תפריט עמוד

חלמוניות וסתווניות נראו בארץ

צילומים: יעל סלע

בשמורת הר מירון וברכס בשנית (תל חזקה שבצפון רמת הגולן) ניתן כבר לחזות בפריחה של החלמונית הגדולה (Large Sternbergia). החלמונית הגדולה היא פרח גדול, המגיע לקוטר של כ-20 סנטימטרים, המכונה גם "פרח התדהמה הצהוב" בגלל העובדה שהוא יוצא מהקרקע ללא אזהרה מוקדמת.
החלמונית הגדולה, אחד מסימני הסתיו המובהקים, מופיעה בכל שנה באוקטובר. מדובר בפרח ריחני ומפריש צוף, הנפתח באור היום ונסגר במזג אוויר סגרירי ובלילה. היא שייכת למשפחת הנרקיסים והינה פרח מוגן.
ניתן לחזות בפריחת החלמונית ב"שביל הפסגה" שבשמורת הר מירון. רשות הטבע והגנים מארגנת סיורים בשמורה, האורכים כשעה וחצי ומתאימים לכל הגילאים. הכניסה לשמורה וההדרכה אינן כרוכות בתשלום. שעות הפתיחה: 8:00-17:00.

סתוונית התשבץ. פריחתה בגולן תימשך 10-14 ימים

כמו כן ניתן לצפות בפרח הצהוב הגדול גם בשמורת רכס בשנית, תל חזקה בצפון רמת הגולן. בשמורה ניתן כבר לצפות גם בפריחת סתוונית התשבץ, הייחודית לצפון רמת הגולן ומהווה גם היא סמל לבואו של הסתיו. הסתוונית שייכת לצמחים גיאופיטים (בעלי פקעות) נמוכים הפורחים בסתיו, ומכאן שמה. הפרחים של סתוונית התשבץ דמויי משפך או גביע, דבר האופייני למשפחת השושניים, ממוקמים קרוב לפני הקרקע והם בוהקים בצבע ורוד-סגול על רקע האדמה שעדיין יבשה וחשופה בעונה זו. פריחת הסתוונית בגולן תימשך 10-14 ימים.
כדי לחזות בסתוונית מומלץ לערוך טיול רגלי בשמורת תל בשנית בשביל החד כיווני המסומן בירוק, המגיע למעיין ג'ועזה (אלוני הבשן). אורכו של הטיול כשעתיים וההליכה בו נוחה ומתאימה לכל המשפחה. רצוי להשאיר שתי מכוניות – האחת בתחילתו של הסיור והשנייה בסיומו.

אתר רשות הטבע והגנים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.