תפריט עמוד

חיפוש אוצרות – הדור הבא

הנאה גדולה טמונה בנסיעה או בטיול עם מטרה ברורה. שיטוט סתמי לאורך החוף הופך לחוויה מסעירה כאשר מחפשים משהו, כשיש מטרה. הכל נראה אחרת כאשר יש סיבה לטיפוס המאומץ הזה על צלע הר או לדשדוש האינסופי במורד הדיונה. השאיפה למצוא מטרה מתחברת עכשיו באורח פלאי לנטייה אנושית שונה – האהבה לחיפוש מטמונים. כך, כאשר חדוות הנסיעה והשיטוט חוברת אל הבהלה לזהב בגִרסה מודרנית, מקבלים את הלהיט אחרון – משחק חיפוש אוצרות באמצעות מכשירי ניווט לווייני.

במשך תקופה די ארוכה היה העולם נטול אוצרות. כמה כבר אפשר לפנטז על אוצרות שהפיראטים הותירו אחריהם ונכדיהם או ניניהם המתוחכמים לא שעטו כדי לדלות אותו מן האדמה? אוצר נחבא מעורר מאוד את הדמיון: מפה ישנה שקצותיה שרופים, נקודות ציון מעורפלות שרמזים בלתי אפשריים מתלווים אליהן. הוליווד סיפקה במשך השנים אינספור דוגמאות לתשוקה הגדולה לאוצרות נסתרים, שמציאתם גורמת אושר רב.

הפתרון נמצא בקו התפר שבין התשוקה העתיקה הזו לבין החידושים הטכנולוגיים העכשוויים ביותר – אתרי האינטרנט ומכשירי הניווט הלווייני. כידוע, המכשירים האלה מסתמכים על אותות שמשדרים לוויינים ובדרך זו הם מאפשרים לכל מי שמחזיק מכשיר GPS, לקבוע בוודאות כמעט מוחלטת את מקומו על פני הגלובוס. איך זה עובד? המכשיר משגר אותות אל לוויינים ומודד את פרק הזמן שדרוש לאות כדי לחזור אליו. הצלבת כמה נתונים כאלה מאפשרת קביעת מיקום בדיוק של כשישה מטרים. קשה לחשוב על המצאה חשובה ומלהיבה מזו לנוסעים, נווטים, ספנים, דייגים ומחפשי אוצרות.

פיתוחם של משחקי חיפוש מטמון שיסתמכו על מכשירי GPS היה רק עניין של זמן, ואכן בשנים האחרונות הם צצים כפטריות אחרי הגשם. הבהלה לזהב כבר לא מה שהיתה פעם, אבל הרוח האנושית לא השתנתה באופן מיוחד. מאות ואלפי אנשים מחביאים ומוצאים חבילות מטמון. ברוב המקרים לא מעורב בזה עדיין פרס כספי, אבל התענוג שבחיפוש ובטיול עם מטרה מושך עוד ועוד חובבים נלהבים.

כללי המשחק פשוטים: טִמנו חבילה ארוזה היטב באתר שמעניין, קשה, מסובך או מפתיע להגיע אליו. כדאי מאוד שהחבילה תכיל מחברת או יומן, שבהם יכולים המוצאים לתעד את הישגם. רצוי שהחבילה תכיל משהו שהמוצאים יכולים לקחת ממנו חלק ולהותיר את השאר לבאים אחריהם. לאחר מכן אתם מוזמנים לפרסם נתונים המרמזים על מיקום המטמון שהחבאתם באחד מכמה עשרות אתרי אינטרנט שמתמחים בכך. אחד האתרים הנודעים והמובילים בתחום נקרא Geocaching, צירוף של גיאוגרפיה ומטמון. מי שמעוניין לשחק מוזמן להפעיל את מכשיר הניווט הלווייני שלו ולהגיע אל הקואורדינטות המדויקות שציין המטמין.

זה נשמע פשוט וקל, אבל במציאות זה לא לגמרי כך. מטמיני האוצרות חובבים פינות מסתור קשות במיוחד להגעה. למרות שהמכשיר מכוון אותך למיקום מדויק למדי, אם דמיונו של המטמין פיתה אותו לטפס על צוק תלול ולטמון את שקית האוצר בקן נשרים נישא, רוב הסיכויים שתבלה זמן מה בטרם תבין לאן המכשיר ורגליך נושאים אותך. אם המטמין צלל לעומק 30 מטר כדי להניח את האוצר בפתח מחילה על קרקעית הים, כדאי שתביא עימך את הציוד המתאים.

משתתפים שחוו את המשחק הזה (כותב שורות אלו אינו אחד מהם) מתארים את הקושי להאמין למכשיר, שלפיו האוצר טמון דווקא במקום המסוכן ביותר. הנטייה הטבעית היא הרי לחפש מתחת לפנס, ולא מתחת לסלעים משוננים ומסוכנים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.