תפריט עמוד

חצתה את האוקיינוס ההודי בסירת חתירה

שרה אוטן חתרה במשך ארבעה חודשים רצופים בסירה והצליחה במאמץ על אנושי לחצות את האוקיינוס ההודי. היא יצאה מאוסטרליה והגיעה למאוריציוס מול חופי אפריקה. ההפלגה נמתחה על פני יותר מ-6,000 קילומטרים אבל השיא המסוכן הגיע רק כמה מאות מטרים מן היעד הסופי

שרה אוטן, צעירה בריטית בת 24, מורה לביולוגיה, הפליגה לבדה מן החוף המערבי של אוסטרליה בפברואר על סיפונה של סירה קטנה בשם "סרנדיפיטי". הסירה אמנם מצוידת בחשמל ובאמצעי ניווט ותקשורת אבל אמצעי ההנעה היחיד שלה הוא משוטי חתירה. אוטן היא האשה הצעירה ביותר שחצתה בחתירה אוקיינוס כלשהו והאשה הראשונה שהצליחה לחצות בחתירה את האוקיינוס ההודי. היא האשה השמינית בעולם שהצליחה לחצות לבדה בחתירה את אחד האוקיינוסים. מבין תשעה הנסיונות הקודמים לחצות את האוקיינוס ההודי בחתירה הסתיימו רק שלושה בהצלחה. בכולם חתרו גברים.

במהלך ההפלגה הארוכה והמפרכת התקיימה אוטן ממזון יבש, אליו הוסיפה במהלך הבישול מי ים מותפלים ממתקן התפלה קטן שהיה על סיפון הסירה. במהלך ההפלגה היא השתמשה בארבעה ליטרים של קרם הגנה מפני השמש וב-500 חפיסות שוקולד שהיו הפינוק היומי שלה ונועדו להשיב לה חלק מן האנרגיה שאבדה בחתירה.

ביום שני השבוע הצליחה אוטן לנווט באישון לילה את הסירה הפגועה אל חוף מאוריציוס ואל ספר השיאים

המשבר הגדול ביותר בהפלגה ההרפתקנית התחולל רק זמן קצר מאוד לפני ההגעה למאוריציוס. גלים בגובה חמישה עשר מטר הפכו את הסירה וכמעט ניפצו אותה על שרטונות החוף. למרות שמצאה עצמה לרגעים אחדים מתחת לפני המים הצליחה אוטן הנחרצת להפוך חזרה את הסירה, לעלות על סיפונה, לייצב אותה למרות הקרבה המסוכנת לשוניות החוף ולהיכנס למפרץ לאזור מבטחים. היא ידעה היטב שאם תזדקק לעזרה בשלב קריטי זה, כ-300 מטר מסיומו של המסע, עלולה ההפלגה כולה והשיא שקבעה להיפסל. ביום שני השבוע הצליחה לנווט באישון לילה את הסירה הפגועה אל חוף מאוריציוס ואל ספר השיאים. היא סבלה אמנם מחבלות קלות בשל התאונה בשלב הסופי, אבל בראיונות שהעניקה נשמעה מאושרת מאוד. אמא שלה, שטסה למאוריציוס לקבל את פניה אמרה: "לא דאגתי כי תמיד ידעתי שהיא מסוגלת לעשות זאת".

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.