תפריט עמוד

טיולי משפחות: טבע והרפתקאות

משפחות שמחפשות לבלות בדרך קצת אחרת את חופשת הקיץ ישמחו לגלות טיולים בדגש טבע והרפתקאות - מטיולי ג'יפים בין הרים ואגמים, דרך טיולי ספארי באפריקה ועד טיול מלא ריגושים בקוסטה ריקה. ומי שלא רוצה לוותר על אירופה הקלאסית, יכול לצאת לטיול אופניים משפחתי לאורך נהר הדנובה

בכל שנה בתקופה הזו מתחיל הלחץ למצוא יעד מושלם לחופשת הקיץ המשפחתית. האם לבחור פעם נוספת בנופש באי יווני שטוף שמש (ועמוס בנופשים)? או אולי להעדיף חופשה עירונית עם הילדים באחת מבירות אירופה? אבל אפשר גם אחרת. לא חייבים לבחור ביעד חופשה קלאסי, אפשר לתכנן חופשה מסוג אחר לגמרי, כזאת שמשלבת טבע והרפתקאות ביעדים פחות מוכרים, שלא בהכרח חשבתם עליהם כמתאימים לילדים. ליקטנו כאן כמה הצעות לחופשות וטיולים משפחתיים לא שגרתיים:

טיולי ג'יפים
בשנים האחרונות טיולי ג'יפים צוברים פופולריות רבה, בעיקר בשל העובדה שהם משלבים נסיעות מלהיבות בדרכים שאי אפשר להגיע אליהן ברכב רגיל עם פעילויות שונות בטבע כמו טיולי הליכה, פיקניק בנקודת תצפית יפה במיוחד, טבילה באגם מבודד וכדומה.

טיול ג'יפים ברומניה עובר דרך נופים נפלאים וכפרים זעירים 

אחד היעדים המתאימים ביותר לטיול ג'יפים משפחתי הוא רומניה, יעד קרוב ולא יקר, המציע חוויות מגוונות שישמחו כל ילד. בין השאר, הטיול כאן כולל עלייה ברכבל לפסגת הר, אומגות וגשרים בפארק חבלים, סיור במערה, ביקור בחוות דובים, נסיעה בכרכרה רתומה לסוסים, אירוח אצל משפחה מקומית ועוד ועוד. ולכל אלה נוספת, כמובן, הנסיעה בדרכי שטח העוברות בנופים שונים כל כך מאלה המוכרים לנו: יערות צפופים, אגמים תכולים, הרים דרמטיים, עיירות בנות אלפי שנים וכפרים קטנים שנראה כאילו המאה ה-21 טרם הגיעה אליהם.

שעשועי מים בטבע הרומני. כיף לכל הגילים | צילום: נעם תדהר

עוד יעד מומלץ לטיול ג'יפים משפחתי הוא מונטנגרו, מדינה קטנה עם נופים פראיים מהסוג שקשה למצוא במקומות אחרים באירופה, לצד תשתית תיירותית נוחה – דבר חשוב בטיול עם ילדים. דרכי עפר ודרכים צדדיות לוקחות את המטיילים למסע מסחרר בין פסגות הרים, פיורדים, קניונים עמוקים, יערות וכפרים מסורתיים. טיול במונטנגרו כולל, בנוסף לנסיעות שטח מרגשות, גם מסלולי הליכה, רפטינג בנהר הטרה, פארק חבלים, שייט במפרץ קוטור היפהפה ועוד שפע של חוויות.

רפטינג בנהר הטרה במונטנגרו

טיולי ספארי
איזה ילד (ואיזה הורה) לא יתרגש למראה נמר רובץ על ענף של עץ, אריה החוצה באיטיות מלכותית את השביל או עדר פילים יורד לשתות מים בשעת בין ערביים? טיול ספארי לשמורות הגדולות במזרח אפריקה הוא אחד הטיולים המלהיבים שאפשר לדמיין. שתי המדינות הפופולריות ביותר לטיולי ספארי, ודאי כשמדובר בטיולים משפחתיים, הן קניה וטנזניה. בשתיהן יש תשתיות תיירות טובות (לינה בלודג'ים ברמה גבוהה ורכבי ספארי עם גג נפתח לתצפיות טובות יותר), ובשמורות הטבע הענקיות אפשר לצפות במגוון רחב מאוד של בעלי חיים בסביבתם הטבעית.

טיול ספארי מזמן מפגשים מרתקים עם שבטים מקומיים | צילום: עופר דניאלי

טיול ספארי בקניה עובר בשמורות הטבע היפות והמגוונות במדינה, עם מגוון בעלי החיים הגדול ביותר במזרח אפריקה בשיא נדידת העדרים הגדולים בסוואנה הגדולה – מיער הגשם ההררי בהר קניה שם ניתן לצפות בפילים הבאים לשתות ממקורות המים, לשמורת סמבורו, היושבת על ספר המדבר ובה חיים בני שבט הסמבורו ועד לאגמי השבר שבהם אפשר לצפות לעיתים בלהקות הפלמינגו הגדולות. שייט באגם, ניבאשה אגם המים המתוקים הגדול בקניה, וסיום בשמורת השמורות, הסוואנה הגדולה של המסאי מארה בתקופת הנדידה הגדולה. עדרים אינסופיים של גנו וזברות נודדים בעקבות העשב ועוברים משמורת הסרנגטי בטנזניה אל המסאי מארה. ספארי בתקופה זו היא חוויה עוצמתית באופן שקשה לתאר במילים, צריך פשוט להיות שם ולראות…

עדר גנו חוצה את נהר המארה בעת הנדידה הגדולה – התקופה היפה ביותר לספארי בקניה | צילום: ישראל ליטבק

אפשרות אחרת היא לשלב ספארי בטנזניה עם נופש בזנזיבר. טנזניה, שכנתה של קניה מדרום, מציעה אפשרות מצוינת לספארי.-בטיול מבקרים בשמורות טבע מגוונות, דוגמת הפארק הלאומי ארושה, שבתחומו נמצא הר הגעש מרו, החמישי בגובהו באפריקה, ואפשר לראות שם קופי קולובוס שחור-לבן, זברות, ג'ירפות, עופות מים ועוד. בשמורת טרנגירה פוגשים פילים, באפלו, אימפלות ומאות סוגים של עופות. מכתש נגורונגורו, אחת האטרקציות היפות ביותר בטנזניה, מהווה סביבת מגורים לבעלי חיים רבים. הירידה בג'יפ אל קרקעית המכתש היא חוויה לכשעצמה. אזור השימור הוא גם שטח מחייתם של בני שבט המסאי וטיול בסביבה אינו שלם בלי ביקור בכפר מאסי ומפגש עם הלוחמים בעלי הגלימות האדומות. אחרי הספארי המרתק ממשיכים לנופש בזנזיבר, אי התבלינים האקזוטי עם חופים נפלאים, ואפשרויות נהדרות לשייט, שחייה, צלילה וטיולים בין חוות תבלינים לשמורת יער הקופים ג'וזני.

מכתש נגורונגורו בטנזניה. ריכוז גדול במיוחד של בעלי חיים מספק עניין רב למטיילים | צילום: שאטרסטוק

וגם מי שמעדיף להתמקד בטיול ספארי בטנזניה לא יתאכזב כלל: טיול משפחות לטנזניה מביא אל מרחבי הסוואנות הגדולות של אפריקה – שמורת סרנגטי, מכתש נגורונגורו, פארק ארושה, אגם מניירה ואגם אייסי. זהו ספארי מגוון ומרתק בין פילים, באפלו, אנטילופות וצבאים, גנו וזברות, והטורפים הרודפים אחריהם. בנוסף לעולם החי העשיר, הטיול מפגיש גם עם עולם אנושי מרתק, ההולך ונעלם – שבטי ההדזבה והדטוגה החיים באזור אגם אייסי, ושבט המסאי, שאנשיו רועים את עדרי הבקר על רקע הנופים הפסטורליים של טנזניה.


ברדלס חושף שיניים | צילום: ישראל ליטבק

טיול אופניים במורד הדנובה
משפחות שמעדיפות לטייל באירופה הקלאסית אבל רוצות לעשות זאת בדרך שונה מהרגיל, עם הרבה אוויר צח, פעילות גופנית ונופים מהאגדות, ייהנו מאוד מטיול אופניים במורד נהר הדנובה. הרכיבה מתחילה בעיר האוסטרית לינץ (Linz) ומסתיימת בטולן (Tulln), המכונה "עיר הפרחים" – את הסיבה לשם תגלו כשתגיעו לשם… משם ממשיכים ברכבת לווינה, להנאות מהסוג שבירת אוסטריה מספקת בשפע. גם אם אתם לא רוכבים מנוסים, הטיול הזה מתאים לכם – הדיווש הוא במישור, בשבילי אופניים נוחים ומסודרים, ללא רכבים. צוות מקומי מעביר עבורכם את הציוד בכל יום למקום בו לנים (מלונות משפחתיים ופנסיונים ביתיים חמימים), ואנשיו יצביעו על נקודות התצפית היפות ביותר, שלא תרצו לפספס לאורך הדרך.


טיול אופניים במורד נהר הדנובה עובר דרך נופים שלווים, עיירות עתיקות, כרמים וטירות | צילום: שאטרסטוק

הטיול הזה מאפשר לרוכבים מנוסים, שנוהגים לצאת לטיולי אופניים מאתגרים, לרכוב ביחד עם כל המשפחה. בכל יום רוכבים 55-35 ק"מ בלי לחץ של זמן – אתם מקבלים מפה וספר מסלול ומתקדמים בקצב שלכם. ומי שמעדיף להתאמץ קצת פחות, יכול לשכור אופניים חשמליים.

טיול הרפתקאות בטבע בקוסטה ריקה
עבור משפחות המחפשות טיול שכולו הרפתקה בטבע – קוסטה ריקה היא היעד המושלם. יערות גשם, הרי געש פעילים, נהרות ולגונות, חופים בים הקריבי ובאוקיינוס השקט, כל אלה מהווים תפאורה מושלמת לטיול בדגש טבע, הכולל מסלולי הליכה ביערות, גלישת אומגות בין צמרות העצים, שייט בתעלות מים, קניונינג (סנפלינג מפלי מים), טבילה במעיינות חמים בלב היער, שייט קיאקים באגם, סיור לילי ביער עננים, סיורים בחוות תבלינים, מפגשים עם איגואנות, קופים ועצלנים במקום מחייתם הטבעי, בילוי בחופים יפים כמו חלום ועוד.

גשר תלוי בין צמרות העצים בקוסטה ריקה, הרפתקה לכל הגילאים | צילם: Steve Wrigh

את החוויה משלימה לינה בלודג'ים ובמלונות בשמורות טבע, כך שגם כשהשמש שוקעת אתם ממשיכים לשמוע ולחוש את הטבע המקיף אתכם מכל עבר. לא רק הילדים יחזרו נרגשים מהמסע המיוחד הזה, גם אתם תתקשו לשכוח אותו עוד זמן רב.

בתמונה הפותחת: נערות צעירות קופצות משמחה מול הנוף ההררי במונטנגרו 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.