תפריט עמוד

חופשת קיץ קרירה בהרים של אירופה

נתקעתם בפריז או ברומא בגל חום של 40 מעלות, בלי מזגן? הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש: עיירות הסקי בהרים הגבוהים של אירופה הן מקום נפלא לברוח אליו מהחום. באלפים, בפירנאים ובהרי הטטרה תוכלו לבלות חופשת קיץ קרירה, עם נופים מופלאים, פעילויות בטבע וחשוב לא פחות - מזג אוויר נעים ונוח. הנה כמה המלצות

אם פעם אירופה הייתה מקום מפלט קריר לברוח אליו מהחום והלחות של הקיץ הישראלי, בשנים האחרונות ההתחממות הגלובלית נותנת את אותותיה וגלי החום האירופים גורמים למטיילים להתגעגע לארץ (כאן לפחות הכל ממוזג). אז נכון שפריז, ברלין ואפילו מוסקבה עשויות להיות בלתי נסבלות בקיץ, אבל כשעולים להרים החוויה שונה לגמרי. חלק מהפסגות מושלגות כל השנה ויש מקומות בהם אפילו תזדקקו לסוודר ביולי-אוגוסט.

אז איפה תמצאו מפלט מהחום והלחות בעיצומו של הקיץ? בחרנו כמה עיירות הרריות מקסימות באירופה – באלפים, בפירנאים ובהרי הטטרה. בחורף הן משמשות כעיירות סקי, בקיץ אפשר ליהנות מטיולים רגליים ופעילויות אקטיביות בלי להתעלף מהחום.

שאמוני, צרפת

העיירה שאמוני (Chamonix) היא היישוב הגבוה ביותר בצרפת, מה שמבטיח מזג אוויר נעים גם בקיץ. שאמוני נמצאת בחבל סבואה עילית במזרח צרפת, בגובה של בגובה 1,035 מטר מעל פני הים, למרגלות המון בלאן (4,810 מטר), ועוד 16 פסגות שגובהן עולה על 4,000 מטר.

קיץ בשאמוני: כיף לצאת לטיולים רגליים בנופים האלה

קיץ בשאמוני: כיף לצאת לטיולים רגליים בנופים האלה | צילומים: שאטרסטוק

שאמוני הייתה הראשונה לארח את אולימפיאדת החורף, ובחורף מגיעים אליה בעיקר בשביל הסקי, בקיץ מטפסי הרים רבים יוצאים מכאן לטיפוס על המון בלאן או לטרק סובב מון בלאן המפורסם. לצד טרקים ארוכים ומאתגרים, ניתן לצאת גם לטיולי הליכה קצרים בין כרי מרעה ואגמים אלפיניים, לבקר במערת קרח ולקפוץ לאיטליה ולשווייץ השכנות. אם אתם מעדיפים פעילות רגועה יותר, הרחוב הראשי, Rue de Doctor Paccard, משובץ בבוטיקי אופנה, חנויות גורמה ומסעדות רבות.

שאמוני: נוף טיפוסי בקיץ

שאמוני: נוף טיפוסי בקיץ

לא להחמיץ: נסיעה של כ-20 דקות ברכבל אל Aiguille du Midi, מרפסת תצפית בגובה 3,842 מטר, ממנה תהיו מוקפים בנוף מדהים של האלפים הצרפתים, האיטלקים והשווייצרים, כשמעל הכל בולטת פסגת המון בלאן המרהיבה.

הרכבל ל-aiguilles du midi בשאמוני | צילום: Julia Kuznetsova / Shutterstock.com

הרכבל ל-aiguilles du midi בשאמוני | צילום: Julia Kuznetsova / Shutterstock.com

קורטינה ד'אמפצו, איטליה

קורטינה ד'אמפצו (Cortina d’Ampezzo), השוכנת בגובה 1,224 מטר בהרי הדולומיטים בצפון איטליה, היא פנינה אמיתית, בזכות הארכיטקטורה הייחודית שלה ומיקומה בין פסגות משוננות, אגמים אלפיניים תכולים ועמקים ירוקים. הפסגה הגבוהה ביותר בקורטינה היא Tofana di Mezzo, בגובה 3,224 מטר, מה שהופך את העיירה לחביבה על מטפסי הרים. גם רכיבה על אופניים היא פעילות פופולרית באזור.

בתי העיירה קורטינה ד'אמפצו על רקע פסגות הדולומיטים המשוננות

בתי העיירה קורטינה ד'אמפצו על רקע פסגות הדולומיטים המשוננות

הטבע הוא אמנם השחקן הראשי בקורטינה ד'אמפצו, אבל גם מי שמתעניין בהיסטוריה, תרבות ואמנות יבוא על סיפוקו.  בעיירה ובסביבתה יש כמה מוזיאונים מצוינים, בהם מוזיאון מריו רימולדי לאמנות מודרנית. המרכז העתיק של העיירה מזמין לשיטוט רגלי, והוא גדוש בבתי קפה, גלידריות וחנויות של עבודות יד שהעיירה מפורסמת בהן, כמו זכוכית וגילופי עץ.

Lago di Sorapiss שמימיו בצבע טורקיז מהפנט

Lago di Sorapiss שמימיו בצבע טורקיז מהפנט

לא להחמיץ: באזור יש הרבה אגמים אלפיניים יפים, אבל היפה מכולם הוא Lago di Sorapiss, אגם בעל צבע טורקיז מהפנט שיגרום לכם לשפשף את העיניים בשביל להבין שהוא אמתי. מצוקי אבן הגיר שמקיפים את האגם הם חלק מהתפאורה הדרמטית. סביב האגם יש מסלול הליכה יפה וקל שמתאים גם למשפחות.

וונגן, שווייץ

בגובה 1,270 מטר מעל פני הים, מעל עמק לאוטרברונן, ש-72 מפלים נופלים מקירותיו, ולמרגלות כמה מהפסגות הגבוהות והמרשימות בשווייץ, בהן אייגר, מונך ויונגרפאו, נמצאת העיירה המקסימה וונגן (Wengen). מדי חורף נערכות בעיירה, המנומנמת בדרך כלל, תחרויות גביע העולם בסקי שמושכות למקום המוני גולשים נלהבים.

וונגן בקיץ: פסגות אלפיניות מרהיבות ועשרות מפלים שנופלים אל העמק

וונגן בקיץ: פסגות אלפיניות מרהיבות ועשרות מפלים שנופלים אל העמק

בקיץ תמצאו מסביב לוונגן מאות קילומטרים של מסלולי הליכה יפהפיים ולא פחות מ-15 רכבלים שמובילים לפסגות האזור, כך שגם אם אינכם מעוניינים בהליכה מאומצת, עדיין תיהנו מתצפיות נוף מרהיבות. מלבד זאת האזור מציע מגוון פעילויות אתגר כמו קניוינג, רפטינג ומצנחי רחיפה. העיירה עצמה מלאת חן, עם בתי עץ עתיקים, והאיסור על כניסת מכוניות עוזר לשמור על האוויר צלול ונקי.

טיול רגלי בוונגן והסביבה משכיח את חום יולי-אוגוסט | צילום: swiss-image.ch/Ivo Scholz

טיול רגלי בוונגן והסביבה משכיח את חום יולי-אוגוסט | צילום: swiss-image.ch/Ivo Scholz

לא להחמיץ: נסיעה ברכבת היונגפראו הנופית ליונגפראויוך (Jungfraujoch), אחת מפסגות היונגפראו, בה ממוקמת תחנת הרכבת הגבוהה באירופה בגובה 3,454 מטר. למעלה תראו את המרחבים הלבנים העצומים של קרחון אלטש ואת פסגות האלפים הברניים. מלבד תצפית נוף יש במקום מערת קרח ואפשרות לעסוק במגוון פעילויות כמו כמו הליכה על הקרחון וגלישה במזחלות שלג, גם בקיץ.

רכבת היונגפראו נוסעת בין פסגות האזור | צילום: swiss-image.ch/Jeroen Seyffer

רכבת היונגפראו נוסעת בין פסגות האזור | צילום: swiss-image.ch/Jeroen Seyffer

צרמאט, שווייץ

גם בצרמאט (Zermatt), העיירה הגבוהה באירופה, תנועת כלי רכב אסורה, מה שתורם לאווירה המיוחדת והרומנטית. אבל יותר מכל, הייחוד של צרמט הוא בנופים מסביב, ובראשם הר המטרהורן (3,883 מטר), אחד מסמליה של שווייץ ואחד ההרים המצולמים בעולם (כשתראו, תבינו מדוע). רכבל יוביל אתכם למרפסת התצפית של ההר, שהיא הגבוהה מסוגה באירופה. בסביבה יש עוד כמה פסגות, כמו פסגת הגורנגראט שאליה מובילה הרכבת הפתוחה הגבוהה באירופה, ואם תרצו להתקרר באמת, בקרחון של המטהורן תוכל ליהנות מסקי ושעשועי שלג לאורך כל השנה, גם בקיץ.

פסגת המטרהורן נשקפת מכל מקום בעיירה הציורית (והיוקרתית) צרמאט

פסגת המטרהורן נשקפת מכל מקום בעיירה הציורית (והיוקרתית) צרמאט

בעמק שבו צרמאט שוכנת יש מסלולי הליכה נפלאים בין יערות, פלגי מים ומפלים. ואחרי שסיימתם יום של טיולים ושעשועי שלג, תוכלו לטייל בניחותא ברחוב הראשי, עם בתי עץ שחלקם מאכלסים בוטיקים יוקרתיים, בתי קפה ומסעדות. ואם כבר הזכרנו מסעדות, צרמאט היא מעצמה קולינרית עם מסעדות גורמה רבות, בהן כמה המעוטרות בכוכבי מישלן.

לאן שלא תטיילו בצרמט ובסביבה, פסגת המטרהורן המושלגת מעטרת את הנוף | צילום: swiss-image.ch/Christof Sonderegger

לאן שלא תטיילו בצרמט ובסביבה, פסגת המטרהורן המושלגת מעטרת את הנוף | צילום: swiss-image.ch/Christof Sonderegger

לא להחמיץ: Matterhorn glacier paradise היא תחנת הרכבל הגבוהה באירופה, בגובה 3,883 מטר. מלבד נוף עוצר נשימה של 14 קרחונים ו-38 פסגות שגובהן עולה על 4,000 מטר, תמצאו ארמון קרח קסום, כמה מסעדות מצוינות, מסלולי הליכה נהדרים ופארק שלג עם אפשרות לסקי קיץ ומגוון שעשועי שלג.

מערת הקרח ב-Matterhorn Glacier Paradise

מערת הקרח ב-Matterhorn Glacier Paradise | צילום: Agnieszka Skalska / Shutterstock.com

גרמיש-פרטנקירכן, גרמניה

הפסגה הגבוהה ביותר בגרמניה היא הצוגשפיצה (Zugspitze) באלפים הבוואריים, בגובה 2,962 מטר, ואחת העיירות הקרובות ביותר להר נושאת את השם הבלתי אפשרי גרמיש-פרטנקירכן (Garmisch-Partenkirchen). העיירה היא אתר עלייה לרגל למטפסי סלעים, והיא מציעה מגוון פעילויות אתגר נוספות כמו טרקים בקיץ (בהם טרק נהדר של שבוע בין בקתות הרים) וסקי וטיפוס קרח בחורף. בנוסף, יש כאן גם חוויות מסוג אחר, למשל מוזיאון מצוין של אמנות מודרנית שמקירותיו השקופים נשקף ההר. ברובע העתיק יש בתי עץ עם קירות מצוירים, חנויות יוקרה ופונדקים אלפיניים טיפוסיים.

בתי העץ בעיירה גרמיש-פרטנקירכן

בתי העץ בעיירה גרמיש-פרטנקירכן

לא להחמיץ: נסיעה ברכבת גלגלי שיניים מגרמיש לפסגת הצוגפשיצה. בדרך עוצרים ברמה הקרחונית Zugspitzplatt ושם עוברים לרכבל שמגיע לפסגה. למעלה אפשר ליהנות ביום בהיר מתצפית פנורמית על למעלה מ-400 פסגות בארבע ארצות (גרמניה, אוסטריה, איטליה ושווייץ). תוכלו לצאת לכמה טיולי הליכה יפים, ללכת על הקרחון, לרחף במצנחי רחיפה או פשוט לשתות בירה קרה מול הנוף.

צוגשפיצה, הפסגה הגבוהה בגרמניה

צוגשפיצה, הפסגה הגבוהה בגרמניה

זקופנה, פולין

לא חייבים לנסוע להרי האלפים בשביל ליהנות מחופשת קיץ קרירה באירופה. גם הרי הטטרה, שנמצאים על הגבול של סלובקיה ופולין, הם מקום נהדר ליהנות בו ממזג אוויר נעים, נופים נפלאים ומגוון פעילויות בחיק הטבע. על אף שמרבית שטחם של הרי הטטרה נמצא בסלובקיה, אחת העיירות הציוריות ביותר באזור נמצאת דווקא בפולין. זוהי זקופנה (Zakopane), המרוחקת כשעתיים נסיעה מקרקוב. בחורף זהו אתר סקי פופולרי, המציע פעילויות רבות בנוסף לסקי, כמו גלישה במזחלות, טיפוס קרח והליכה בנעלי שלג. בקיץ תיהנו מטיולי הליכה, טיפוס סלעים, רפטינג בנהר הדונאייץ, נסיעה בעגלה רתומה לסוס ועוד. בנוסף, בזקופנה אפשר ליהנות כל השנה מאתרי ספא, פארק מים מקורה, פאבים ומסעדות.

אגם באזור זקופנה. באזור יש מסלולי הליכה רבים ומגוון פעילויות בחיק הטבע

אגם באזור זקופנה. באזור יש מסלולי הליכה רבים ומגוון פעילויות בחיק הטבע

לא להחמיץ: טיפוס ל-Giewont, הר הגבוה בפולין שמזדקר לגובה 1,895 מטר ומכונה גם "האביר של פולין". המסלול להר, אשר יוצא מזקופנה, נמשך כ-9-7 שעות הלוך חזור, ושיאו בפסגה ממנה נשקפים נופים פנורמיים מרהיבים לכל עבר.

עגלה רתומה לסוס בזקופנה, למרגלות ה-Giewont

עגלה רתומה לסוס בזקופנה, למרגלות ה-Giewont

ארטיס, ספרד

ספרד אמנם מושכת בקיץ תיירים רבים בזכות חופים שטופי שמש וערים ים תיכוניות תוססות, אבל אם אתם רוצים להתרחק מהחום הכבד, עדיף לטייל ברכס הפירינאים, העובר בגבול שבין ספרד לצרפת, ואשר הפסגה הגבוהה ביותר בו מגיעה לגובה 3,404 מטר. ההרים מציעים כל מה שצריך לחופשת קיץ קרירה: יערות, אגמים ונהרות. בפירנאים יש גם הרבה כפרים מקסימים, שאחד הציוריים בהם הוא ארטיס (Arties), הממוקם בגובה 1,114 מטר בעמק אראן.

הכפר ארטיס בפירנאים הספרדיים. בתים עתיקים בלב עמק ירוק

הכפר ארטיס בפירנאים הספרדיים. בתים עתיקים בלב עמק ירוק

בכפר הקטן שעל שפת נהר הגארון מתגוררים בסך הכל כ-500 תושבים, ויש בו רחובות צרים אבן ובתי אבן עתיקים. ארטיס משמש בסיס מצוין לפעילויות באזור – טיולי הליכה, רכיבה באופני הרים, טיולי סוסים, רפטינג, מצנחי רחיפה, כדור פורח ועוד.

במרחק לא גדול מהכפר ארטיס נמצאת שמורת איגואסטורטס, אחת משמורות הטבע היפות באירופה

במרחק לא גדול מהכפר ארטיס נמצאת שמורת איגואסטורטס, אחת משמורות הטבע היפות באירופה

לא להחמיץ: במרחק נסיעה קצרה מארטיס נמצאת שמורת איגואסטורטס (Aigüestortes), אחת משמורות הטבע היפות בספרד (ויש האומרים באירופה). בשמורה, שפירוש שמה הוא "המים המנשבים", יש המוני אגמים, נהרות, מפלים, קניונים ומצוקים מרשימים.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.