תפריט עמוד

טיולי חורף – קר ומושלג או חם ואקזוטי

החורף המתקרב מזמין לצאת למקומות עם מזג אוויר שונה לגמרי משלנו. אפשר לטייל ביעד קרוב ומושלג, עם מרחבים לבנים, אופנועי שלג ואוכל חורפי מנחם, או לבחור ביעד רחוק, שבו השמש זורחת תמיד ואפשר לדהור בג'יפ או בטרקטורון בדיונות חול ולהכיר תרבויות אקזוטיות

החורף הישראלי, בואו נודה, הוא לא בדיוק מושא החלומות של אוהבי הקור הגדול. כל פתית שלג מתקבל כאן בהתרגשות רבה, ולפני שהספקנו למצמץ – נעלם כלא היה. ומצד שני, מה יעשו שונאי הקור והגשם, שמשתוקקים לשמש קיצית ושמיים נטולי עננים? לאלה וגם לאלה יש פתרון מצוין: טיול חורף. אפשר לצאת ליעדים קרובים ומושלגים או להימלט מחורף הישראלי אל יעדים רחוקים, שטופי שמש ומלאי עניין.

נתחיל בשלג. לא חייבים להרחיק כדי ליהנות מנופים מושלגים, טיולי הליכה באוויר הקר והצלול ואוכל חורפי משובח, שממלא לא רק את הבטן, אלא גם הלב בשמחה. קחו, למשל, את יוון. כן, דווקא יוון שנתפסת כמקום של שמש, ים וחופים יפים, מציעה חוויה אחרת, מסעירה, פראית וחורפית למהדרין. ביוון ההררית תמצאו את כל מה שטוב בחורף, במרחק קצרצר מכאן: רכסים אלפיניים עם פסגות מושלגות, כפרים קטנים בלב חורש עבות, מנזרים עוצרי נשימה וטברנות מסורתיות שבהן אפשר להתחמם על כוס של אוזו ותבשיל קדרה מלא טעמים. השילוב של התרבות היוונית, המוזיקה והנופים המושלגים – היש טוב מזה?


מטאורה בלבן. בחורף יוון ההררית מציעה עולם מושלג וקסום |  צילומים: יזהר גמליאלי

גם רומניה מציעה חורף מושלג מהאגדות בלי שצריך לנסוע לקצות תבל. רכס הקרפטים, שעובר לאורך 1,500 ק"מ במרכז ומזרח אירופה, מציע שלל אפשרויות חורפיות שישמחו כל חובב שלג. טיולי הליכה ביערות עבותים כל כך עד שנדמה כי כל רגע כיפה אדומה תציץ מאחורי אחד העצים, רכיבה מרגשת באופנועי שלג שחותכים את המרחבים הלבנים, וכמובן האוכל הרומני הנהדר לחמם את הגוף והנפש בסופו של יום חורפי וקר.


יער מושלג בהרי הקרפטים ברומניה

רוצים עוד קצת שלג? או בעצם עוד הרבה שלג? במילה: לפלנד. את השקט האינסופי של מרחבי השלג מפריעה נשימת הכלבים וחריקות המזחלת. ביום אחר, נהימת אופנועי השלג שחותכים את הלבן הלבן הזה מתערבבת בצווחות השמחה של הרוכבים. ועוד לא הזכרנו את אחת מתופעות הטבע המדהימות והמרגשות מכולן: הזוהר הצפוני. פסי אור צבעוניים חוצים את השמים, מתפתלים ומזגזגים ומותירים את המתבונן נטול מילים וללא נשימה.


מזחלות כלבים בלפלנד

ובתוך כל השקט והלבן חיים הלאפים, שהצליחו לשמר את התרבות הייחודית שלהם בלבה של אירופה המערבית והמתועשת. אין דברים כאלה, תאמרו שוב ושוב במהלך הטיול בלפלנד. רק שלמרבה השמחה, יש. ואפילו לא רחוק מכאן.


אופנועי שלג בלפלנד

ומה עם אוהבי השמש? גם אותם טיולי החורף לא יאכזבו. קחו, לדוגמה, את מרוקו, המציעה פסיפס מיוחד של נופים ואנשים, של מסורות, אמונות ואוכל. הצבעוניות המדהימה של מרוקו באה לידי ביטוי בדיונות הזהובות של הסהרה, שמשנות את צבען לאורך היום וגורמות ללב להחסיר פעימה וגם בשווקים הססגוניים להדהים, שבהם אפשר למצוא הכל מכל – מכלי חרס ועד בדים ותבלינים שבנויים בצורת פירמידות מחודדות.


הדיונות של שגגה, מרוקו

רחוק יותר ביבשת אפריקה מחכה אחד מיעדי הטיול המיוחדים שישאיר אתכם פעורי פה ונפעמים – נמיביה. שילוב של מדבר מעוטר בדיונות החול הגבוהות בעולם, שמורות טבע נטולות גדודי תיירים שמקליקים ללא הרף במצלמותיהם וחופי אוקיינוס בהם הדיונות נושקות למים ודולפינים ואריות ים מציצים עליכם בסקרנות.


טיול טרקטרונים בים זהוב, בדיונות של מדבר נמיב

בתוך כל היופי הזה פוגשים שבטים שכנגד כל הסיכויים מצליחים לשמר את תרבותם ומסורתם שכמעט נכחדה. אנשי ההימבה הגבוהים והיפים מורחים את גופם הערום למחצה באבקת חרסית אדומה וראשיהם מכוסים בצמות של בוץ את בני שבט ההימבה שמשמר תרבות שכמעט נכחדה מהעולם. ולעומתם נשות שבט ההררו שלובשות שמלות ארוכות ומצנפות שטוחות בשלל צבעים. הטיול ביעדים חמים ואקזוטיים לא רק מאפשר לחמוק מגשמי החורף בארץ, אלא להכיר תרבות אותנטית ושונה, כזאת שלא לעולם תהיה כאן, וזה הזמן להכירה.


שלוש נשים משבט ההימבה בנמיביה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.