וחם לכל מטייל. המדריכים נבחרו בקפידה והם מכירים היטב את השטח ואת האתרים השונים. מטרת החברה לספק חוויה בלתי רגילה של טבע ותרבות אותנטית, תוך התחשבות ברצונות ובבקשות של המטיילים. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

 

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגאורגיה

להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים
להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים

באטומי במערב גאורגיה מציעה אטרקציות מיוחדות לילדים, ושכיות החמדה שבה נקשרות לסיפורים מן המיתולוגיה וסיפורים עממיים, מה שהופך את הביקור בבאטומי לספר שבין דפיו ניתן לטייל ולרתק את הילדים. לימור צדוק ביקרה והתרשמה

אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה
אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה

לצד מלונות הפאר, בתי הקזינו, הטיילת האלגנטית ואטרקציות הנופש של עיר החוף הגיאורגית היפה, מבטאים אמני רחוב את אהבתם לעיר ואת רוח התקופה על קירות בתי המגורים ומבני הציבור במרכז העיר. תמצאו שם זעקה על גורלם של בעלי ...

סוף שבוע בטביליסי
סוף שבוע בטביליסי

מחפשים מקום מיוחד בחו"ל, עם תרבות, אמנות, שווקים, אוכל נהדר ויין מצוין לבילוי של סוף שבוע? טביליסי, בירת גאורגיה, היא בדיוק מקום שכזה. במרחק טיסה קצרה מישראל תגלו עיר שמחברת בין מערב למזרח, עם בניינים היסטוריים, תצפיות מקסימות, ...