תפריט עמוד

טיולי ג'יפים לא שגרתיים

טיולי ג'יפים הפכו לדרך טיול מועדפת על מטיילים ישראלים רבים, בזכות דרכי השטח המלהיבות שמובילות לאתרים ונופים יפהפיים, שרבים מהם אינם נגישים לרכב רגיל. לצד יעדים פופולריים ואהובים, כמו גאורגיה, יש לנו הצעות לטיולי ג'יפים ביעדים נוספים, מפתיעים ולא שגרתיים

טיול ג'יפים הוא חוויה שאין שנייה לה. בג'יפ אפשר לטייל בדרכי שטח, להגיע למקומות שנמצאים מחוץ למסלול, ליהנות מנופים חלומיים ולהבין בצורה מוחשית שהדרך חשובה לא פחות מהיעד. לצד יעדי ג'יפים שכבר נמצאים על מפת התיירות הישראלית, כל הזמן מתווספים עוד ועוד יעדים חדשים ומפתיעים. חלקם בתולים והתשתיות בהם עדיין רעועות כך שהדרך הנוחה ביותר לטייל בהם היא  ברכב שטח, באחרים הנסיעה בג'יפים משדרגת את הטיול ומעניקה לו ערך מוסף.

הנה כמה יעדים מומלצים במיוחד לטיולי ג'יפים לא שגרתיים ומהנים מאוד:

טיול ג'יפים באלבניה

אלבניה, אשר רק לאחרונה התגלתה למטיילים הישראלים, היא הפתעה אמתית. המדינה הבלקנית היפה מציעה נופים הרריים, ערים היסטוריות, חופים מקסימים, אוכל מצוין ומחירים זולים. אלבניה היא יעד נהדר לטיולי ג'יפים, שמתחילים במרכז המדינה, מטפסים להרים ויורדים לחופי הים של ריביירה האלבני. בדרך עוברים בין הרים, אגמים וכפרים שהזמן כאילו עצר בהם מלכת.

הטיול באלבניה מתחיל בבירה טירנה, ממנה נוסעים לשקודרה (Shkodra) ההיסטורית, העיר הגדולה בצפון אלבניה, הנמצאת על גדות אגם שקודרה, האגם הגדול ביותר בבלקן. בשנת 1639 הוקם בשקודרה המצפה האסטרונומי הראשון בבלקן ויש בה גם קתדרלה קתולית, מהגדולות בבלקן, והמסגד הגדול ביותר באלבניה.

החופים והמפרצים הקסומים הם חלק בלתי נפרד מהנוף באלבניה

החופים והמפרצים הקסומים הם חלק בלתי נפרד מהנוף באלבניה | צילום: נועם אורן, באדיבות דרך הנוף

עם זאת, גולת הכותרת של הטיול באלבניה היא לא הערים הגדולות אלא הנופים, הטבע והכפרים. לדוגמה, עמק תת בצפון אלבניה, שאליו מגיעים ביום השני לטיול. זהו אזור יפהפה של יערות עבותים, בריכות טבעיות ומפלים, המשובץ בכפרים מסורתיים עם בתי אבן עתיקים ושווקים אותנטיים. הטיול ממשיך לשמורות טבע נוספות, כמו הפארק הלאומי לורה (Lura), שבו כ-14 אגמים.

המסלול באלבניה ממשיך לדרום המדינה, אזור מקסים וכמעט לא מתוייר, הגדוש באתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כמו העיר ג'ירוקסטרה, אשר החלק העתיק שלה שמור, ממש כפי שהיה לפני מאות שנים, עם רחובות צרים מרוצפי אבן ובתים עם גגות צפחה. בדרום אלבניה יש גם אתרי מרחצאות, כמו המרחצאות של Permet שלהם סגולות ריפוי מיוחדות. הטיול ממשיך דרך נופים יפים של הרים, קניונים וכפרים נוספים, עד שהוא מסתיים בטירנה, הבירה.

נוף טיפוסי באזור האלפים האלבנים | צילום: שאטרסטוק

נוף טיפוסי באזור האלפים האלבנים | צילום: שאטרסטוק

טיול ג'יפים בארמניה

בדומה לאלבניה, גם ארמניה מציעה שילוב מקסים של טבע פראי ומסורות עתיקות. טיול הג'יפים בארמניה מגוון מאוד, וכבר ביומו הראשון הוא כולל הרבה חוויות וריגושים: תצפית על הר אררט עם פסגתו המושלגת, ביקור במנזרים ומבצרים עתיקים וביקור במפעל לייצור יין. לארמניה יש גם היסטוריה יהודית ענפה, והטיול כולל ביקור בבית קברות יהודי מהמאה ה-13.

הנסיעה בארמניה עוברת בנופי הרים ויערות | צילום: סארו בויק

הנסיעה בארמניה עוברת בנופי הרים ויערות | צילום: סארו בויק, באדיבות דרך הנוף

ימי הטיול הנוספים מסעירים לא פחות. במהלכם מטיילים להר הגעש Vayots Sar, טובלים במעיינות חמים, מתרשמים מבריכות מבעבעות וגייזרים, נוסעים ברכבל הארוך בעולם ומטיילים בין אגמים ומפלים, בהם מפל Trchkan, הגבוה בארמניה.

על אף שהטבע והנופים הם גולת הכותרת של הטיול בארמניה, הבירה ירוואן היא עיר מפתיעה שיש לה המון מה להציע. היא נוסדה לפני 2,800 שנה, מה שהופך אותה לאחת הערים העתיקות בעולם. ועם זאת, זוהי עיר מודרנית עם שדרות רחבות, כיכרות יפות, בניינים מרשימים ופארקים מטופחים, בהם פארק הניצחון שבו נמצא הפסל העצום אמא ארמניה, שגובהו 51 מטר. הביקור בירוואן מהווה סיום מרענן לטיול הגדוש באתרי טבע וכפרים שכמעט ולא השתנו לאורך השנים.

מנזר בארמניה, על רקע נופיו המושלגים של הר אררט | צילום: שאטרסטוק

מנזר בארמניה, על רקע נופיו המושלגים של הר אררט | צילום: שאטרסטוק

טיול ג'יפים בקוסטה ריקה

קוסטה ריקה היא גן עדן לאוהבי טבע: יש בה יערות גשם ויערות עננים, הרי געש, חופים חלומיים ועולם חי עשיר להפליא. בנוסף, היא מדינה בטוחה מאוד, עם תשתיות תיירות מפותחות, כך שנוח לטייל בה. עם זאת, קוסטה ריקה היא יעד חדש יחסית לטיולי ג'יפים. למעשה, זהו יעד מושלם לטיולים שכאלה, עם דרכי שטח שעוברות בנופים בראשיתיים ובלב הטבע הפראי והבתולי.

בקוסטה ריקה יש עולם חי עשיר ומגוון גדול של ציפורים טרופיות | צילום: אסף שלוסברג

בקוסטה ריקה יש עולם חי עשיר ומגוון גדול של ציפורים טרופיות | צילום: אסף שלוסברג, באדיבות דרך הנוף

טיול ג'יפים בקוסטה ריקה מזמן אינספור הרפתקאות. בין השאר, מטיילים בכמה מהאתרים היפים ביותר במדינה, כמו הר הגעש ארנל, פארק מנואל אנטוניו, עם יערות גשם שנושקים לחופים לבנים, ושמורת מונטה ורדה, שבה יש מסלול של גשרי חבלים בין צמרות העצים.

החופים הטרופיים של פארק מנואל אנטוניו | צילום: אסף שלוסברג

החופים הטרופיים של פארק מנואל אנטוניו | צילום: אסף שלוסברג, באדיבות דרך הנוף

לצד אלה, הטיול בקוסטה ריקה כולל המון חוויות ייחודיות ובלתי נשכחות: ביקור במרכז לאמנות של נשים כפריות, סיור במטעי קקאו בעקבות השוקולד, טבילה במעיינות חמים, ביקור בחווה אורגנית ובכפרים מקומיים, שיעור בישול, סדנת אמנות, סיור לילי ביער הגשם, קניונינג בין מפלים ביער עננים ועוד. לאלה יש להוסיף את נסיעות השטח, שעוברות בין ג'ונגלים עבותים והרי געש. כל אלה הופכים את הטיול לחוויה בלתי נשכחת.

היערות והמפלים הופכים את קוסטה ריקה לגן עדן עלי אדמות | צילום: אסף שלוסברג

היערות והמפלים הופכים את קוסטה ריקה לגן עדן עלי אדמות | צילום: אסף שלוסברג, באדיבות דרך הנוף

טיול ג'יפים בגיאורגיה

למרות שתמיד משמח לגלות יעדי טיול חדשים, משמח לא פחות לחזור לאחד מהיעדים הפופולריים (ובצדק!) לטיולי ג'יפים – גיאורגיה. גיאורגיה מככבת על מפת התיירות הישראלית, הודות לנופים הרריים משגעים, אתרים היסטוריים, כפרים ציוריים, תושבים מכניסי אורחים ואוכל נהדר, והכל במחירים סבירים ובטיסה קצרה. תוואי השטח ההררי של גאורגיה הופך אותה לאידאלית לטיול בג'יפים.

בטיול בגאורגיה אפשר להגיע למנזרים מרשימים, כמו מנזר ג'ווארי (מנזר הצלב), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הניצב על צוק מעל העיר מצחתה; לבקר בעיר המערות אופליסציחה; לנסוע בדרכי שטח בחבל היין קאחתי ולטייל בנופים ההרריים עוצרי הנשימה של הקווקז הגבוה.

בתמונה הפותחת: טיול ג'יפים בקוסטה ריקה | צילום: אסף שלוסברג, באדיבות דרך הנוף
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.