תפריט עמוד

טוקיו – האוכל הכי טוב בעולם

טוקיו זוכה בימים אלה בתואר "מלכת הקולינריה העולמית". מהדורה חדשה של מדריך מישלן מדרגת את המסעדות בעיר ומגלה שמדובר במעצמה איכותית במיוחד. פריס מחווירה בפינה

במשך יותר ממאה שנים התגאו תושבי פריס בעובדה שעירם מציגה את רשימת המסעדות הכי איכותית בעולם. בפריס היו תמיד יותר מסעדות עם שלושה כוכבי מישלן מאשר בכל עיר אחרת בעולם. המצב, לתדהמתם של רבים, השתנה בימים אלה, כאשר הוצאת מישלן פרסמה מהדורה חדשה של מדריך המסעדות של טוקיו.
במהדורת 2009 זכו המסעדות בבירת יפן ב-191 כוכבים. תוצאה מדהימה בתהחשב בעובדה שבפריס יש רק 97 כוכבים שפזורים בין מסעדות העיר. הנתון המפתיע הנוסף הוא מספר המסעדות שזוכות לדירוג הגבוה ביותר – שלושה כוכבים. עד כה היו תשע כאלה בפריס ושמונה בטוקיו. גם זה השתנה.
מסעדת Ishikawa באזור שינגו'וקו במרכז טוקיו קיבלה כוכב שלישי והצטרפה למועדון היוקרתי ביותר של הקולינריה בעיר.

אנשי מישלן הבהירו שהמטבח היפני כיום הוא צעיר, דינמי ואיכותי מאוד. "שווה לנסוע בשבילו עד טוקיו" היתה המסקנה המתבקשת של אנשי ההוצאה.
הדירוג של מישלן גורס שכוכב אחד פירושו "ארוחה מעולה", שני כוכבים פירושם "כדאי להתאמץ" ושלושה "שווה לנסוע רק בשביל ארוחה".
נקודה אחת נותרה עדיין להגנתם של הפריסאים – בעוד שהכוכבים הרבים שחולקו למסעדות טוקיו נצברו בין 160 אלף מסעדות שפועלות בעיר הענקית, בפריס נסקרו רק 15 אלף מסעדות.
כל מי שנמצא במתח בגלל התחרות הזו ייאלץ לעצור את נשימתו לפחות עד חודש מרץ 2009. אז יתפרסם בקול גדול המדריך החדש למסעדות פריס ונוכל לדעת האם היא חוזרת למקום הראשון או שמא מאבדת אותו כליל גם בעתיד.
בינתיים אפשר לאכול פיתה עם משהו, סלט וקצת חריף.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.