תפריט עמוד

טיול במכונית – גבעת מרדפי 56

נסיעה שלווה בדרף נוף חדשה ומלאת הפתעות. בחורף ניהנה ממרבדי פריחה מרהיבים של כלניות ובקיץ נצפה בשדות חקלאיים ובחורש נטוע

יוצאים לטיול
דרך נופית חדשה קושרת כיום בין "תחנת שמחה" של חברת "מקורות", הקרויה על שמו של שמחה קוריכמן ז"ל, לבין הגבעה עליה קיפד את חייו. מ"תחנת שמחה" פונים מערבה לצומת איבים. בצומת פונים שמאלה לכביש 232 ומיד שמאלה לעבר איבים. בצמוד לפנייה ישנה פנייה ימינה, לדרך עפר המוליכה אל אור הנר ומשם לגבעת מרדפי 56. הדרך חולפת בשוליו של חורש נטוע משמאל ושדות חקלאיים מימין. בהמשך היא ממשיכה לאורך נחל ניר עם שבהמשך נשפך אל נחל הוגה, לאורך שוליו המזרחיים של רכס כורכר. בחורף ובאביב יש כאן מרבדי פריחה מרהיבי עין. המטייל לאורכה של הדרך יוכל ליהנות ממרבדי כלניות אדומות מהיפים ביותר בארץ. מיד לאחר גל הפריחה שלהן מתחילה פריחתן הצפופה של החרציות שהופכת את מראה השדות מאדומים לצהובים כתומים. לאורכה של הדרך נמצאים שרידי כפר ערבי שננטש במלחמת השחרור וכמה מעיינות קטנים שסביב מקום נביעתם צומח סבך קנים צפוף.

הדרך הנופית מהווה חלק מרצף של דרכים נופיות המפותחות בימים אלו ושיכללו בעתיד בפארק שקמה. הפארק נועד לשמר את השטחים הפתוחים במרחב שבין תל נגילה והעיר באר שבע במזרח ועד לים ולהופכו בחלקים מסוימים נגיש יותר לציבור, הן ברכב והן ברגל. כיוון שמדובר בטיול שרובו נעשה במכונית דרגת הקושי שלו קלה מאוד, קטעי ההליכה נקבעים לפי יכולת המטיילים ומשכם נקבע לפי רצונם.

כדאי לבקר
מומלץ לבקר בשמורת כורכר גברעם. הגישה אליה מכביש הגישה המזרחי, לקיבוץ אור הנר, 200 מטר מזרחית לנקודה בה מסתיימת הדרך הנופית. גבעות הכורכר משקיפות על אשקלון ועל הקיבוצים יד מרדכי, כרמיה וזיקים. השמורה נודעת בפריחת הכלניות האדומות. בשיא הגובה צומחת חורשת אקליפטוסים ובמקום ניצב שלט ועליו הסבר ההיסטוריה של המקום.

בתיאבון
לאורך הדרך הנופית נמצא חניון איבים של הקק"ל שבו חורשה, שולחנות מוצלים, מים זורמים ומתקנים. באור הנר ישנו מסעדה שמגישה אוכל ארגנטינאי (פטגוניה, טל': 050-2400500). מקום מוסדר פחות לפיקניק אפשר למצוא בגבעת מרדפי 56.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.