תפריט עמוד

טיול במרוקו – פסיפס מסחרר של צבעים, טעמים ונופים

טיול במרוקו עובר בערים אקזוטיות, עם שווקים צבעוניים וקסבות עתיקות, ובטבע מדהים של הרים, ואדיות ודיונות אדומות. שיחה עם מדריך בכיר של MEDRAFT מגלה מהו סוד הקסם

אי אפשר להישאר אדישים ליופייה של מרוקו: מצד אחד, ערים אקזוטיות עם שווקים צבעוניים וקסבות עתיקות, ומנגד טבע מרהיב של רכסי הרים אדירים, ואדיות עצומים והדיונות האינסופיות של מדבר סהרה. שוחחנו עם גלעד תלם, מדריך ראשי ב-MEDRAFT, על חוויות הטיול במרוקו, וככל שהרחיב וסיפר, כך גבר החשק לקום ולצאת ליעד האקזוטי והקסום הזה.

מהם המקומות המעניינים ביותר במרוקו?

אם אני צריך לבודד שני מקומות מתוך כל הטיול הייתי בוחר בשוק של מרקש ובדיונות של הסהרה. אני תמיד מעדיף לטייל בטבע, אבל במרוקו גיליתי את קסמן של הערים. מרקש היא עיר מדהימה ביופייה וביקור בשוק שלה הוא חוויה שקשה לתאר במילים: העושר, הצבעוניות, הקולות, הצבעים. בערב ההתרחשות עוברת לכיכר המרכזית: דוכני אוכל, מרקידי נחשים, נגנים, מספרי סיפורים שגם אם לא מבינים מילה ממה שהם אומרים אי אפשר להוריד מהם את העיניים.


השוק של מרקש. להיסחף בעושר הצבעים, הקולות והמראות

עוד מקום מופלא הוא הדיונות של הסהרה. הג'יפים מטפסים על דיונה אדומה, וכשהם מגיעים למקום ממנו אי אפשר להמשיך לנסוע, עוברים לטפס ברגל, או יותר נכון עם כל הגוף – הרגליים, הידיים, כל מה שצריך כדי להגיע לראש הדיונה. בקצה מחכה הפתעה: הנסיך הקטן עומד שם, וממש כמו בספר, גם הוא לובש גלימה מתנפנפת, רק שהשיער שלו שחור ולא בלונדיני… המראה הזה, של דיונה אדומה בשעת זריחה או שקיעה, המדבר שמשתרע למטה וילד קטן בגלימה, הוא משהו שאי אפשר לשכוח.


על ראש דיונה אדומה. חוויה שאי אפשר לשכוח

מהן החוויות המרתקות בטיול במרוקו?
טיול במרוקו מורכב מאינספור חוויות. אחת מהן היא להצליח במשא ומתן עם סוחר בשוק של מרקש: אני, למשל, מצאתי את עצמי קונה עשרות "זנבות סוס", הגדילים שבקצה וילונות, בכל הצבעים האפשריים. לא שיש לי מה לעשות איתם, אבל חוויית הקנייה היא אדירה.

חוויה אחרת לגמרי חווים בכניסה לבית הכנסת בפאס. הטיול מחבר אותך למורשת של יהדות מרוקו, אתה מגלה את מורכבות הקהילה, את ההיסטוריה שלה, המאבקים בין קדמה למסורת, בין העיר לכפר. יש משהו מאוד חזק ועוצמתי בחיבור הזה למסורת היהודית.


טאג'ין של עוף עם שקדים ושזיפים על מצע של קוסקוס

מה אוכלים בטיול?
האוכל במרוקו לא בהכרח מתאים לדימוי שיש לנו. אוכלים הרבה מאכלי קדירה, טאג'ין, שמורכבים מירקות, בשר או דגים בבישול איטי והמוגשים על מצע של קוסקוס. וכמובן, שותים הרבה תה נהדר עם נענע.

כתבה פרסומית

מדריך מסע אחר למרוקו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.