תפריט עמוד

חוצה פירנאים – פסגות צרפת וספרד במיטבן

טיול ג'יפים חוצה פירנאים מהאוקיינוס האטלנטי ועד לים התיכון, בין יערות עד, נהרות שוצפים, אגמים אלפיניים ועמקים קרחוניים, וביקור בשמורות הטבע היפות ביותר בפירנאים משני עברי הגבול - בספרד ובצרפת

רכס הפירנאים, המשתרע לאורך 450 קילומטרים בספרד, צרפת ואנדורה, מציע נופים הררים מרהיבים, נהרות ומפלים שוצפים, יערות עבותים, עמקים קרחוניים, אגמים אלפיניים, וגם עיירות ציוריות, כפרים מסורתיים עם ארכיטקטורה ייחודית ושווקים ססגוניים.

טיול ג'יפים חוצה פירנאים כולל נסיעות ג'יפים מלהיבות בצד הספרדי והצרפתי של הפירנאים, שמשולבות בטיולי הליכה קלילים בטבע הפראי. לצד אלה כולל הטיול ריגושים כמו רפטינג מלהיב על נהר הפיירסה.


רפטינג מהנה על האשדות של נהר הפיירסה

גולת הכותרת של הטיול היא הטבע הפראי. בטיול מגיעים לכמה מאתרי הטבע היפים ביותר בפירנאים: שמורת פיקוס דה אירופה, שמורת אורדסה, קרקס גוורני ושמורת האגוואס טורטס, כשכל אחת מהן מציעה מראות ונופים ייחודיים.

שמורת פיקוס דה אירופה, שפירוש שמה הוא "פסגות אירופה", מרוחקת כעשרים קילומטר מהים ומהווה את נקודת המפגש של הפירנאים עם האוקיינוס האטלנטי. יש בה צוקי גיר נישאים, קניונים עמוקים עם מים שוצפים, מערות ועמקים ירוקים עם בוסתנים וחוות בקר. הפארק הלאומי אורדסה נמצא בעמק קניוני אדיר ממדים, שבו נמצאים ההר הנחבא מונטה פרדידו (Monte Perdido), מצוקים עם יערות עבותים, אפיקי מים ומפלים שוצפים.


ג'יפים בפירנאים הספרדים

שמורת אגוואס טורטס, שפירוש שמה הוא המים המנשבים, היא בין השמורות היפות בספרד ויש בה אגמים אלפיניים שעוצבו בידי קרחונים קדומים, מעברי הרים מרשימים, מפלים שוצפים ופסגות אדירות, שאת כולם מגלים במהלך טיול ג'יפים ובטיולי הליכה קצרים וקלים.

נופים עוצרי נשימה יש גם מעברו השני של הגבול, בקרקס גוורני שבצרפת, המהווה את אחד משיאי הטיול בצד הצרפתי של הפירנאים. קרקס הוא עמק שנוצר על ידי קרחונים וצורתו כמעין תיאטרון. קוטרו של קרקס גוורני כשישה קילומטרים וגובה הקירות התוחמים אותו כקילומטר וחצי. מאחד הקירות האלה נשפך מפל גוורני – המפל הגבוה ביותר באירופה.


הפירנאים מציעים גם כפרים עתיקים שטובלים בנוף יפהפה

לצד טבע ונופים נפלאים, הפירנאים מציעים גם כפרים ועיירות שהביקור בהם הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול. בין השאר, מבקרים בעיירה הימי-ביניימית איינסה, שממוקמת במפגש של שני נהרות, ואשר בתיה העתיקים השתמרו היטב. בכפרים העתיקים, שיושבים בלבו של נוף יפהפה, אפשר להתרשם מבתי הרועים, המחלבות המשפחתיות והארכיטקטורה המיוחדת. יפים במיוחד הם הכפרים של עמק ארן, שביניהם יוצאים המטיילים לטיול רגלי.

גם מי שחייב קצת עיר יבוא על סיפוקו בטיול. הטיול כולל ביקור בבילבאו, העיר הגדולה ביותר בחבל הבאסקים, שמפורסמת במוזיאון גוגנהיים ובגשר המיתרים של קלטרווה (שתכנן גם את גשר המיתרים בירושלים).  ביום האחרון של הטיול מסיירים בברצלונה, אחת הערים הנהדרות באירופה. הרובע הגותי, העיר העתיקה, שוק לה בוקריה ושדרת לה רמבלס – כל אלה מהווים סיום מוצלח לטיול מלא בטבע ירוק ובנופים יפים להפליא.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.