תפריט עמוד

טיולי בר מצווה

קצת קשה לקרוא לטיול תענוגות מפנק בחו"ל טקס חניכה. למרות זאת טיולי בר או בת מצווה הופכים בשנים האחרונות לחלק מן החוויה המשפחתית ולאתגר שמתמודדים איתו. יוצאים אליהם בהרכב משפחתי מלא או רק עם אחד ההורים. היעד נקבע בתיאום עם הצעיר או הצעירה שזכו להגיע אל ביקורת הדרכונים כחלק מכניסתם לעולם המבוגרים. בדרך כלל נעשה ניסיון מתואם להגשים חלום משותף של ההורים והמתבגר הלום האושר. חמש אפשרויות מקובלות ומעניינות

1. הפארקים של אורלנדו, פלורידה
זה החלום היקר יותר, הפזרני, לא קצר במיוחד, אבל אחד שמכיל הפתעות מכל סוג ומיועד להגשמת מאווייהם של בנות ובנים כאחד. סביב אורלנדו פלורידה פועלים ארבעה פארקים שמספקים מגוון אדיר, גדול מדי למעשה, של שעשועים לבני כל הגילים, התשוקות, האהבות והחלומות.

הגדול והמשמעותי מכולם הוא דיסניוורלד, פארק השעשועים הפופולרי והמפורסם ביותר בעולם. למעשה מכיל דיסניוורלד פארקים שונים שמקובצים על אותו מתחם ענק. יש כאן את המג'יק קינגדום, עם ההערצה הבלתי נלאית למיקי העכבר ויש את החלקים המעניינים יותר כאפקוט, שמתמקד בעולם הטכנולוגיה והעתידנות, או האולפנים שמבהירים איך עושים הנפשה מתוחכמת. לצדם יש פארקים לחובבי בעלי חיים, פארק שעשועי מים עצום ועוד ועוד.

רבים מגיעים רק למתחם דיסני, בו אפשר כמובן ללון, לאכול, לשתות ולקבל בתשלום לא נמוך את כל הצרכים האנושיים הבסיסיים. התענוג יקר למדי, אבל החוויה, למרות כל ההסתייגויות, מרתקת ועשויה, בתכנון נכון, לגרום עונג לכל המשפחה.

מחיר כניסה: לארבעה ימים – 243 דולר למבוגר, 224 דולר לילד בגיל שלוש עד תשע.
מידע נוסף: באתר הרשמי של דיסניוורלד.

במרחק קצר מאוד מדיסניוורלד פועלים עוד שלושה מרכזים מעניינים לא פחות – עולם המים, אולפני יוניברסל ומעט מזרחה משם מרכז החלל על שם קנדי בכף קאנאוורל. שלושתם ראויים לביקור, ובכמה מקרים (למשל מרכז החלל) עשויים לרתק את המתבגרים אפילו יותר מדיסניוורלד.

2. ספארי באפריקה
זו, קרוב למדי, ההמלצה החמה ביותר לטיול בר מצווה. אחד הדברים הכי קרובים לטקס חניכה אמיתי, ועוד בסביבה אפריקנית. שמורות ענק כמסאי מרה, סמבורו וסרנגטי בקניה ובטנזניה נחשבות ליעדים נפלאים לטיולים כאלה. ההיצע של טיולי ספארי משפחתיים מאורגנים הצטמצם בשנים האחרונות, אך עדיין ישנן חברות שמציעות טיולי ספארי כאלה בקבוצות מאורגנות.

אפשרות נוספת, יקרה יותר, היא לצאת לספארי בדרום אפריקה. האופי שונה מעט, אבל המראה של בעלי חיים גדולים כפילים וג'ירפות שועטים במרחבים אפריקניים שווה את המאמץ וההשקעה.

מחיר: כ-3,500 דולר לאדם לתשעה ימי ספארי בשמורות הטבע של קניה.

 

3. חובבי אתגרים באירופה
בלי קשר לטיולי בר מצווה, זה הענף המשגשג ביותר בשנים האחרונות בתיירות באירופה. כולם רוצים לעשות משהו נמרץ במהלך החופשה וברחבי היבשת מציעים אינספור אפשרויות שמתאימות גם לגיבוש ואחווה בין אבות לבנים ובין בנות לאימהות.

האפשרויות לא מעטות. למשל, שיט במורד נהרות, במים גועשים לחובבי ההרפתקאות או רגועים וצלולים לאוהבי השלווה. אתרי רפטינג מצוינים יש לאורך הנהר סוצ'ה ובעיקר סביב העיר בובץ בסלובניה. למחפשים את האפשרות השלווה יותר כדאי להגיע לאזור עמק הדורדון בצרפת, לסביבת העיר קאהור או לעיירה רוקאמאדור. כעשר חברות שונות מציעות כאן השכרת סירות לשיט במורד הנהר ומספקות את ההסעה והטיפול הנדרשים

אפשרויות אתגריות נוספות כוללות טיסה בכדור פורח, הליכה בהרים, טיפוס צוקים, רכיבה על סוסים או על אופני הרים, ועוד ועוד. הרעיון פשוט מאוד – חוויות אתגריות משותפות יעזרו להורים ובעיקר לחוגגים המתבגרים, שצריכים ורוצים להוכיח את בגרותם ויכולתם המשופרת.

4. תאילנד המשפחתית
בשנים האחרונות תאילנד הפכה מיעד ששמור לתרמילאים נועזים ליעד נגיש, לא יקר ומתאים במיוחד למשפחות. חשוב לזכור שלא מדובר בכל תאילנד, אלא רק בחלקים קטנים ביותר. האזור שמתאים לטיולי בר מצווה משפחתיים הוא בעיקר אזור צ'יאנג מאי שבצפון ואזור האיים השלו שבדרום הממלכה. אפשר לדלג על המהומה המרהיבה של בנגקוק (או לעצור שם רק למסע קניות מאסיבי וזול במיוחד של טי-שירטים שיספיקו לכל החיים) ולהגיע אל החופים עטורי הדקלים והסירות היפהפיות של פוקט.

כאן מציעים טיולי קיאקים בין האיים, הרפתקאות טיפוס על צוקים או רכיבה על פילים. כל מה שמצטלם טוב ומעורר גאווה בלב. האוכל כבר ידידותי מאוד לתייר המערבי ואפילו חובבי הפיצה והספגטי לא יתאכזבו. זה לא בדיוק המזרח הרחוק האקזוטי, אבל זו חוויה שונה מאוד מתיירות במדינות אחרות, שמעניקה בעיקר תחושה אדירה של חופש ושחרור. התעלומה הגדולה היא: אם נוסעים בבר מצווה לתאילנד מה עושים אחרי השחרור מהצבא?

5. פארקי השעשועים של אירופה
זו ההצעה המפנקת ביותר עבור חובבי השעשועים. ברחבי אירופה פזורים כמה מן הפארקים הנפלאים בעולם. הם לא אתגריים, הם קטנים יחסית, אינטימיים, נעימים להפליא ומשמחים צעירים ומבוגרים כאחד. כולם מספקים חוויה תרבותית שמשולבת בזרימה נמרצת של אדרנלין, אבל הם חסכוניים יחסית, ולא מעיקים כמו הפארקים הגדולים בארצות הברית.

הדוגמאות הטובות ביותר למקומות כאלה הם הטיבולי בקופנהגן, פארק אפטלינג בהולנד, או פארק אסטריקס בצרפת. פארק דיסני המתבקש בפריז גדול יותר, לא אינטימי במיוחד, התורים בו ארוכים מאוד וחוויית הביקור נעימה פחות, למרות שהוא פופולרי יותר.

מחירי הכניסה:
הטיבולי בקופנהגן – – 95-75 קרונות למבוגר, (מגיל 8), ילדים עד גיל 7 נכנסים בחינם. התשלום למתקנים בנפרד.

פארק אפטלינג – 32 אירו למבוגר ולילדים מעל גיל ארבע.

פארק אסטריקס – 40 אירו למבוגר, 30 אירו לילד עד גיל 12.

עוד טיולי בר מצווה לחו"ל כאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.