תפריט עמוד

טיולי רכבות: בין שני פסים מקבילים עובר חופש גדול

צילום: באדיבות אתר WayToRussia.Net
6 ימים של ריחות, בבושקות, פירושקי וטונדרות
בתחילת המאה העשרים נמלטו יהודים רבים מרוסיה לסין מפחד המהפכה. הם עלו במוסקבה על הרכבת הטרנס סיבירית וירדו ממנה בחרבין שבסין, רצוצים מתלאות המסע. גם היום המסע הזה הוא לא מלון חמישה כוכבים, אבל מי שישן במחלקה הראשונה זוכה למצעים נקיים, ובפינת הקרון ניצב, כמו אז, סמובר (מיחם) ענק עם מים רותחים. שישה ימים ולילות נמשך המסע הזה שיש בו הכל: בליל של אנשים בני עמים שונים, ריחות, בבושקות שמוכרות פירושקי על הרציף, קוויאר אדום, אינטלקטואלים רוסים שנוסעים ללמד רוסית בסין, שיחות נפש, ימת בייקל ונופים של טייגה וטונדרה.
צילום: באדיבות אוריינט אקספרס
אגדה אוריינטלית
אם אתם מאלה שלא נותנים לאגדות ישנות למות, האוריינט אקספרס – או יותר נכון המהדורה החדשה שלה, Venice Simplon Orient Express – היא הרכבת בשבילכם. מהרקולה פוארו ודיים אגתה, ועד גרטה גרבו ומאטה הארי – כולם נסעו ברכבת הקשישה הזו, שהובילה בין פריז לאיסטנבול אירופאים חובבי קסמי המזרח עם כיסים תפוחים. ב-1982 החליט תעשיין אמריקאי להחיות את האגדה שנוסעת כיום בין לונדון לוונציה. ב-3,120 דולר אתם קונים כרטיס ל-32 שעות בספינת טיולים זו על פסים, מקבלים תא זוגי בקרון טרקלין עתיק ומשופץ צבוע כחול-זהב, וגם נהנים מארוחת ערב חגיגית.
צילום: באדיבות אתר www.glacierexpress.ch

בין הרים וקרחונים בשווייץ
רכבת הקרחונים מתגלגלת במשך כשמונה שעות לאורך 270 קילומטרים, בין עיירות הסקי סנט מוריץ וצרמט, בתוך גלויית נוף מושלגת ומרהיבה, למרגלות אלפים עוטי קרחונים. היא עוברת בעיירות ובכפרים ציוריים, על פני הנהרות רון וריין, חוצה 291 גשרים, חלקם בגבהים עוצרי נשימה, מזדחלת בתוך 91 מנהרות וחוצה את מעבר ההרים אובראלפ בגובה של 2,033 מטר. אל דאגה, על ארוחת הלאנצ' בקרון המסעדה המפואר יודיעו לכם מבעוד מועד, ואתם תצטרכו רק להכין לשם כך 41 פרנק שוויצרי, בנוסף ל-221 שתעלה לכם הנסיעה במחלקה הראשונה.
אתר אינטרנט
צילום: באדיבות GW Travel Limited

לחצות את הודו כמו מהראג'ה
תוך שאתם מקבלים פוט מסאז' בקרון הספא והסאונה המאובזר היטב, יתכן שתראו פרות מהלכות לצד המסילה ונשים בסארי שעושות כביסה. רכבות הן חלק בסיסי מהיומיום ההודי, אבל התנאים ב-Viceroy of India הולמים רק מהראג'ות. לבד מקרון ספא יש בה שני קרונות מסעדה ובר, ספרייה ואפילו חנות. חלונות הקרונות עשויים זכוכית כהה "חד סטרית": הנוסעים רואים את הסצנה בחוץ, אבל לא להיפך. אפשר לרדת בתחנות, להתערבב עם ההמון ואחר כך לסגת חזרה לקרון. ב-15 ימים אפשר להגיע ממומבאי, דרך ג'ייפור, אגרה, דלהי, ורנסי וסיליגור, ולהמשיך משם ברכבת קיטור עד לדרג'ילינג ולכולכתה.
צילום: באדיבות Orient-Express Hotels (UK) Ltd

לטייל בסקוטלנד כמו מלך
אם מחשבים את זה במיילים, ה-Royal Scotsman היא אולי הרכבת הכי יקרה על כדור הארץ. היא יכולה להכיל 36 נוסעים בסך הכול, בקרונות פרטיים ספוני מהגוני בסגנון אדוארדיאני. בקרון התצפית יכולים להידחס בנוחיות על גבי ספות וכורסאות כל 36 הנוסעים, שני קרונות המסעדה מזכירים מועדון ג'נטלמנים אקסקלוסיבי, וכשתהיו מוכנים לשינה הרכבת תעצור. ארבעה ימים ולילות מפרכים בהיילנד'ס ובלואולנד'ס הסקוטיים, שבמהלכם הרכבת נושקת למפלים וללוכים (הפיורדים המפורסמים של סקוטלנד, כמו לוך נס), חוצה גאיות ועוברת ביערות, עולים 6,620 דולר לאיש. אם זה נראה לכם גבוה, נוסיף שהמחיר ברכבת ההיסטורית הזו, שנחנכה מחדש ב-1985, כולל מקלחת פרטית בקרון, ביקור בטירה ובמבשלת ויסקי וטיול באי סקאיי.
אתר אינטנרט

רכבת הייטק יפנית
אחרי שהפסידה את תואר הרכבת המהירה בעולם ל-TGV הצרפתית, התאוששה "כדור הכסף" (Bullet Train) היפנית מהר מאוד ויצאה עם הגרסה החדשה "נאזומי", שבולעת את 520 הקילומטרים שבין טוקיו לקיוטו בשעתיים ועשר דקות בלבד. שמה הרשמי של המגה-רכבת הזו הוא "שינקאנסן", והיא אחת הרכבות הכי הייטקיות שיש. בעצם, הרכבת עצמה היא השוס העיקרי פה, ראשית כי הנוף חדגוני ושנית כי בלאו הכי קשה לקלוט משהו מהחוץ כשדוהרים במהירות כזו. אפשר להמשיך בה עד להירושימה ולאי הדרומי קיושו, אבל אין לזה הצדקה אמיתית.

נופים ואווירה במקסיקו
כאן לא תמצאו אוכל גורמה ופינוקים, לא משרתים וגם לא מקלחות פרטיות. גם המהירות לא משהו, ומומלץ אפילו להביא מהבית נייר טואלט ומשקה חריף. אבל נופים ואווירה כמו ברכבת Copper Canyon Railway לא תמצאו בהרבה רכבות אחרות. מומלץ לתפוס מושב בצד הימני של הקרון ולקחת באיזי את הנסיעה המשעשעת, כשנהג הקטר מאיץ ובולם חליפות כל הדרך מלוס מוצי'ס היושבת על האוקיינוס השקט, דרך הרי סיירה מדרה, מדבר סונורה ועד לצ'יוואוואה (כמו הכלב הקטן והצווחן). ארבעת ימי הנסיעה הם הזדמנות נדירה להסניף את האנשים ואת הנוף. החבילה כוללת כמה ארוחות, לינה בדיביסאדרו ובקריל, שהיא העיר החשובה בסיירה מדרה, ולפני שמגיעים עוד חוצים את הרי טראומארה.
ברכבת (ובהליקופטר) לשונית האלמוגים הגדולה
רכבת התענוגות Great South Pacific Australian מזגזגת לאורך חופה המזרחי של היבשת החמישית, בדרום האוקיינוס השקט, בין סידני לקיירנס. למרות ארוחות הגורמה והצוות המפנק, אל תצפו לנסיעה חלקה וחסרת טילטולים. זה מפני שהקרונות החדישים רחבים מאוד יחסית למסילה הצרה והישנה. לרשות הנוסעים קרון תצפית פתוח. חלקה השני של הנסיעה מיוחד והרפתקני, וכולל טיסה בהליקופטר לשונית האלמוגים הגדולה, שם תבלו את היום בשנירקול מעל גבי גשר של סירות פונטון (Pontoon). לפני שתאספו את המזוודות בתחנת קורואנדה המקסימה בקיירנס, תשונעו בקרונית Sky Rail למעבה של יער טרופי.
מסע שחיתות בדרום אפריקה
הרכבת הכחולה, Blue Train, שנוסעת בין פרטוריה לקייפטאון, מאפילה על הרבה רכבות שחיתות אחרות, עם צוות של 27 אנשים העומדים לרשותם של 84 נוסעים ונכונים לשרתם ולפנקם 24 שעות ביממה. כל תא מצויד בשירותים ובמקלחת, טלפון, טלוויזיה ומזגן אישי. הרכבת החרישית מחליקה על הפסים כמו על חמאה, ואילמלא הנופים מגירי הריר שחולפים בעד החלון אפשר היה לחשוב שהיא בכלל עומדת. הקרון האחרון מצויד בסיפון תצפית עם חלונות ענקיים. מ-9,215 ראנד לשני ימי הנסיעה בקרון דה-לוקס, כולל ארוחות ומשקאות.
צילום: יותם יעקבסון


הכי גבוהה בעולם
הנסיעה ברכבת מבייג'ין ללהאסה, בירתה העתיקה של טיבט, שעוברת בגבהים של מעל 5,000 מטר, היא הדבר הכי קרוב לגן עדן שיש, לפחות ברמה הפיזית. חמש שנים, 30 אלף עובדים וכמעט חמישה מיליארד דולר נדרשו לממשלה הסינית כדי לבנות את המסילה הזו, שהוגדרה על ידיה כ"נס הנדסי". זאת, כאקט פוליטי הממסמר את טענות הבעלות של הסינים על טיבט. כך, נסיעה סיוטית שנמשכה ברכב בין ימים לשבועות, התקצרה ל-48 שעות. השמשות בקרונות מצופות במסנני קרינה, הנוסעים יכולים לקנות בלוני חמצן חד פעמיים, והיאקים המבוהלים של הרי ההימלאיה לא יודעים מה לחשוב כשהרכבת חוצה את כרי המרעה שלהם.

לקריאה נוספת:

רכבות - עצות ותובנות למסע ברכבת
רכבות – עצות ותובנות למסע ברכבת
רכבות הן הלהיט הכי חם עכשיו. מרק סמית, שהקים אתר בשם "האיש במושב 61" נחשב למקור מצוין למידע, עצות ותובנות על מסע הרכבת הגדול שהכי כדאי לעשות. כל המידע שרציתם – עכשיו כאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.