תפריט עמוד

טיולי משפחות בחופש הגדול

החופש הגדול מצריך מידה לא מבוטלת של יצירתיות כדי לשעשע את הילדים מבלי לייאש את ההורים… למי שצריך קצת עזרה בהחלטה לאן לנסוע ואילו פעילויות ישמחו את כל בני המשפחה, הנה כמה המלצות:

טיול אופניים בהולנד
אם מתחשק לכם להרגיש באמת הולנדים וליהנות עם הילדים מחוויה משפחתית חביבה ביותר, הדרך לעשות זאת היא לשכור אופניים ולהתחיל לדווש. מומלץ להתחיל בפונדלפארק (Vondelpark) באמסטרדם, לרכוש קצת ביטחון ולהמשיך הלאה. חברת Mike’s Bike מארגנת סיורים דו גלגליים בתשלום, המתחילים בלב העיר וממשיכים לאורך נהר אמסטל (Amstel) אל האזור הכפרי הסמוך.

עונה מומלצת: מאי־ספטמבר

הגעה: בטיסה ישירה לאמסטרדם

דיסנילנד, פריז

רכבת פרברים תיקח אתכם מתחנת המטרו בלב פריז בדיוק עד לשער הראשי של הפארק. מי שכבר היה בפארקי דיסני במקומות אחרים בעולם יזהה מיד את הרחוב הראשי, עם שלל חנויות משני צדדיו, שמסתיים בטירה של היפהפייה הנרדמת. מכאן הדרך מתפצלת לאזורים שונים, כל אחד ומתקניו המיוחדים. גם אם התעייפתם במהלך היום, בקיץ מומלץ להישאר מאוחר כדי לצפות במצעד האורות. אזהרה להורים: פריז או לא פריז, קדחת הקניות פה היא אמריקאית לגמרי.

עונה מומלצת: יוני־ספטמבר

הגעה: עולים בתחנות המטרו על קו A של ה־ RER ויורדים בתחנה האחרונה

פארק סיקס פלאגס, ניו ג'רזי
לדברי מנהלי הסיקס פלאגס (Six Flags), פארק המתמחה במתקנים מוטרפים ובהרפתקאות מסמרות שיער, בשנת 2005 הושקה כאן רכבת ההרים הגבוהה והמהירה ביותר בעולם. מי שאוהב לטוס במהירות עם הראש למטה – שלא יתבייש ויעלה על הרולר קוסטר עם הצאצאים. בשביל זה יש ילדים. בסיקס פלאגס יש בין היתר גם פארק ספארי, פארק מים, מופעים גרנדיוזיים ופינות לוני טונס לקטנטנים.
עונה מומלצת: מאי-ספטמבר
הגעה: הפארק נמצא בעיר ג'קסון (Jackson), ניו ג'רזי. אפשר להגיע ברכב פרטי או באוטובוס מניו יורק, מפילדלפיה, ומערים אחרות בארצות הברית
.

רפטינג בנהר קופרולו, תורכיה

חופשות הכל כלול באנטליה, שהיו בעבר הלא רחוק אחד הלהיטים של הקיץ, ידעו עליות ומורדות בעקבות התקררות היחסים עם תורכיה, ולא ברור אם אי פעם ישובו ויתפסו את לב הישראלים. אבל אם כבר הגעתם לכאן, אל תישארו רק במתחם המלון. הדרך אל הקופרולו (Koprulu) תשכנע גם את אחרון המפקפקים: אנטליה עוצרת נשימה! גבוה בהרים, מעל החוף והמלונות, זורם נהר שמציע אפשרויות רפטינג מגוונות. מקבלים סירת גומי, משוט לכל משתתף, וקדימה לדרך. שוחרי האתגר ייהנו מזריקת האדרנלין, הרומנטיים יתפעמו מיפי הנוף, וכולם יצרחו בקולי קולות כשהמים הקפואים ירססו את הסירה. לא מתאים לזאטוטים מתחת לגיל חמש.

עונה מומלצת: יוני־אוגוסט

הגעה: טיסה ישירה מהארץ לאנטליה. לרפטינג נרשמים במלון באנטליה או באמצעות חברת נסיעות בארץ

על חוף הים בכרתים. כל אחד מבני המשפחה ימצא כאן את מבוקשו

וילה בכרתים

כרתים הוא המקום המושלם לחופשה משפחתית: הקרבה לישראל היא יתרון ברור בנסיעה שאחדים ממשתתפיה נוטים לשאול "מתי מגיעים?" אחת לעשר דקות. האי גדול מספיק כדי שהמבקרים בו לא ירגישו לכודים, ומגוון מספיק כדי שכל אחד מבני המשפחה ימצא בו את מבוקשו: ים, הרים, יערות, מערות, אגם ואפילו פארק מים. הכי טוב לשכור וילה או דירת נופש בצדו המערבי של האי, המתויר פחות. כשהים הצלול נמצא שבע מדרגות מחדר השינה, החיים נראים לגמרי לא רעים.

עונה מומלצת: יולי־ספטמבר

הגעה: טיסה ישירה מהארץ לכרתים (אפשר גם לטוס לאתונה, ומשם במעבורת או בטיסת פנים לכרתים). מומלץ לשכור וילה מראש בחברות המתמחות בכך.


לגולנד, גרמניה

מיליוני אבני לגו מחכות לבנאים בני כל הגילים בלגולנד (Legoland) בעיר גינצבורג (Günzburg) שבדרום גרמניה. במרכזו של הפארק נמצאת המינילנד, שבה הכל עשוי לגו בקנה מידה של 20:1 – ערים ואתרים מפורסמים באירופה וכלי תחבורה כמו מכוניות, רכבות ומטוסים, שאפשר להפעיל בלחיצת כפתור. המבקרים מוזמנים לצפות בתהליך ייצור אבני הלגו הצבעוניות, שמשגעות ילדים והורים זה עשרות שנים, ולהתנסות בבנייה בעצמם. אטרקציות נוספות מסביב לפארק מבטיחות הנאה לכל המשפחה.

 

עונה מומלצת: מאי־ספטמבר

 

הגעה: לגינצבורג אפשר להגיע בטיסה לערים אַוּגסבורג
(Augsburg), שטוטגרט או מינכן, ומשם ברכב, ברכבת או באוטובוס

 

לגולנד, גרמניה. שיר הלל לאבני הבניין האהובות | צילום: נפתלי הילגר

אוסטרליה וניו זילנד בקרוואן

אחת הדרכים הפופולריות לטייל באוסטרליה, וגם בניו זילנד, היא לשכור קמפר או קרוואן מאובזרים שישמשו כבית מתנייע, וכך לחוות את "אוסטרליה האמיתית" על הערבות האינסופיות שלה, הזרועות כבשים ופרות, עצי אקליפטוס, פארקים ומקומיים ידידותיים. זו יכולה להיות התנסות משפחתית מאתגרת של מגורים משותפים בחלל קטן, שיש בה טעם של נדודים וארוחות לאור כוכבים – מיד אחרי שתצליחו להחליט מי יישן במיטה שבאחורי הקרוואן ומי בזו שמעל תא הנהג.
עונה מומלצת: אוסטרליה – מרץ־יוני, ספטמבר־דצמבר; ניו זילנד – דצמבר־אפריל
הגעה: בטיסה לאחת מערי אוסטרליה או ניו זילנד, ומשם בקרוואן, שאותו מומלץ לשכור מראש

דיסני וורלד, אורלנדו
לא רק הילדים – בדיסני וורלד גם המבוגרים מסתובבים עם חיוך מטופש על הפנים. איפה עוד מרגישים כמו עליסה בארץ הפלאות, סינדרלה, מיקי מאוס ושלגיה גם יחד? שלא לדבר על האטרקציות האחרות במתחם: פארק אפקוט (Epcot), שמציע הרפתקאות עתידניות, הסי וורלד (Sea World), המפורסם בדולפיניו המקפצים, ואולפני MGM.
עונה מומלצת:
כל השנה

הגעה: ברכב או בטיסה ישירה לאורלנדו, פלורידה, מערים מרכזיות בארצות הברית.

שיט בנהר התמזה, אנגליה

שיט בספינה בנהר התמזה, מאוקספורד עד לעיירה הנלי־און־תמז (Henley-on-Thames), הוא דרך מעולה לבלות זמן איכות עם הצאצאים. לאורך המסלול, כשמונים קילומטר אורכו, צצים בתי אחוזה, טירות עתיקות, עיירות מקסימות ונופיה של אנגליה הכפרית. להיזכר בספרי ילדות כמו "שלושה בסירה אחת" או "הרוח בערבי הנחל", שעלילותיהם התרחשו במחוזות האלה ממש, לשוטט בחורשות שלאורך הנהר, לשתף את הנוער בהשטת הספינה, ולא לשכוח להביא לחם בשביל המוני הברווזים, הברבורים והאווזים.
עונה מומלצת:
מאי־ספטמבר
הגעה: מגיעים באוטובוס מתחנת ויקטוריה בלונדון לאוקספורד, ושוכרים שם ספינת נהרות


ספארי בקניה

מי שרואה בפעם הראשונה גי'רף בטבע באחת מהשמורות של קניה, מרגיש לרגע כמו בסרט. אבל פה זה אמיתי ומתאים לילדים – זו לא אפריקה של חיות טרף האורבות מכל עבר, ולא של תיירים תשושים – זהו טיול דה־לוקס ברכבי שטח פתוחי גג, הנוסעים בסוונות רחבות ידיים, שבעלי החיים חופשיים לנוע בהן כרצונם: מפילים ועד ברדלסים ואריות, שעם קצת מזל תראו אותם שועטים בעקבות זברה.

עונה מומלצת: יולי־ספטמבר

הגעה: מגיעים בטיול קבוצתי מאורגן מישראל, או טסים לניירובי ושוכרים שם רכב שטח ומדריך מקומי


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.