תפריט עמוד

חופשת רכיבה בחו"ל – למצוא את הנישה שלך

יש סוגים שונים של חופשת רכיבה בחו"ל, אתם רק צריכים לבחור את מה שמתאים לכם: טיול אופניים רגוע בנופים פסטורליים, רכיבת שטח מאתגרת בטבע הפראי או אקשן טהור שיקפיץ לכם את האדרנלין

אם יש משהו אוניברסלי ברכיבה על אופניים זו כנראה התחושה שאנחנו מקבלים מיד עם הדיווש הראשון – חזרה לילדות, חופש גדול והרפתקה שמתחילה.

מבחינתי, אין אמצעי יותר טוב מאופניים כדי לחצות שטח – מספיק מהר מצד אחד כדי לראות ולהגיע למגוון נקודות, ומספיק לאט מצד שני להרגיש, לראות ולהריח הכל. האופניים גם פותחים דלתות ולבבות, לא רק שהם מאפשרים מפגשים עם מקומיים, אלא שבדרך כלל אנשים על הדרך יהיו סקרנים לדעת מאיפה אנחנו רוכבים ולאן פנינו מועדות. בכל פעם שרכבתי בחו"ל נפגשתי עם אנשים מעניינים וטובים באמצע השביל.

עוד טיולי אופניים כאן

רוכבים במונטנגרו

רוכבים במונטנגרו. דרך נהדרת לפגוש את המקומיים | צילום: דורית ברקוביץ

עולם טיולי האופניים הפך להיות עשיר ומגוון וכיום אין כמעט מישהו שרק רוכב על אופניים, כולם שייכים לנישה משלהם: רוכבי הטורינג, שרוצים לחצות מדינות בנוחות יחסית ולעצור בנקודות היפות ביותר שיש על הדרך. רוכבי הקרוס קאנטרי ומטיילי השטח שמחפשים בעיקר לחוות את עומק השטח והפינות הנסתרות יותר, גם אם ההגעה אליהן כרוכה במאמץ פיזי בלתי מבוטל, ורוכבי האול-מאונטיין שמבחינתם האופניים הם בעיקר כלי שמספק אקשן ואדרנלין – אז אם כבר – למה לא במדינה חדשה?

רכיבה בסלובניה

רכיבת אול מאונטיין בסלובניה. הרבה אקשן ואדרנלין | צילום: אילן שחם

אנחנו חיים בזמנים טובים. היום, תבחרו את החוויה שאתם רוצים לעבור וצאו לדרך – אין מגבלות, אלא רק אפשרויות. הנה שלוש דוגמאות לטיולי אופניים שונים בתכלית שאתם יכולים להתחיל לתכנן:

למשפחות וטיולים רגועים: טורינג לאורך הדנובה

טיולי הטורינג יכולים להתאים כמעט לכל מי שרוכב, גם אם אתם רוכבים מנוסים שמחפשים הרפתקה רגועה וגם זוג או משפחה שרוצים ליהנות מחוויה משותפת. אופני הטורינג מספקים נוחות מקסימלית לרכיבה ארוכה, עם ישיבה זקופה יחסית, צמיגים חלקים שמאפשרים לגמוע את הקילומטרים בזריזות וגם תיקים לצידה לדרך. בטיולי הטורינג מצד אחד אנחנו רוכבים ומצד שני גם מתפנקים. ברכיבה מווינה לבודפשט, למשל, בכל יום דואגים להעברת הציוד אל היעד הבא, כך שאתם יכולים לרכוב במשקל קל, בקצב נינוח ולדעת שבסוף יום הרכיבה הכל מסודר.

רכיבת טורינג לאורך הדנובה. אידיאלי למי שמחפש טיול אופניים רגוע בנופים מקסימים

רכיבת טורינג לאורך הדנובה. אידיאלי למי שמחפש טיול אופניים רגוע בנופים מקסימים

הרכיבה לאורך הדנובה מתאפיינת במרחקים יומיים של כמה עשרות קילומטרים על שבילים מקסימים ונוחים. המגוון התרבותי שפוגשים ברכיבה הוא עשיר במיוחד, החל מערים גדולות והיסטוריות כמו וינה, ברטיסלבה ובודפשט, ועד לעצירות בכפרים הונגריים טיפוסיים, כנסיות מסורתיות ופינות חמד לאורך גדות הנהר.

בטיולי הטורינג אנחנו אוהבים גם לשלב הפלגות במעבורות ונסיעות ברכבת כדי לתת לגוף מנוחה כשהעיניים ממשיכות לספוג את הנופים והמראות.

לחובבי הטבע הפראי: שמורות הטבע של מונטנגרו

מונטנגרו מדינה קטנטנה אשר שוכנת לחופי הים האדריאטי ומתאפיינת בהרי האלפים הדינרים הגבוהים, שמדרונם פוגש את הים ומייצר נופים דרמטיים. נהרות עמוקים, דרכים מתפתלות, ערים עתיקות ובעיקר ארבע שמורות טבע פראיות וגדולות – כולם יחד הופכים את מונטנגרו לחוויית רכיבה שונה וייחודית.

טיול אופניים במונטנגרו. חוויית רכיבה שונה וייחודית

טיול אופניים במונטנגרו. חוויית רכיבה שונה וייחודית | צילום: נעם תדהר

טיול כזה דורש יותר מאמץ, עם ימי רכיבה של 60-40 ק"מ למרחק, 800 מטר או יותר טיפוס וגם רכיבה בגבהים של מעל 2,000 מטרים. אפילו שלא חייבים להיות אלופי עולם, כדאי לצאת לטיול כזה עם כושר וניסיון בסיסיים.

העבודה הקשה, מצד שני, תביא אתכם לאגמים אלפינים נסתרים בהם תוכלו לרחוץ, קניונים ענקיים עם נקודות תצפית מרהיבות וארוחות בכפרים מקומיים. כל אלו מתחברים בעזרת האופניים לשבוע רכיבה אתגרי ומאוד מתגמל.

רכיבה בין הרים וכפרים זעירים במונטנגרו

רכיבה בין הרים וכפרים זעירים במונטנגרו | צילום: נעם תדהר

למחפשי האקשן והאתגר: אול-מאונטיין בסלובניה

יש רוכבים שהמטרה שלהם היא היציאה לטבע והאמצעי הוא האופניים. חופשות האול-מאונטיין הן דווקא לאלו שהמטרה שלהם היא נטו רכיבה ואקשן. סלובניה היא גם מדינה עם תרבות ספורט מפותחת וגם פנינה נופית. הרכיבה תביא אותנו לאיזור האלפים היוליים ולעמק סוצ'ה המפורסם עם מי הנהר הכחולים-קריסטליים שלו. הלינה בסלובניה מתקיימת בחוות רוכבים מבודדת, שממנה יוצאים אל מגוון סינגלים (שבילים צרים), שדורשים  יכולת פיזית ושליטה טכנית ברכיבה.

רכיבת אול מאונטן בסלובניה. אקשן נטו

רכיבת אול מאונטן בסלובניה. אקשן נטו | צילום: אילן שחם

חופשות האול-מאונטיין מכוונות לאתגר את הרוכבים ולספק חוויה שהיא גם טיול וגם למידה ושיפור. בטיול משולבים שבילים מהירים שנבנו במיוחד לאופניים (flow-trail), שבילי הרים צרים ותלולים, טיפוסים באופניים, הקפצות ברכב ועלייה ברכבלים – הכל כדי להגיע אל השבילים הטובים ביותר.

בסלובניה יש מגוון סינגלים, שדורשים  יכולת פיזית ושליטה טכנית

בסלובניה יש מגוון סינגלים, שדורשים  יכולת פיזית ושליטה טכנית | צילום: אילן שחם

בתמונה הפותחת: רכיבת שטח במונטנגרו | צילום: נעם תדהר
————————

טל רוזוב הוא מדריך טכניקת רכיבה על אופני הרים ומדריך טיולים. רוכב מאז שנת 2004, מדריך משנת 2010 עם ניסיון עשיר ברכיבה במגוון יעדים בחו"ל.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.