תפריט עמוד

טיול בהולנד – אתרים מומלצים

הולנד היא יעד נהדר לטיול ברכב. המדינה הקטנה והמישורית קלה להתמצאות והנופים הירוקים, המשובצים בתעלות מים, משמחים את העין. הנה הצעות לכמה אתרים נהדרים לביקור בעת הטיול בהולנד

הולנד היא יעד קלאסי לטיול משפחתי עם רכב. המדינה המישורית עשירה בערים שוקקות חיים ובכפרים מקסימים, שנהנים משפע המים ועמוסים באטרקציות לכל הגילאים ולכל הטעמים. הנוף חרוץ באינספור תעלות מים, והסכרים הרבים מספרים את סיפורה של המדינה שלמדה כיצד להתמודד עם סכנת ההצפות התמידית. אחד היתרונות הגדולים של הולנד הוא גודלה הצנוע, המאפשר גישה למגוון מקומות בנסיעה קצרה יחסית ברכב. הנופים הירוקים עוטפים כל פינה, וכדי למצות את הטוב שבהולנד כדאי לצאת אל המרחבים ולספוג אותם ואת מה שיש להם להציע. הנה כמה נקודות מומלצות לטיול הבא שלכם בהולנד:

אוטרכט (Utrecht)
העיר הרביעית בגודלה במדינה נמצאת במרחק כ-40-30 דקות נסיעה דרומית לאמסטרדם. תושביה טוענים כי אוטרכט היום היא מה שאמסטרדם היתה לפני 40 שנה, לפני שהפכה למוקד עלייה לרגל להמוני תיירים מכל העולם. ואכן, נראה כי העיר בעלת האופי הרגוע יותר שומרת על צביונה ועל מורשתה בקנאות. האוניברסיטה המקומית היא הגדולה ביותר בהולנד, ונחשבת לאחת המובילות במדינה.


אוטרכט. ברקע ניתן לראות את מגדל הפעמונים של קתדרלת סן מרטין, הגבוה מסוגו בהולנד

ראשיתה של אוטרכט במצודה שנבנתה על ידי הרומאים בסביבות שנת 50 לספירה. חומות העץ של המצודה הוחלפו בחלוף כמאתיים שנה בחומות אבן, שאת שרידיהן עדיין ניתן לראות תחת מבנים באזור כיכר הקתדרלה בעיר. אחד מסמלי העיר הוא מגדל הפעמון של קתדרלת סן מרטין, המתנשא לגובה של 112 מ' ונחשב הגבוה מסוגו בהולנד. העיר ידועה בחיי התרבות העשירים שלה, והיא מארחת את המספר הגדול ביותר של אירועי תרבות במהלך השנה אחרי אמסטרדם. לפני שתגיעו לכאן מומלץ לבדוק באינטרנט אילו פסטיבלים והופעות מתרחשים בעיר בזמן שהותכם.

להשכרת רכב בהולנד במחירים משתלמים >>

ליידן (Leiden)
העיר ליידן נמצאת מערבית לאוטרכט, במרחק דומה מאמסטרדם ובקרבת הים הצפוני. העיר שימשה במשך מאות שנים מקום מושבם של כמה מהציירים הגדולים של הולנד, בהם רמברנדט שנולד כאן ולמד באוניברסיטה המקומית (העתיקה במדינה) לפני שעבר לאמסטרדם. בבואכם לעיר, מומלץ להשאיר את המכונית בחניה מוסדרת ולצאת לטיול רגלי או על גבי אופניים. העיר לא גדולה, וההתנהלות בה ברגל או ברכיבה קלה במיוחד.


רחוב בליידן. נוח מאוד לטייל כאן ברגל או באופניים

בליידן תמצאו כמה נקודות עניין ששווה להקדיש להן זמן, בהן המוזיאון העירוני, טחנת הרוח De Valk,  שהפכה למוזיאון ומראשה ניתן להשקיף אל נופי העיר והגנים הבוטנים המרשימים ליד בניין האקדמיה שניטעו בסוף המאה ה-16 והפכו לאחד מסמליה של העיר. מייסד הגנים, קרלוס קלוסיוס, טיפח סוגים רבים של צבעונים ונחשב עד היום לאחד מאבות ההצלחה של הסמל ההולנדי. עוד תמצאו בעיר את מצפה הכוכבים האוניברסיטאי העתיק בעולם. במבנה משנת 1860 ישנם ארבעה מכשירי טלסקופ עתיקים והרבה טלסקופים מודרניים יותר.


טחנת הרוח De Valk בליידן. מראשה יש תצפית יפה על העיר

בימסטר (Beemster)
האזור שבו ארבעה כפרים עיקריים נמצא צפונית לאמסטרדם, והוא נחשב לפלא הנדסי שמגלם את העיקשות והחזון של העם ההולנדי לאורך השנים. זהו שטח של 72 קמ"ר, שבראשית המאה ה-17 הפך במבצע הנדסי מורכב שנמשך 5 שנים, מאזור של ים ואגמים לשטחים חקלאיים. תחילה נעשה שימוש בכמה עשרות טחנות רוח לצורך שאיבת המים, ואלה הוחלפו בהמשך בנקודות שאיבה עם מנועים מודרניים. האזור משמר את תכנון הנוף והסכרים כפי שעוצב בעבר, והוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.


אזור בימסטר. פעם היה כאן ים

אזור בימסטר מוקף ברשת של סכרים איתנים המגנים עליו מפני הצפות, שכן הוא נמצא בגובה של כארבעה מטרים מתחת לפני הים. בחלקו הדרומי ישנם שערים לבקרת מפלס המים, בין היתר כחלק מקווי ההגנה על אמסטרדם מפני הצפות. ניתן לטייל כאן ברכב או ברכיבה על אופניים, להתרשם מהמרחבים החקלאיים ומהתמודדות האדם מול אתגרי הטבע שסביבו.

מאסטריכט (Maastricht)
העיר, אחת העתיקות ביותר בהולנד, נמצאת בקצה הדרומי של המדינה, על הגבול עם בלגיה ולא רחוק מגרמניה. היא עשירה בשרידים מתקופת ראשית הנצרות וימי הביניים. בשל מיקומה האסטרטגי בין מדינות היתה לה מאז ומעולם חשיבות כלכלית וצבאית. את שרידי הביצורים והחומות שהוקמו במאה ה-18 ניתן למצוא גם היום ברחבי העיר. מצודת וולדק בדרום-מערב העיר נבנתה בסוף המאה ה-17 על שתי סוללות עפר וביניהן תעלה יבשה (חפיר) כדי למנוע פלישה. במצודת סנט פיטר, הנמצאת על גבעה בדרומה של העיר, תוכלו לראות כמה תותחים עתיקים, שהיוו חלק ממערך ההגנה על העיר, לצד רשת מנהרות מסועפת ששימשו כמסתור בתקופות מצור או כאשר העיר הופצצה.


כיכר העירייה במאסטריכט, אחת הערים העתיקות בהולנד

למאסטריכט יש גם חלק נכבד בהיסטוריה החדשה יותר של אירופה, שכן כאן נחתמה ב-1992 "אמנת מאסטריכט", שביססה את היסודות להקמת האיחוד האירופי. אם אתם מתכננים טיול בסוף החורף ותחילת האביב – אל תחמיצו את הקרנבל של מאסטריכט, הנחשב לאחד הגדולים והססגוניים בהולנד. הקרנבל נערך מדי שנה שישה שבועות לפני חג הפסחא והוא נמשך 3 ימים.

האג (Hague)
העיר השלישית בגודלה במדינה מהווה את המרכז השלטוני העיקרי של הולנד. בהאג שוכנים שני בתי הנבחרים שמרכיבים את הפרלמנט ההולנדי והיא גם מקום מושבו של מלך הולנד. בעיר נמצאים משרדי הממשלה, בית המשפט העליון ושורה של ארגונים בינלאומיים. האג נחשבת ל"בירת המשפט העולמית", שכן זהו מקום מושבם של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שדן בפשעי מלחמה, ובית הדין הבינלאומי לצדק.


אזור הביננהוף בהאג, מקום מושבו של הפרלמנט ההולנדי

העיר נוסדה בסוף המאה ה-13 בידי וילם השני, ששרידי ארמונו עומדים בה עד היום. עם זאת, במשך מאות שנים העיר היתה חשופה ולא הוקפה בחומה, ולכן סבלה משורה של כיבושים והרס. תנופת הפיתוח המשמעותית של האג החלה באמצע המאה ה-19, כך שכמעט ואין בה חלקים עתיקים. אחת האטרקציות המושכות של האג, בעיקר אם אתם מטיילים עם ילדים, היא מדורודם, שם תוכלו לצפות במיניאטורות רבות של אתרים ידועים בהולנד, דוגמת שוק הגבינה של אלקמאר, שדה התעופה הבינלאומי סכיפהול, טחנות רוח ועוד. האתר נקרא על שמו של קצין יהודי בצבא הולנד, ג'ורג' מדורו, שמת במחנה הריכוז דכאו. מעניין לציין כי למדורודם יש ראש עיר, שנבחר על ידי ילדים מבתי ספר באזור. ואם אתם מגיעים להאג עם רכב הנה טיפ קטן כדי שלא תטעו בדרך: המקומיים מבטאים את שמה של העיר "דן-האך".


עיר המיניאטורות מדורודם, בה אפשר להתרשם מאתרים הולנדיים ממוזערים כמו תעלות מים, טחנות רוח ושוק גבינות

הכתבה באדיבות שלמה SIXT השכרת רכב בחו"ל

 

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח