תפריט עמוד

טיול בקוסטה ריקה הירוקה

קוסטה ריקה היא אחת המדינות היציבות והבטוחות ביותר באמריקה הלטינית והיא מצטיינת בטבע שופע, עם יערות גשם ועננים, הרי געש, נהרות, מפלים וחופים נפלאים, ואנשים חמים ומסבירי פנים. השגריר הקודם של קוסטה ריקה בישראל מסביר למה ארצו היא היעד המושלם לישראלים אוהבי טבע והרפתקאות

אם היו שואלים אתכם מהי המדינה בעלת המגוון הביולוגי הגדול ביותר בעולם, מה הייתם אומרים? התשובה אולי תפתיע אתכם: קוסטה ריקה, שפירוש שמה הוא החוף העשיר.

הכובשים הספרדים, כשרק הגיעו לחופיה, התרשמו מהעושר הרב שראו ובהמשך תיארו בפירוט רב עד כמה האדמה פורייה ועד כמה הצמחייה שופעת. בהמשך, כל מי שביקר בה גילה את יופיים של חופיה ואת האקלים הנהדר שלה. קוסטה ריקה היא חלק ממרכז אמריקה, וככזו, היא מהווה גשר טבעי בין צפון אמריקה לדרומה ויש בה ריכוז עצום של מינים מכל אחד משני האזורים הגדולים הללו, דבר הגורם לכך שזהו האזור המגוּון ביותר מבחינה ביולוגית בעולם.

קוסטה ריקה. גשר בין אמריקה הצפונית לדרומית עם עושר אדיר של צמחים ובעלי חיים

קוסטה ריקה. גשר בין אמריקה הצפונית לדרומית עם עושר אדיר של צמחים ובעלי חיים | צילומים: שאטרסטוק

חצי מיליון מינים

אחת האטרקציות המרכזיות של קוסטה ריקה היא הטבע, שמעניק למטיילים תחושה של חופש ורוגע, האקלים נעים מאוד לאורך כל השנה, ואם תרצו לעבור מהחופים החמים להרים הצוננים, תוכלו לעשות זאת בקלות ובזמן קצר. יש תשתיות טובות מאוד לנסיעה, מקומות לינה מצוידים היטב באזורים הכפריים. קוסטה ריקה נחשבה לאחד המקומות השלווים ביותר בעולם, כשהאוצר הגדול ביותר שלה הוא תושביה, המלאים בשמחה ובחמימות. אנו חולקים עם הישראלים את הדברים החשובים בחיים – שמחה, ספונטניות, ערכי משפחה. כל אלה גורמים למבקרים להרגיש בבית ולרצות להישאר לאורך זמן.

עצלן נח על ענף. במהלך טיול בקוסטה ריקה מצפים מפגשים רבים ומפתיעים עם בעלי חיים

עצלן נח על ענף. במהלך טיול בקוסטה ריקה מצפים מפגשים רבים ומפתיעים עם בעלי חיים

שטחה של קוסטה ריקה מהווה בית למעל 500,000 מינים של בעלי חיים וצמחים, שהם שישה אחוזים מהמגוון הביולוגי העולמי. בעקבות תמיכה ממשלתית נחרצת בהגנת הטבע, ישנם כיום 28 פארקים לאומיים, 25 שמורות טבע ואזורים מוגנים תחת מערכת הפארקים הלאומיים ואזורי השימור, וכן כמה שמורות פרטיות. כל אלה מהווים ביחד מעל רבע מכלל שטחה של קוסטה ריקה.

יערות, מפלים והרי געש

הטבע השופע כולל לא רק יערות גשם, חופים טרופיים, נהרות ומפלים, אלא צורות געשיות רבות ושלושה רכסי הרים מובחנים. הפסגה הגבוהה במדינה היא פסגתו של הר צ'יריפו (Chirripó), המתנשאת לגובה של 3,821 מ'. יש כמה מסלולי טרקים בהר, חלקם מתאימים גם למשפחות הרפתקניות, אחרים למטיבי לכת, שצריכים להיערך לכך שהטמפרטורה בפסגה עשויה לצנוח מתחת לאפס.

חוף קריבי בקוסטה ריקה. אפשר ליהנות ביום אחד מטיול בהרים הירוקים ורחצה בחופים טרופיים

חוף קריבי בקוסטה ריקה. אפשר ליהנות ביום אחד מטיול בהרים הירוקים ורחצה בחופים טרופיים

בקוסטה ריקה יש מגוון גדול של מיקרו-אקלימים, דבר המאפשר יצירה של מערכות אקולוגיות שונות. חוף האוקיינוס השקט הוא בית למנגרובים רבים, לחופים נהדרים, למפרצים ולשני חצאי איים גדולים: ניקויה (Nicoya) ואוסה (Osa). השני שבהם מוגן כמעט לחלוטין, דבר הגורם לעושר יוצא דופן של צמחייה ובעלי חיים. מערך של תעלות לאורך החוף הקריבי מהווה אזור מחייה לחיות ימיות רבות. על חוף הים בשמורת טורטוגרו (Tortuguero) מצא אזור קינון של צבי ים ירוקים, ומטיילים רבים מגיעים לכאן כדי לחזות בהטלת הביצים או בבקיעת הצבים הקטנים.

אגם בלוע של הר הגעש פואס

אגם בלוע של הר הגעש פואס

בשמורת מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) תוכלו לראות שלושה מבין ארבעת הסוגים השונים של קופים בקוסטה ריקה, כמו גם את הסרטנים האדומים המהלכים בכל מקום. בשמורת פאלו ורדה (Palo Verde), כשהלגונות מתמלאות בתחילת העונה הגשומה, אפשר לחזות בנדידה השנתית המרשימה של ציפורים. זהו אחד האזורים המגוונים ביותר מבחינה ביולוגית, עם 15 בתי גידול שונים.

רוב הרי הגעש בקוסטה ריקה פעילים, וניתן להגיע עד פסגתם, שם, בהתאם להר, תוכלו לחזות בעשן, בריכות גופריתיות ואפילו בוץ מבעבע. הרי הגעש הפופולריים ביותר לטיולים הם ארנל (Arenal), איראסו (Irazú), פואס (Poas) וטוריאלבה (Turrialba). ואם אתם מחפשים אתגרים מסוג אחר, בנהרות של קוסטה ריקה אפשר ליהנות מרפטינג במים לבנים. בנוסף, קוסטה ריקה בורכה במפלים רבים, חלקם נמצאים במרחק לא גדול זה מזה, כך שאפשר להגיע אליהם ביום טיול אחד ולהתפעל מהכמויות המים העצומות. מפלים אחרים נמצאים במקומות רחוקים וחבויים והם נגישים רק למטיילים מנוסים.

טוקן. קוסטה ריקה היא גן עדן לצפרים

טוקן. קוסטה ריקה היא גן עדן לצפרים

קוסטה ריקה היא גן עדן לצפרים, שיכולים לצפות פה בכמות המינים הגדולה ביותר בכל צפון אמריקה. במהלך טיול תוכלו לראות טוקנים, מינים שונים של תוכים, עורבנים, צופיות ("יונקי דבש") ועוד ועוד.

באזור הגשום ביותר בקוסטה ריקה, טפאנטי (Tapantí), יורדים עד 8,000 מ"מ גשם לשנה מה שהופך אותו לירוק ועשיר בצמחייה צפופה.

באזור טפאנטי יורדים 8,000 מ"מ גשם בשנה, דבר האחראי לצמחייה ירוקה ועשירה במיוחד

באזור טפאנטי יורדים 8,000 מ"מ גשם בשנה, דבר האחראי לצמחייה ירוקה ועשירה במיוחד

קוסטה ריקה מפורסמת גם בחופים היפים שלה, שחלקם, דוגמת דומיניקל, טמרינדו, פאבונס וסנטה טרסה, מושכים גולשי גלים רבים. כל המקומות הללו מחוברים באמצעות כבישים טובים ונגישים באמצעות תחבורה ציבורית. המקום האחרון, Santa Teresa, הופך אט אט לנקודה חמה עבור ישראלים.

לצד חופים שלווים, יש גם חופים עם תנאים מצוינים לגלישת גלים

לצד חופים שלווים, יש גם חופים עם תנאים מצוינים לגלישת גלים

סיפור אהבה ישראלי

בשנים האחרונות, קוסטה ריקה הפכה למקום מיוחד עבור הישראלים, כשהיא מציעה הרבה יותר מאשר חופים אקזוטיים עם גלים טובים לגלישה. זהו סיפור אהבה הדדי, ממש כמו שמו של הפרויקט הישראלי Lands in Love, "אדמות מאוהבות", שמעניק שירותי תיירות למטיילים בקוסטה ריקה. בלב יערות העננים של סן רמון יש שמורה טבעונית של ישראלים ובמרכז המדינה תמצאו את Purapora, אזור של מעיינות חמים טבעיים עם מים שמגיעים לטמפרטורה של 55 מעלות, הם ידועים בסגולות בריאותיות ומרגיעות.

בקוסטה ריקה שופעת המים יש שלל מפלים בלב הג'ונגל

בקוסטה ריקה שופעת המים יש שלל מפלים בלב הג'ונגל

אווירת השלווה והרוגע שמקיפה אתכם בקוסטה ריקה מדהימה! הצבא בוטל בשנת 1949, והיא נחשבה לאחת הדמוקרטיות הוותיקות והיציבות ביותר באמריקה הלטינית. זוהי הסיבה לפריחת התיירות, עם יותר משלושה מיליון תיירים בשנה המגיעים כדי ליהנות מהטבע שלה ומהאפשרויות הרבות למטיילים הרפתקנים. בקוסטה ריקה יש שני שדות תעופה בינלאומיים – אחד באלג'ואלה, בעמק המרכזי שבו מתגוררת יותר ממחצית האוכלוסייה, והשני בגואנקאסטה, בצפון-מערב קוסטה ריקה, קרוב לחופים היפים ביותר, עם קווי תחבורה ליעדים מרכזיים. אפשר להגיע לכאן בטיסת המשך מיעדים שונים באירופה, בין השאר מאמסטרדם וממדריד.

אז ברוכים הבאים לקוסטה ריקה, מדינת ה-pura vida – החיים הטהורים!

 

הכותב, אסטבן פנרוד (Esteban Penrod), היה שגריר קוסטה ריקה בישראל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.