תפריט עמוד

טיולים לקהל הדתי

בין אם אתם מתכננים טיול בארץ או חופשה בחו"ל, לציבור הדתי ולשומרי המסורת יש אפשרויות מגוונות ופתרונות מוצלחים. מחופשה במושב דתי ועד לטיולים כשרים בחו"ל - הנה כמה המלצות והצעות

כשמתכננים טיול, בין אם בארץ או בחו"ל, הארגון יכלול את חיפוש המלון האידאלי, דרכי ההגעה הרצויות והאטרקציות השונות באזור. אולם כאשר אדם שומר מסורת מחפש טיול, עליו לדאוג גם לאוכל כשר באזור הטיול כמו גם לדרכי הגעה שאינן מתקיימות במהלך השבת. אספנו לכם כמה רעיונות לטיולים שיתאימו לקהל הדתי:

טיול בארץ

טיולים ברחבי הארץ אינם חייבים להיעשות במהלך סופי השבוע, אך במידה והחלטתם לנפוש בסופ"ש, ניתן לעשות זאת בימי חמישי ושישי ולהגיע הביתה בטרם נכנסה השבת. ברמת הגולן קיימים כמה מושבים דתיים, הביקור בהם אידאלי עבור משפחות דתיות או שומרות מסורת, מאחר והמושבים הללו מציעים לתיירים אטרקציות ייחודיות ומאכלים כשרים. מעבר לזה, הישובים אינם מאפשרים כניסה ויציאה של רכבים במהלך מנוחת השבת ואילו פותחים את שעריהם רק עם יציאת השבת, והניוד מהיישוב ומחוצה לו נעשה באופן רגלי בלבד. הפעילויות מתאימות לילדים, כך שניתן לקטוף פירות מהמטעים המצויים במושבים, לצאת לטיולי אופניים בשטח, להגיע אל צוק מנרה, ללון בשטח וליהנות ממגוון אטרקציות ייחודיות ומהנות. יתר על כן, ישנם מקומות ברחבי הארץ הפועלים רק בימי חול ואינם פתוחים בשבת, מעבר לזה, בחלק מן המלונות הפרוסים בארץ קיימים בתי כנסת (אם לא בתוך המלון, אז ייתכן ותמצאו בית כנסת במלון סמוך) והאוכל, כאמור, כשר. כך שבהחלט ניתן למצוא מקומות ייחודיים המהווים אזורי בילוי אידיאליים עבור הציבור הדתי.

אלוני הבשן, אחד המושבים הדתיים בגולן | צילום: ויקיפדיה, cc-by-sa 3.0

אלוני הבשן, אחד המושבים הדתיים בגולן | צילום: ויקיפדיה, cc-by-sa 3.0

אפשרויות לינה

אפשרויות הלינה בארץ הן מגוונות במיוחד, החל מחאן ועד ללינת שטח בחניוני הלילה של החברה להגנת הטבע. מעבר לזה, ניכר כי משפחות השומרות על מסורת יהודית, יעדיפו לשכור וילה או דירה, בה יוכלו לשהות במהלך החופשה ללא חשש של הפרעות לאורח חייהם הדתי. כך יוכלו לסייר במהלך השבת בטיולים רגליים, להכין מראש מאכלים כשרים וליהנות מטיול קסום התואם לערכיהם.

יתרה מזאת, ניתן למצוא בתי מלון ברחבי הארץ ברמות כשרות שונות, החל ממלונות שאינם מדליקים אש בשבת ומכינים את האוכל מבעוד מועד ועד לתפריטים כשרים וייחודיים לאורחים. למעשה, רוב המלונות עשויים להתאים לציבור הדתי.

טיולים כשרים לחו"ל

טיולים בחו"ל מחייבים את המגזר הדתי להתארגן לקראת הטיול באופן המיטבי וזאת מפאת הכשרות. הציבור הדתי לא חייב להימנע מטיולים ברחבי העולם, או להביא אוכל מהבית למשך כל הטיול. זאת מאחר שכיום, קיימים ברחבי העולם סניפים שונים של בית חב"ד ומסעדות ישראליות כשרות נוספות. המסעדות הכשרות מספקות לציבור הדתי אוכל כשר במגוון ארצות ואזורים ברחבי העולם, לרבות תאילנד ודרום אמריקה. מעבר לזה, אם אתם לא מעוניינים לצאת לטיול עצמאי, ישנן סוכנויות נסיעות שונות המספקות לציבור הדתי טיולים כשרים, המכילים הוויי דתי, אוכל כשר וסיורים שאינם כוללים נסיעות בשבת. כך באמצעות הטיולים הללו, שומרי המסורת יכולים לשמור על אורח חייהם הדתי גם ברחבי העולם. אגב, גם אם הטיול מתרחש בשבת, הוא יכלול תפילות בבית הכנסת ושהות ברובעים היהודים בארץ הזרה, במידה ויש כאלה.

בית כנסת ירושלים בפראג

בית כנסת ירושלים בפראג

קבוצות מאורגנות לטיולי שישי

ישנן קבוצות מאורגנות לטיולים בימי שישי המיועדות לציבור הדתי. הטיולים מתקיימים בכל רחבי הארץ ולרוב מותנים בהרשמה מראש. מוטב לאתר קבוצות לסיורים משותפים באזור מגוריכם, וליהנות מטיולים הנמשכים מספר שעות, החל משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, כך שעד כניסת השבת, כבר תהיו בביתכם.

מסעדה כשרה ברובע היהודי ברומא

מסעדה כשרה ברובע היהודי ברומא | צילום: Boris-B / Shutterstock.com

כיום קיימות אפשרויות רבות ומגוונות למגזר הדתי, החל ממסעדות כשרות המצויות ברחבי הארץ, מלונות כשרים המכילים בתי כנסת ועד ליישובים דתיים שלא מאפשרים כניסת רכבים ליישוב במהלך השבת. אמנם הציבור הדתי התרגל להביא עמו אוכל לטיולים השונים, אך ההיצע רחב כך שגם בחו"ל ניתן ליהנות מאוכל כשר וטיולים לשומרי מסורת.

בתמונה הפותחת: בית הכנסת בסובוטיצה, סרביה | צילום: dslaven / Shutterstock.com
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.