תפריט עמוד

חידושים בעולם הטיולים

מתכנון קל יותר של המסלול, דרך ציוד מטיילים חדשני ועד אפשרויות צילום בזוויות מפתיעות - טכנולוגיות חדשות פותרות בעיות נפוצות ומשדרגות את חווית הטיול. הצצה לחידושים טכנולוגיים מהעת האחרונה בתחום הטיולים

עולם הטיולים מתחדש כל העת. לא רק יעדים חדשים נפתחים למטייל הישראלי, אלא גם טכנולוגיות חדשות נוספות כל העת. אז מה השתנה בתחום בשנה החולפת? הנה כמה חידושים שיהפכו את הטיול שלכם למוצלח מתמיד:

תכנון טיול

איפה המקום שבו אפשר למצוא את האוכל המקומי הטוב והטעים ביותר בקולומביה?

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

או כיצד ניתן לגלות את תרבות הסאונה של פינלנד?

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

התשובה כנראה טמונה אצל הוצאת ספרי הטיולים הפופולרית והוותיקה, שמוציאה ספרים למעלה מ-45 שנה – לונלי פלאנט (Lonley Planet). החברה פסעה לאחרונה לקראת הצעד המשמעותי ביותר שלה – הוצאת שתי אפליקציות חדשות למטיילים.

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

מתוך אפליקציית Lonley Planet Guides

אפליקציית Lonely Planet Guides כוללת את המדריכים והטיפים שאנחנו רגילים מהספרים, בתוספת כמה  פי'צרים מודרניים ושימושיים, כמו אפשרות לצפייה במפות וניווט ללא אינטרנט, מיליון קולי של מונחים וברכות בשפה המקומית, המלצות נוספות בהתאם למיקום ועוד.

אפליקציה נוספת, שיצאה בחודשים האחרונים – Lonely Planet Trips. האפליקציה הזאת היא גרסת אינסטגרם מודרנית לחובבי הטיולים. היא מאפשרת לכם להוסיף תמונות וסרטונים במהלך הטיול, ולשתף אותם עם החברים שלכם, לגלות הרפתקאות ומקומות חדשים ולקבל השראה משאר חברי הקהילה ורעיונות שלהם לטיולים.

מתוך אפליקציית Lonley Planet Trips

מתוך אפליקציית Lonley Planet Trips

תכנון מסלול יצירתי

אתר Rome2Rio מאפשר לכם לתכנן את מסלול הטיול הבא שלכם במגוון כלי תחבורה – מטוס, מכונית, אוטובוס, רכבת ואפילו מעבורת. את כל אלה הוא יכניס לשקלול, בהתאם למחיר שתבחרו, עד שתמצאו את המסלול המתאים לכם ביותר.

מתוך אתר Rome2Rio

מתוך אתר Rome2Rio

סיימנו עוד טרק נהדר והגענו לעיר, איפה ישנים?

מלונות שיש להם מחיר קבוע ללילה לא יכולים לפתע להוריד את המחיר באופן דרסטי ולפרסם מחיר זול יותר. אז הם משתמשים באתר כמו Hotwire, שלא חושף בדיוק באיזה מלון אתם תשנו, והם מציעים לאתר את אותו חדר במחיר נמוך יותר.

למשתמשים ההרפתקנים כל שנותר הוא לבחור אזור כלשהו ודירוג של הלינה במקום/רמת מחיר, והאתר ייתן לכם מקום לינה במחיר מעולה, שלא הייתם מצליחים לקבל אם הייתם בוחרים בדיוק באיזה מלון אתם רוצים לישון. הסיכון היחידי – אתם לא תדעו בדיוק איפה תשנו, לא באיזה מלון ולא באיזה כתובת. כאשר מגיעים לערים צפופות כמו NYC, שימוש באתר היא דרך מצוינת להיות מופתעים במלון נהדר, במחיר הכי זול שיש. השירות יאפשר לכם ליהנות ממלונות במיקום ובמחיר מפתיע גם בארץ.

מתוך אתר Hotwire

מתוך אתר Hotwire

אופציה נוספת לספונטניים היא להזמין מלון בעיר בדקה האחרונה, תוך ניצול המצב שיש מלונות שנשארו עם חדרים שהם לא מכרו, והם מוכנים להורדה משמעותית במחיר. לכך בדיוק משמשת אפליקציית HotelTonight, שמציעה לכם את אותם חדרים שלא הצליחו להימכר, במחיר זול משמעותית.

מגוון ציוד חדשני לטיולים

נתחיל בציוד בטיחותי, שכנראה בעתיד יהיה חובה לכל מטייל. כשאתם בטיול באמצע שום מקום עם שותף, או כחלק מקבוצה, הרבה פעמים קשה לתקשר. טלפונים לווייניים הם טכנולוגיה יקרה ולא נוחה, וההרגשה שאתם לא מוצאים את הקבוצה או השותף, בין אם זה באמצע הר או באמצע עיר עם תשתית סלולרית רעועה, היא נוראית.

לטובת כך, חברת goTenna יצרה פתרון זול שמאפשר ליצור רשת תקשורת עצמאית, שלא תלויה ברשת הסלולרית, למרחק של 10 ק"מ. מחברים את האנטנה לתיק, ומקשרים אותה לטלפון. באמצעות אפליקציה ייעודית ניתן להתכתב וכן לשתף את המיקום, בדיוק כמו ב-WhatsApp. וככה אף פעם לא תוכלו ללכת לאיבוד.

אנטנה של חברת goTenna מאפשרת ליצור רשת תקשורת עצמאית

אנטנה של חברת goTenna מאפשרת ליצור רשת תקשורת עצמאית

כמו כן, ככל שהקבוצה יותר גדולה ופזורה יותר לאורך מסלול הטיול, ניתן ליצור רשת תקשורת רחבה יותר, שמאפשרת תקשורת למרחק גדול יותר בין כלל חברי הקבוצה. האנטנה הזאת שימושית לטיולי טרקים במקומות פתוחים וגם לתקשורת בתוך ערים צפופות עם תשתיות סלולריות לא מתקדמות.

צילום בזוויות חדשנית

בשנה האחרונה חלה התקדמות מטאורית בעולם הרחפנים, ולאחרונה ניתן לראות יותר ויותר אנשים יוצאים לטיולים עם רחפנים קטנים עם איכויות צילום מרהיבות. להטיס רחפן כזה לגובה של מאות מטרים באוויר נותן מבט חדש ומרתק על המקום בו אתם נמצאים, שלא לדבר על הדרך המגניבה החדשה של לצלם את עצמכם מהאוויר. מלבד וידאו, הרחפנים יודעים גם להפיק תמונות עוצרות נשימה. הנה דוגמא שצולמה מהרחפן Mavic Pro תחת אלבום כבישים:

תמונה שצולמה מהרחפן Mavic Pro

תמונה שצולמה מהרחפן Mavic Pro

מרחפנים – למצלמות זעירות: ככה נראית המצלמה האחרונה של GoPro שמאפשרת לצלם וידאו באיכויות הגבוהות ביותר, עם עמידות למים וכל שאר הפי'צרים, והכל בגודל של קובייה קטנה מתמיד:

מצלמה זעירה של GoPro

מצלמה זעירה של GoPro

זאת המצלמה האולטימטיבית למי שלא רוצה לצלם עם עדשות ורוצה מצלמה איכותית, שתמיד יכולה להיות בתוך הכיס.

ואיך טוענים את כל הציוד הזה?

חברת BioLite מציעה מספר אופציות. לאחרונה הם הוציאו פנאל סולארי דקיק, קליל ועמיד, שניתן לשאת על התיק, ולנצל את כוח השמש כדי לטעון את כל המכשור.

על התרמיל: פאנל סולארי דקיק של חברת BioLite

על התרמיל: פאנל סולארי דקיק של חברת BioLite

אותה חברה מציעה פתרון נוסף, שרותם אנרגיה מסוג אחר – אש. המתקן של חברת BioLite מאפשר לכם להכין בטבע כוס תה חם או שקשוקה על מחבת, ובאותו הזמן כאשר האש פולטת חום, היא טוענת סוללה עוצמתית שניתן לטעון באמצעותה את כל המכשור הדיגיטלי. לאחר שהסוללה נטענת, ניתן לפרק אותה מהמתקן.

ועוד מתקן של חברת BioLite - האש שעליה מבשלים טוענת סוללה עוצמתית

ועוד מתקן של חברת BioLite – האש שעליה מבשלים טוענת סוללה עוצמתית

באמצעות המכשור הזה ניתן לשלוט במאווררים ששולטים בגובה האש, לטובת בישול אופטימלי.

ומה נשתה?

בפעם הבאה שאתם נתקלים במקור מים שאתם לא בטוחים אם אפשר לשתות ממנו, פשוט תטהרו את המים שאתם רוצים לשתות. באמצעות הבקבוק של GRAYL תוכלו למלא מים, ללחוץ, מה שמוביל לפעולת טיהור, ואז לשתות לרוויה.

בקבוק לטיהור מים של חברת GRAYL

בקבוק לטיהור מים של חברת GRAYL

ועם כל החידושים המסקרנים והמעניינים, כל מה שצריך לעשות זה פשוט לטייל וליהנות.

 

מסע אחר אונליין – חידושים באתר

גם אנחנו במסע אחר אונליין התחדשנו לאחרונה עם אתר חדיש ועדכני שמאפשר לתכנן את הטיול בקלות רבה יותר. בין השאר, תוכלו למצוא השראה לטיולים, המלצות לאן כדאי לטייל בכל אחד מחודשי השנה, רעיונות לטיולים מחוץ למסלול ועוד. אם אתם רוצים להעמיק את הידע שלכם לגבי היעד שאליו אתם מתכננים לנסוע, תמצאו באתר כתבות רקע מעמיקות ומי רוצה עזרה מעשית ימצא המון טיפים מועילים לקראת הנסיעה, וערוץ מיוחד לציוד טיולים.

טל דרומי – צלם וסטארטאפיסט. מתוך הרצאה של דרומי בכנס התרמילאים מס' 2 ע"ש תומר בכר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.