תפריט עמוד

טיולים בדרום-מזרח אסיה

דרום-מזרח אסיה מציע אפשרויות טיול ונופש מגוונות להפליא: מחופשה רגועה באיים טרופיים ועד טיול מרתק בין מקדשים מרשימים וטבע לא מופרע. צריך רק לבחור - ולצאת לחוויה בלתי נשכחת

וייטנאם: כשסין פגשה את צרפת

המדינה המרתקת הזאת, שמשלבת תרבות עתיקה עם השפעות צרפתיות, זכר לתקופה שבה צרפת שלטה כאן, היא יעד תיירותי מובהק. המבקרים הרבים נמשכים לנופיה היפהפיים, להיסטוריה הארוכה והמעניינת ולמפגשים עם תושבים נעימים ומסבירי פנים. גם האקלים עומד לצד המטיילים, והוא מאפשר טיול בכל חודשי השנה.

טרסות אורז בצפון וייטנאם

וייטנאם היא מדינה צרה וארוכה שנמתחת לאורך 1,600 ק"מ – מגבול סין בצפון ועד מפרץ תאילנד בדרום. רוב שטחה הררי ומיוער, ויש בה נהרות אדירים, בהם נהר המקונג בדרום והנהר האדום בצפון. אבל לא רק טבע ונופים יש בווייטנאם, אלא גם ערים מרתקות. בדרום – כדאי לבקר בהו צ'י מין סיטי (סייגון בעבר), בירת הדרום והעיר הגדולה ביותר בוייטנאם. העיר, שגרים בה יותר משלושה מיליון תושבים, היא מקום תוסס וסואן, עם ארכיטקטורה צרפתית ואווירה בינלאומית. זוהי גם נקודת מוצא מצוינת לסיור בדלתת המקונג המדהימה, שם אפשר להתרשם משווקים צפים, כפרים ציוריים ושדות אורז שמספקים את מרכיב מרכזי במטבח המקומי. בצפון – על גדות הנהר האדום, נמצאת בירת וייטנאם, האנוי, השומרת על אופי סיני מסורתי. מדרום להאנוי נמצא אחד האתרים היפים ביותר במדינה – מפרץ האלונג, שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. שיט במפרץ, השוכן לפתחה של דלתת הנהר האדום, עובר בקרבתם של אלפי אייים ואיונים המזדקרים מתוך המים – יצירת אמנות קסומה של הטבע.

טיול בוייטנאם מפגיש את המבקר עם פסיפס אנושי מרתק, כולל שבטים הרריים השומרים על לבוש ססגוני מסורתי

הטיול בווייטנאם מפגיש את המבקר לא רק עם נופים יפים ואתרים מעניינים, אלא גם עם פסיפס אנושי מרתק. בצפון המדינה, סמוך לגבול עם סין, אפשר לפגוש את בני השבטים ההרריים, ששומרים על אורח חיים מסורתי ללא השפעות מערביות. המונג השחור, הדאו האדום ושבטים נוספים עדיין לובשים את הבגדים הייחודיים המאפיינים אותם ורבים עוסקים במלאכות מסורתיות. ביקור בשוק של העיירה סאפא, שבו מוכרים בני השבטים את מרכולתם, מהווה חוויה מיוחדת במינה, שלא תישכח במהרה.

את הטיול בווייטנאם אפשר לשלב עם ביקור בקמבודיה, השכנה ממערב, שמציעה נופים ואתרים שלא כדאי להחמיץ (ראו בהמשך).

מקדש אנגקור ווט, גולת הכותרת של הביקור בקמבודיה

קמבודיה: מקדשים, יערות ונהרות

אחרי שנים של מלחמה ובידוד, קמבודיה חזרה אל מפת התיירות של דרום-מזרח אסיה, ובגדול. ואין פלא: המדינה הגובלת בתאילנד, וייטנאם ולאוס, מציעה למטיילים בה טבע בלתי מופרע הכולל יערות עבותים, נהרות אדירים, אגמים, רכס הרים וחופים נהדרים.

גולת הכותרת של הביקור בקמבודיה היא המקדשים המרשימים באנגקור, בירתה של האימפריה החמרית ששלטה כאן בין המאות ה-9 וה-15, אבל כדאי להקדיש זמן לאתרים מעניינים נוספים. בין השאר, כדאי לבקר באגם טונלה ספ העצום המוקף מקדשים וכפרים, להקדיש זמן מה לעיר הבירה, פנום פן, שמציעה בניינים קולוניאליים, שדרות רחבות, פארקים וטיילת לצד נהר המקונג, וכמובן לא להחמיץ את החופים המפורצים שלאורך מפרץ תאילנד. ניתן לשלב ביקור בשתי המדינות השכנות – וייטנאם וקמבודיה, או לטייל בכל אחת מהן בנפרד. בכל מקרה, מחכה לכם חוויה ייחודית, מפתיעה ומרגשת.

פילים רוחצים בנהר בסרי לנקה. עולם טבע עשיר ומרתק

סרי לנקה: ביקור באי התבלינים והתה

אגדה מקומית מספרת כי סרי לנקה היתה המקום הראשון אליו הגיע האדם הראשון לאחר הגירוש מגן עדן. והאמת, לא קשה להבין את הבחירה הזאת: האי דמוי הטיפה, שנמצא באוקיינוס ההודי מדרום להודו, נראה כמו גן עדן עלי אדמות. במרכזו יש רכסי הרים ושפע של צמחייה ירוקה, ואילו בשוליו נמצאים חופים נהדרים, עם חול לבן ורך, דקלים דקיקים וים בצבע תכלת קסום.

סרי לנקה מציעה אינספור אתרים ומוקדי עניין למבקרים בה: יש בה תרבות עתיקה ומרתקת, שפע של פסטיבלים וחגיגות מסורתיות, מקדשים מרהיבים, שמורות טבע רחבות ידיים ועשירות בצמחייה ובבעלי חיים, בהם פילים, נמרים, קופים, תנינים ועוד, ערים מרתקות, חוות תבלינים ומטעי תה (התה המקומי נחשב לטוב בעולם). התיירות התפתחה מאוד בשנים האחרונות, וכעת אפשר למצוא בסרי לנקה לא רק נופים ואתרים אלא גם מלונות מפוארים ומפנקים ומלונות בוטיק ייחודיים – לאורך החופים או באזורים הירוקים שבפנים האי. בשל הקרבה לאיים המלדיבים (כשעה וחצי טיסה) אפשר לנצל את הטיול בסרי לנקה עם נופש חלומי באיים המלדיביים.

מדופישי באיים המלדיביים. המלונות במלדיביים הם מהיפים והמפנקים בעולם, והם נמצאים ממש על קו המים, ולפעמים אפילו בתוכם

האיים המלדיביים: הגשמת הפנטזיות

הפנטזיה המושלמת על אי בודד יכולה להתגשם במלואה – באחד מהמוני האיים הקטנים המרכיבים את הרפובליקה של האיים המלדיביים. מדינת האיים הזאת משתרעת על פני יותר מאלף איי אלמוגים –  האיים הקטנים (אורכו של הגדול בהם הוא רק שני קילומטרים) מפוזרים לאורך של יותר מ-800 ק"מ והם מכוסים ביערות טרופיים ויש להם חופים לבנים יפהפיים. בתוך המים הצלולים להפליא יש עולם תת ימי עשיר, הכולל שוניות אלמוגים מהיפות בעולם ומציע אפשרויות צלילה שונות ומגוונות, כולל צלילות לילה, צלילות עומק וצלילות עם דגי מנטה ריי ענקיים.

בנוסף לטבע הירוק, הנופים הקסומים ואתרי הצלילה המצויינים, המלונות במלדיביים נחשבים בין היפים והמפנקים בעולם. על כל אי נמצא רק מלון אחד, לרוב ממש על קו המים, ולפעמים גם ממש בתוך המים – עם בקתות קש על קלונסאות. אפשר לרבוץ על החול הלבן או לצד הבריכה, ללגום קוקטייל טרופי ולהיבלע בתוך כל השקט והפסטורליה מסביב. הגשמת הפנטזיה, כבר אמרנו?

הכתבה באדיבות נופר נופש וטיולים

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.