תפריט עמוד

טיולי הלילה הכי יפים בעולם

כמעט בכל מקום תמצאו אזורים שמתעוררים לחיים עם רדת החשיכה, נקודות תצפית מרהיבות על קו רקיע מעוטר באלפי אורות צבעוניים, וכמובן אתרי בילוי שוקקים שלא עוצמים עיניים לפני שהשמש זורחת. סיורים לשעת לילה מאוחרת

אתם מכירים את זה. השעה שמונה בבוקר ואתם כבר שועטים החוצה מהמלון בדרך לעוד יום עמוס אטרקציות, אתרי חובה ושאר פיתויים תיירותיים, שמחכים לכם ביעד אליו יצאתם לחופשה. לא פלא שכשמחוגי השעון מצביעים על השעה שמונה בערב, אתם כבר מותשים ומרוחים על המיטה בחדרכם, ואין סיכוי שתאספו את עצמכם ותצאו לחקור את חיי הלילה של העיר. ואנחנו לא מתכוונים רק לברים, מועדונים ואתרי בילוי ליליים. כמעט בכל מקום שתגיעו אליו בעולם תמצאו פינות נסתרות ואזורים שמתעוררים לחיים עם רדת החשיכה, שדרות וגשרים מוארים בשלל אורות צבעוניים, שטיול לאורכם יפגיש אתכם עם קו רקיע מרהיב ביופיו, ומקומות בטבע בהם רק הירח זורח ומאיר את הנוף המקומי באורו הצהבהב. הנה כמה הצעות לטיולים ליליים יפים ומעוֹררים במיוחד, את שעות השינה תשלימו בבוקר.

ניו יורק מגשר ברוקלין
אם יש מקום בעולם שיופיו ועוצמתו בלילה משתווים לאלה שביום ואפילו יותר, ניו יורק לוקחת בגדול. שיטוטים יומיים במטרופולין הסואנת והממכרת הזו מספקים חוויה מסחררת לכל החושים, אבל ניו יורק בלילה יפה ומרגשת במיוחד ויש בה כמה מקומות ששווה לוותר בשבילם על שעות שינה. אפשר להתחיל את הסיור הלילי באזור התיאטראות של ברודוויי, עם שלטי הניאון העצומים המאירים אותו בסימפוניה מרהיבה של אורות צבעוניים, והוא גדוש במסעדות, ברים ומועדוני לילה. אם אתם חפצים לצפות באורותיה המרצדים של העיר מגבוה, כדאי לעלות ל-Top of the Rock, נקודת התצפית הפופולרית ברוקפלר סנטר, או לטפס למרומי האמפייר סטייט בילדינג המואר בזרקורים צבעוניים. עוד אפשרות לצפות בנפלאותיה של מנהטן לאור ירח היא בשייט במעבורת סטייטן איילנד הפועלת כל הלילה. 

קו הרקיע של מנהטן וגשר ברוקלין בתאורת לילה מרהיבה | צילומים: שאטרסטוק

אבל המקום המושלם ביותר לטיול לילי, שיפרוש בפניכם את קו הרקיע של העיר במלוא הדרו הוא גשר ברוקלין. רצוי להגיע לגשר לקראת הזריחה וליהנות מהמראה עוצר הנשימה פעמיים – פעם אחת בחושך, כשאורות העיר מפלחים את השמיים באלפי חרוזים צבעוניים, ובזריחה, כשהאורות כבים והבוקר צובע את העיר בגוונים יפהפיים של אדום, אפור וכחול. 

שמש חצות בנורווגיה
סוד קסמה של היפה בארצות סקנדינביה הוא בשילוב המופלא בין נופים של טבע ירוק ופיורדים עוצרי נשימה, לערים ציוריות, כפרים עתיקים ופולקלור מקומי עתיק יומין. גולת הכותרת בטיול לנורווגיה, בקיץ ובשעות היום כמובן, היא הביקור בחבל הפיורדים השוכן בדרום מערב המדינה. יש בו נופים פסטורליים ומלאי עוצמה של פיורדים כחולים, מוקפים במצוקים תלולים ומפלים שוצפים, קרחונים, אגמי תכלת ומרחבים ירוקים מעוטרים בצמחייה צבעונית שופעת. מרבית הטיולים לנורבגיה מתקיימים בחודשי הקיץ, ואם הגעתם אליה בין אמצע אפריל לאמצע אוגוסט, בוודאי תזכו לחזות באחת מתופעות הטבע המדהימות בעולם, שאפשר לראותה מכל מקום במדינה. מדובר ב"שמש חצות", תופעת טבע המתרחשת בקווי רוחב בסביבת החוג הארקטי, ובה השמש זורחת בחצות הליל במלוא הדרה. לראות ולא להאמין!

דמדומי חצות. בקיץ הנורווגי השמש מאירה גם באמצע הלילה

ההרפתקנים ומטיילי ההארד-קור יכולים להצטרף לנסיעה צפונה, לטרק לילי יוצא דופן בארכיפלג סבלברד (Svalbard), בין מרחבים עצומים של טבע פראי, הרים מושלגים, פיורדים וריכוז מדהים של דובי קוטב ובעלי חיים נדירים. כאן, בפינה המיושבת הצפונית ביותר באירופה, השמש תזרח כל הזמן באופק, מה שיאפשר לכם לתפוס תנומה לילית מדי פעם ולהמשיך לטייל מאיפה שהפסקתם.

שמש חצות באיי סבלברד

שוק לילה בהונג קונג
טיול בסין לא יהיה שלם בלי ביקור באי המסעיר הזה, שיש המכנים אותו "מנהטן של המזרח". אנחנו אוהבים להגיע לכאן בנפרד, גם בלי טיול בחלקים אחרים של סין, ולצאת לגיחות יומיות בסביבה. הונג קונג, שעד 1997 היתה מושבה בריטית, היא עיר קוסמופוליטית שוקקת חיים המהווה נקודת מפגש מרתקת בין התרבות הסינית המסורתית לבין העולם המערבי המודרני. קו הרקיע המפורסם שלה גדוש בגורדי שחקים, שבלילה מתעלים על עצמם ומציגים מחזה מרהיב שאין כמותו, ויש בה מגוון עצום של אטרקציות ומוקדי עניין. החל מפארקים גדולים, מוזיאונים ומקדשים דתיים ועד מרכזי קניות מפוארים, שווקים, מסעדות ודוכני אוכל נהדרים.

גורדי השחקים המוארים של הונג קונג מתצפית בפסגת ויקטוריה

השילוב הייחודי בין מזרח למערב הופך את הסיור הלילי בהונג קונג לחוויה מענגת במיוחד. כדאי להתחיל במופע האורות המקסים "סימפוניית האורות", שמתקיים כל ערב בשעה שמונה בהונג קונג ובאי הסמוך קאולון, במהלכו מוארים שמי העיר בקרני לייזר צבעוניות מלווֹת באפקטים מוסיקליים וזיקוקי דינור. לאחר המופע, שניתן לצפות בו מטיילת Tsim Sha Tsui, מומלץ להמשיך לשוק הלילה של רחוב טמפל, שמציע חוויה סינית אותנטית, הכוללת עשרות דוכנים שמוכרים הכל מכל וכל – תכשיטים מאבן ירקן, שעונים וטלפונים ניידים, מזכרות סיניות מקוריות כמו בובות, משחקי לוח וצ'ופ סטיקס מעוצבים, וכמובן דוכני מזון עמוסי כל טוב.

שוק הלילה של רחוב טמפל בהונג קונג

לילות רומא העליזים
אנחנו אוהבים את רומא. היא יפה, מעניינת ויש בה כל מה שצריך לחופשה אורבנית תוססת, מלאת הפתעות וריגושים. היא גדושה באתרים היסטוריים מרשימים כמו הפורום, הקולוסיאום וגבעת הפאלאטיום. שיטוט רגלי ברחובותיה ההומים ובין הסמטאות העתיקות מספק חוויה ארכיטקטונית ותרבותית מעוררת התפעלות למראה הבניינים הגדולים עתירי הפסלונים והעיטורים, הכנסיות המפוארות, המוזיאונים, הכיכרות והמבנים היפהפיים המקשטים אותם. יש בה אופנה מהממת וחנויות מעוצבות להפליא, וכמובן בתי קפה, מסעדות נפלאות וקולינריה משובחת כמו שרק האיטלקים יודעים. לעת ערב הופכת העיר הקצבית ורבת הקסם למרכז בילויים אחד גדול עם כמה מוקדים שווים במיוחד. ברובע טסטאצ'יו תמצאו כמה מהמועדונים המובילים בעיר; שכונת סן לורנצו, שמרבית תושביה הם סטודנטים צעירים, מציעה ברים, דוכני רחוב ומופעי חוצות מלהיבים; ובפיאצות נאבונה וקמפו די פיורי תמצאו שפע של בתי קפה, מסעדות ופאבים.

מזרקת טרווי בשעת לילה. עם רדת החשכה רומא הופכת למרכז בילויים אחד גדול

אבל הלב הפועם של חיי הלילה ברומא, נמצא ברובע טרסטוורה (Trastevere) הטרנדי, שמתעורר לחיים לקראת שעות הערב ומציע חווית בילוי מהנה וכייפית. הסמטאות הציוריות מלאות בהמוני אנשים הגודשים את בתי הקפה, המסעדות, הגלריות והחנויות הפתוחות כל הלילה. בחודשי הקיץ מתקיים על גדות נהר הטיבר (Tevere) יריד גדול וססגוני עם עשרות דוכנים, הופעות רחוב, תצוגות אופנה, קרנבלים ותהלוכות, הרבה יין ואוכל איטלקי נהדר.

סמטה ברובע טרסטוורה, המציע שפע של בילויים ליליים

שיק אירופאי בחיפה
ואם כבר טיולים ליליים, גם אצלנו יש לא מעט מקומות שיסחטו מכם קריאות התפעלות למראה יופיים המשגע בשעות החשיכה. אין כמו יפו בלילות וכמעט מכל פינה בירושלים נשקף נוף לילי נשגב, אפוף הוד והדר. אבל אחד המקומות המרהיבים ביותר בארץ, שהצליח להלך עלינו קסם באופן יוצא דופן (ואנחנו לא מתרשמים בקלות), הוא המראה משובב העין והנפש של הגנים הבהאיים, החולשים על שכונת המושבה הגרמנית בחיפה.

הגנים הבהאיים המוארים כפי שהם נראים משדרות בן גוריון בחיפה | הצילום באדיבות הקהילה הבהאית הבינלאומית

זוהי שכונה יפה ורומנטית, הפרושה משני צדי שדרות בן גוריון, שנבנתה על ידי אגודת הטמפלרים הגרמנית בשנת 1869. כמו אחותה התל אביבית שרונה, גם בתיה של השכונה החיפאית המפוארת בנויים בסגנון הבנייה הטמפלרי הייחודי, עם גגות הרעפים והמרפסות התלויות, כרכובי האבן המעוטרים והחצרות הקטנות והמקסימות. לאורך השדרה המטופחת, בעלת האופי והשיק האירופאי, תמצאו מגוון מרשים של בתי קפה, מסעדות וברים, שכולם בלי יוצא מן הכלל הקפידו לשמר את העיצוב המקורי של החללים בהם הם שוכנים ויצרו ערבוב מאלף של ישן עם חדש. לעת ערב נדלקים האורות בגנים הבהאיים ובשדרה המצודדת, ואם תעמדו בתחילתה, על פינת רחוב יפו ושדרות בן גוריון, המראה שיתגלה לעיניכם הוא כמו שירה צרופה – הדור, ססגוני, טובל ביופי עוצר נשימה וצופן סוד.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.