תפריט עמוד

טיולי נשים: ללכת עם הרוח

טיולי נשים הפכו בשנים האחרונות למגמה לוהטת בעולם הטיולים. יותר ויותר נשים, בארץ ובעולם, מגלות את הכוח שבטיולי נשים ואחרי שהתחברו אל הטבע ואל עצמן, הן חוזרות עם נקודת מבט שונה ומרעננת

"נתקלתי במספר מדהים של נשים, בכל הגילאים, שלא מחפשות אישור או אפילו עידוד מבני זוג, חברים או עמיתים לעבודה כדי לצאת למסע בעולם. הן אמיצות, חזקות ומרשימות והן שואבות את הכוח שלהן מטיולים", כך אומרת פטרישה שולץ, עיתונאית ומחברת רב המכר "1000 מקומות מופלאים לראות לפני שנמות", בראיון למגזין פורבס. לדבריה, טיולים עוזרים לנשים לראות באופן ברור יותר מקומן ואת החיים שהן היו רוצות ליצור עבור עצמן, הן חוזרות מהמסע לא רק מאושרות ומועצמות, אלא גם בנות זוג, אמהות, אחיות וחברות טובות יותר משהיו לפני שיצאו לדרך.

כפי ששולץ מצביעה, טיולי נשים אכן הפכו פופולריים בשנים האחרונות. נשים רבות, ברחבי העולם וגם בישראל, מגלות את הכוח שאפשר לשאוב מטיולים שכאלה, כוח פיזי ובעיקר נפשי ורוחני. בסקר שנערך לאחרונה בקרב נשים אמריקאיות, 73% אמרו שהן מרגישות שטיולי נשים מעצימים אותן, 69% ציינו שהן שואבות השראה מטיולים שכאלה.

טיול נשים מאפשר להתחבר אל הטבע ואל עצמך | הצילומים בכתבה באדיבות חברת רוח פראית

טיול נשים מאפשר להתחבר אל הטבע ואל עצמך | הצילומים בכתבה באדיבות חברת רוח פראית

מסע של גילוי עצמי

אם פעם אישה שמטיילת לבד בעולם, בלי בן זוג או חברה טובה, נראתה יוצאת דופן ואפילו מוזרה, הרי שספרה של אליזבת גילברט, "לאכול, להתפלל, לאהוב" שינה את התפיסה הכללית ובעיקר את תפיסתן של נשים רבות. גיבורת הספר, בת דמותה של גילברט, עוזבת את ביתה וחייה הקודמים ויוצאת למסע של גילוי עצמי – באיטליה היא מגלה את חדוות האכילה, בהודו היא מוצאת שלווה פנימית ובאינדונזיה היא מוצאת איזון ואהבה. הספר כיכב במשך 187 שבועות ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס, תורגם לשפות רבות (בהן עברית) ועובד לסרט בכיכובה של ג'וליה רוברטס.

אבל טיול נשים לא מחייב בהכרח לעזוב את הכל מאחור ולצאת למסע משנה חיים, ובוודאי שהוא אינו צריך להיעשות לבד. טיול נשים יכול להיערך בחברת נשים אחרות, והוא יכול לארוך שבוע או שבועיים, שבסופם המשתתפות חוזרות הביתה עם תובנות חדשות על העולם ועל עצמן. רחלי נקלס הקימה בשנת 2007 את חברת רוח פראית, מתוך רצון להכניס שמחה והתרגשות לחיי השגרה, לאפשר לפרוץ את הגבולות המוכרים. בין השאר, רחלי בונה טיולים לנשים בדיוק מהסוג שהיא עצמה אוהבת, בטבע, לא דרך חלון של מכונית. בלי תיווך.

רפטינג בנהר. טיול עם נשים מעניק, לצד החוויות הרבות, גם תובנות חדשות

רפטינג בנהר. טיול עם נשים מעניק, לצד החוויות הרבות, גם תובנות חדשות

לדבריה, טיולי נשים שונים מטיולים מעורבים של נשים וגברים או מטיולי גברים הן בסוג הפעילויות, הן במה שרואים ובמי שפוגשים לאורך הדרך, וכמובן גם בדינמיקה המיוחדת הנוצרת בין המטיילות. טיולי נשים נערכים על פי רוב באזורי טבע ירוקים ומרחיבי לב, כאלה שמאפשרים להתנתק מהשגרה ולאמץ מבט שונה על הסביבה המקומית ועל החיים בבית. בטיולים כאלה משולבות פעילויות כמו הליכות ברגל, יוגה או בישול בחיק הטבע.

לצאת להרפתקה מיוחדת

שאלי את עצמך: מתי בפעם האחרונה הלכת ברגל עם קבוצה של נשים? לא הליכה לשופינג או לבית קפה, הליכה של ממש, בטבע, כשהרוח מבדרת את השיער, ענפים קטנים נשברים תחת הרגליים, קוף מציץ מהעץ הסמוך, ציפור ססגונית חולפת מעל. התמודדות קצת קשה, אבל לא יותר מדי, כי אחרי הכל את לא בת 20 ולא סיימת אתמול את הצבא ואת לא חייבת לקרוע את העולם.

הטיול לא רק מחבר את המשתתפות לעצמן, אלא גם מאפשר מפגשים עם נשים מקומיות

הטיול לא רק מחבר את המשתתפות לעצמן, אלא גם מאפשר מפגשים עם נשים מקומיות

אז מה כן? לאתגר את עצמך בדיוק במידה, לצאת לסוג של הרפתקה שאת לא מרשה לעצמך ביום-יום, בין המטלות האינסופיות בעבודה ובבית. לעשות דברים שלא חשבת שתעשי, אבל ברגע האמת את יודעת – זה בדיוק מה שהיית צריכה לעשות כדי להשתחרר, לעוף על עצמך ועל העולם. לגלוש באומגה מעל צמרות עצים ביער גשם, לעמוד ליד מפל שוצף ולהירטב מהרסס המים, ללקט פטריות ביער, לנשום אוויר מלוא הריאות ולדעת – אני כאן.

רחלי נקלס מרוח פראית מסבירה שכשמטיילים עם בן זוג הדינמיקה משתנה. אישה שרוצה להתחבר לעצמה עדיף שתבוא לטיול לבדה, אפילו לא בלוויית חברה קרובה. "בואי לבד, בראש נקי ועם לב פתוח", היא אומרת. "זה הזמן שלך לעשות משהו בשביל עצמך, לצאת לחופש מהכל".

מתי בפעם האחרונה עמדת לצד מפל ונרטבת מרסס המים?

מתי בפעם האחרונה עמדת לצד מפל ונרטבת מרסס המים?

אז למה שלא תצטרפי למגמה שסוחפת כל כך הרבה נשים בעולם ותפרגני לעצמך טיול נשים? צאי למסע בחברת נשים בנות גילך, צעירות ומבוגרות ממך, ותגלי שאף פעם לא מאוחר מדי ללמוד דברים חדשים על העולם הגדול ועל הקשר בינו לבין הסביבה הביתית שלך.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.