תפריט עמוד

חופשת קיץ: מקומות ששווה לחלום עליהם

אפשר להתחיל לתכנן את חופשת הקיץ שתמיד חלמתם עליה: השמיים הפתוחים והטיסות הישירות שנוספו השנה ליעדים חדשים ומסקרנים מאפשרים לטוס לחופשה לא ארוכה, אפילו רק שבוע, למקומות שנראו מחוץ להישג יד. לפניכם 10 יעדים מיוחדים ומרגשים שבקיץ הקרוב יהיו נגישים מתמיד

אם תמיד חלמתם לרבוץ בערסל על חוף טרופי, לשוטט בעיר היסטורית שעדיין לא ביקרתם בה או לצאת לטיול בדרך יין מקסימה, אבל לא היה לכם מספיק זמן להגשים את החלום הזה וגם המחיר היה בשמיים, היום דברים משתנים. מדיניות השמיים הפתוחים והטיסות הישירות שנוספו השנה ליעדים רבים, הופכים את החופשה החלומית להרבה יותר פשוטה וברת ביצוע.

גם אם יש לכם שבוע אחד בלבד להקדיש לטיול, כולל זמן הטיסות, בקיץ הזה החלום בהחלט יכול להתגשם. בחרנו כמה סוגי חופשות, כל אחת מציעה חוויה מסוג אחר ובכל אחת אפשר בהחלט ליהנות מאוד במשך שבוע. וחשוב לא פחות – אל כל היעדים המוזכרים כאן אפשר יהיה להגיע הקיץ בטיסה ישירה מישראל.

חווית טבע: הואה הין, תאילנד
לא צריך להרחיק עד דרום תאילנד כדי ליהנות מטבע פראי ומחופים יפים. במרחק כשעתיים נסיעה מבנגקוק נמצאת עיירת החוף הואה הין (Hua Hin), אתר הנופש האהוב על משפחת המלוכה התאילנדית. חלק מהקסם של המקום טמון בכך שלמרות שזוהי עיירת נופש פופולרית, עם מלונות מפנקים, מסעדות טובות והרבה אטרקציות למשפחות ולזוגות, הואה הין נותרה שקטה ושלווה, נקייה מאוד ובטוחה. החופים נקיים ויפים, אם כי אינם עונים על הפנטזיה של חוף טרופי קסום עם חול לבן ומי טורקיז שתמצאו במקומות אחרים בתאילנד – אבל העיקר כאן הוא הטבע הנפלא, שנמצא במרחק נגיעה.


שמורת הטבע קאנג קרצ'ן, הגדולה בשמורות בתאילנד | צילומים: שאטרסטוק

במרחק נסיעה קצרה מהואה הין נמצאת שמורת הטבע הגדולה ביותר בתאילנד, קאנג קרצ'ן (Kaeng Krachan). בשמורה, השוכנת סמוך לגבול עם בורמה, יש יערות גשם, מפלים (כולל מפלי Pala-U, שנשפכים ב-16 מדרגות), נהרות, אגמים ומגוון בעלי חיים, בהם מאות מינים של ציפורים.  


קרני השמש מאירות את המקדש במערת Phraya Nakhon 

שמורה טבע נוספת הסמוכה לעיירה היא Khao Sam Roi Yot, שפירוש שמה הוא "300 הפסגות" על שום גבעות הגיר המחודדות המעטרות את השמורה. אפשר ליהנות כאן מחופים בתוליים, חורשות מנגרובים ומערות מרהיבות. מומלץ בחום לבקר במערת Phraya Nakhon, שבתוכה יש מקדש קטן שנבנה לכבודו של המלך ראמה החמישי. אם תגיעו השכם בבוקר תזכו לראות את קרני השמש חודרות דרך גג המערה ומאירות את המקדש באור קסום.

חוויית יין: פורטו ועמק הדואורו, פורטוגל
פורטו היא אחת הערים המקסימות והרומנטיות בפורטוגל. במרכז העתיק יש סמטאות מלאות אווירה, גדושות בחנויות ספרים עתיקות, מסעדות משובחות ובתי יין אינטימיים, כנסיות בארוקיות ובתי אר-נובו ססגוניים. מחוץ לעיר משתרע עמק נהר הדואורו (Douro), שבו אינספור טרסות של כרמי ענבים ומטעי זיתים ולמרגלותיהן זורם נהר הדואורו. בכרמים שבעמק מגדלים ענבים מהם מייצרים את יין הפורט המתוק, האופייני לאזור.


טרסות של כרמים מעל נהר הדואורו סמוך לפורטו

נופיו היפים של העמק ביחד עם היין המשובח הופכים את אזור פורטו לגן עדן לאוהבי יין. העמק משובץ בחוות כפריות, המכונות קינטות, יקבים שבהם ניתן לטעום יינות מקומיים, מסעדות המגישות אוכל משובח ובתי הארחה נהדרים שבהם אפשר לבלות את הלילה. את הטיול בין הכרמים והיקבים אפשר להשלים בשייט רומנטי על הנהר. מלבד טיול בדרכי היין של העמק ובילוי בפורטו הנהדרת, מומלץ לקפוץ לביקור בעיר וילה נובה דה גאיה (VillaNova de Gaia) ששוכנת מעברו השני של הנהר ומחוברת לפורטו בגשר. יש כאן עשרות יקבים ומרתפי יין, חלקם נמצאים על שפת הנהר.


פורטו, אחת הערים היפות והרומנטיות בפורטוגל

חוויה עירונית: קובנה, ליטא
אם אתם חולמים על חופשה עירונית קצרה בעיר יפה ונעימה ובמחירים זולים, קובנה (Kaunas), העיר השנייה בגודלה בליטא, היא היעד בשבילכם. בקובנה יש עיר עתיקה קטנה וציורית, עשרות מוזיאונים ואוכלוסייה סטודנטיאלית שתורמת לאווירה צעירה ותוססת. .העובדה שהתיירים עדיין לא מציפים בהמוניהם את רחובות קובנה היא חלק מסוד הקסם של העיר.

קובנה, חופשה עירונית מפתיעה, במחירים מצוינים

קובנה גדושה במוקדי עניין למטיילים: בלב העיר העתיקה נמצאת כיכר רוטוסס (Rotuses) המוקפת בבניינים יפים, בהם בית העירייה, כנסיות עטורות צריחים גותיים ובתי קפה. בין העיר העתיקה לחדשה מקשר מדרחוב שדרות העצמאות (Laisvės alėja), מהארוכים באירופה, המשובץ בגלריות, בוטיקים ובתי קפה. יש בקובנה גם מבצר עתיק ומנזר מרשים, מנזר פז'איסליס (Pažaislis) הבנוי בסגנון הבארוק האיטלקי. בנוסף, יש כאן פארקים וגנים ירוקים ומטופחים והיצע מסחרר של מוזיאונים – ממוזיאוני אמנות ומוזיאונים היסטוריים ועד למוזיאוני נישה ייחודיים כמו מוזיאון הרפואה, מוזיאון הספורט, מוזיאון כלי הנגינה ומוזיאון השטן, שבו אלפי פסלים של דמויות שטניות. 


בניין העירייה של קובנה במרכז העיר העתיקה

חוויה תרבותית: משולש התרבות, סרי לנקה
האי סרי לנקה (Sri Lanka) אשר שוכן בלב האוקיינוס ההודי הוא יעד נהדר לאוהבי טבע, בעלי חיים וחופים, אבל יותר מכל הוא מציע חוויה תרבותית מרתקת. קולומבו (Colombo), בירת סרי לנקה אליה יש טיסות ישירות מישראל, מציעה כמה מקדשים מרתקים, בהם מקדש Gangaramaya על שפת אגם ביירה ומקדש Kelaniya Raja Maha Vihara.

הדלקת קטורת במקדש בודהיסטי בקולומבו, בירת סרי לנקה | צילום: AJP / Shutterstock

גולת הכותרת של החוויה התרבותית בסרי לנקה נמצאת בצפון-מרכז האי, באזור שמכונה "משולש התרבות" ותחום בין שלוש ערים עתיקות: אנורדהפורה (Anuradhapura), פולונרווה (Polonnaruwa) וקנדי (Kandy). האזור גדוש במקדשים, ארמונות ומצודות, ויש פה כמה וכמה אתרים שלא כדאי להחמיץ. בין היתר, מומלץ לבקר במצודת סיגיריה ששוכנת ראש צוק געשי ומוקפת בגנים מרהיבים. יש פה גם מקדשים חשובים כמו המקדש המוזהב בדמבולה, מערך של מערות שמכילות פסלים של בודהה והוסבו למקדשים במאה הראשונה לפנה"ס. מקדש נוסף שכדאי לבקר בו הוא מקדש השן בעיר קנדי, בירת סרי לנקה לשעבר. במקדש בעל הגג המוזהב שמורה אחת משיניו של בודהה. בקיץ חוגגים פה את פסטיבל השן, שבו נישאת השן בתהלוכה מפוארת עם פילים, להטוטנים, רקדנים ועוד.


העיר העתיקה פולונרווה, שנמצאת בסמוך לעיר המודרנית, הוכרזה כאתר מורשת עולמית

אי טרופי: מאהה, סיישל
איי סיישל מככבים בפנטזיית האי הטרופי של מטיילים רבים: חופים עם חול לבן, צמחייה טרופית, מי טורקיז צלולים ושוניות אלמוגים ססגוניות – צריך יותר מזה? אם בכל זאת מתעקשים, אפשר להוסיף לאלה טיולים ביערות גשם עם מאות מינים של ציפורים טרופיות, אוכל קריאולי משובח, מלונות מפנקים ואווירה שלווה ורומנטית.

חוף באי מאהה בסיישל. להגשים את הפנטזיה על אי טרופי

איי סיישל הם לא יעד זול, אבל כמה פעמים בשנה, בעיקר בפסח, באוגוסט ובסוכות, מופעלות טיסות ישירות מישראל אשר הופכות את החלום לזול ונגיש יותר. הטיסות נוחתות באי הראשי מאהה (Mahe), וגם אם יש בסיישל איים יותר ציורים ואותנטיים, זהו אי יפהפה עם חופים חלומיים. החוף הפופולרי ביותר במאהה הוא בו ואלון (Beau Vallon), הסמוך לבירה ויקטוריה. בתי המלון הרבים ושפע המסעדות לא פוגמים ביופיו של החוף. בצד המזרחי מומלץ לעצור בחוף אנסה רויאל (Anse Royal) המעוטר בסלעי גרניט גדולים ובשפע של צמחייה טרופית. מי שמעדיף חופים מבודדים ימצא אותם בדרום האי, כשראוי במיוחד לציין את Anse Forbans ו-Anse Soleil, שני חופים יפהפיים שבהם אפשר לשנרקל במרחק של מטרים בודדים מהחוף. וכמובן שאפשר לשוט לאיים השכנים, למשל לפרלין (Praslin) שבו יש יער דקלים יפהפה.


האי פרלין, יעד מומלץ במהלך חופשה בסיישל

על שני גלגלים: טיולי אופניים בצפון גרמניה 
המבורג, העיר השנייה בגודלה בגרמניה, נמצאת על גדות נהר האלבה בצפון המדינה. זוהי עיר תוססת ומרתקת, עם נמל עצום בגודלו, עשרות מוזיאונים מצוינים, מוקדי בילוי ותרבות אלטרנטיבית וגם פארקים ירוקים ואטרקציות משפחתיות. מי שיעדיף לצאת קצת מחוץ לעיר, שאליה יש טיסות ישירות מישראל, ימצא סמוך לה יערות, נהרות, תעלות ועמקים ירוקים, כולם מזמינים לטיול אופניים מהנה.

המסלולים בסביבת המבורג מתאימים לכל סוגי הרוכבים | צילום: mediaserver.hamburg.de / imagefoto.de

האזור שסובב את המבורג גדוש במסלולי אופניים נהדרים, מרביתם סלולים היטב ומישוריים, כך שהם מתאימים גם לרוכבים לא מנוסים ולמשפחות עם ילדים. חלק מהמסלולים מובילים ממרכז העיר אל הפרברים שמסביב, דרך יערות וביצות, ויש גם מסלולים ארוכים יותרכמו זה שאורכו 150 ק"מ ואשר מסתיים בברמן. מסלול נחמד במיוחד הוא מסלול בן 35 ק"מ שעובר ב- Vierlanden, רבעים כפריים בדרום-מזרח המבורג עם גינות פורחות וגני ירק. מסלול מומלץ נוסף עובר ב-Altes Land בדרום-מערב המבורג, אזור של מטעים, כרי מרעה וביצות.

חוויה קולינרית: קופנהגן, דנמרק
קופנהגן היא אחת הערים החינניות באירופה. זוהי עיר מלאת קסם עם תעלות, בתים עתיקים, אווירה ליברלית, המון אופניים ברחובות, מדרחוב מהארוכים בעולם פארקים וגנים ירוקים וגם פארק שעשועים מהוותיקים והאהובים באירופה. בשנים האחרונות יש עוד סיבה טובה להגיע לפה – קופנהגן, באופן מפתיע, הפכה לאחד מהיעדים הקולינריים הטובים באירופה. 

דוכן בשוק האוכל המקורה בקופנהגן 

המטבח הסקנדינבי לא זכה לתהילה רבה עד לפתיחתה של מסעדת נומה (Noma), ממובילות המטבח הנורדי החדש שנחשבת לאחת המסעדות הטובות בעולם. המטבח הנורדי החדש משתמש ברכיבים מקומיים, עונתיים, טריים ורצוי גם אורגניים, כולל בשר ודגים, פירות יער ועוד. נומה אמנם נסגרה בינתיים (ותיפתח שוב בקיץ 2017 במיקום חדש ובמתכונת שונה), אבל בעיר נפתחו עוד הרבה מסעדות עטורות שבחים וכוכבי מישלן, כמו Kong Hans Kælder  או Herman. החוויה הקולינרית מצפה לא רק במסעדות היוקרה של העיר, אלא גם במקומות עממיים יותר, כמו שוק הדגים העירוני בנמל של קופנהגן. אוהבי אוכל לא יוותרו גם על שוק האוכל המקורה Torvehallerne שמציע מגוון מעדנים – מגבינות ונקניקי בוטיק ועד לשוקולדים בעבודת יד ונקניקים אקזוטיים. חברות שונות מארגנות סיורים קולינריים בעיר, הכוללים טעימות של אוכל רחוב, ביקורים בשווקים ובמבשלות בירה ועוד.


סלמון, בשלל צורות בישול והגשה, הוא אחד מכוכבי המטבח הסקנדינבי 

חופשה אקטיבית: האלפים הברניים, שווייץ
שווייץ היא גן עדן לאוהבי טבע ונוף, ונופיה, שכוללים הרים ירוקים, פסגות מושלגות, יערות, אגמים, נהרות ומפלים, מהווים את הרקע המושלם לכל מי שמחפש חופשה אקטיבית בחיק הטבע. אם צריך לבחור אזור אחד שמתאים במיוחד לחופשה פעילה בטבע, הרי שזהו אזור האלפים הברניים שבדרום-מערב שווייץ. כאן נמצאות כמה מהפסגות הגבוהות והדרמטיות בשווייץ, כמו היונגפראו ומנך (אשר גובהן עולה על 4,000 מטר) לצד קרחונים, אגמים טורקיזיים ואינספור מפלים. מערכת רכבלים משוכללת מאפשרת לטפס לפסגות ההרים ושם ליהנות ממגוון פעילויות אתגריות.

הרי האלפים משמשים תפאורה טבעית מרהיבה לחופשה פעילה בטבע | צילום: swiss-image.ch / Christian Perret

בחורף זה אזור פופולרי לסקי וספורט חורף ואילו בקיץ אפשר לצאת לטיולי הליכה (האזור מרושת במאות קילומטרים של מסלולי הליכה בכל הרמות), טיפוס הרים, רכיבה על אופני הרים, מצנחי רחיפה, שייט באגמים, רפטינג בנהרות, הליכה על קרחונים, גלישה באומגות, רכיבה על סוסים, קפיצת בנג'י, צניחה חופשית ועוד פעילויות שגורמות לאזור להתחרות בקלות עם ניו זילנד על תואר בירת הספורט האתגרי העולמית. יש פה גם הרבה פעילויות מהנות לכל המשפחה כמו מגלשות הרים, פארקי חבלים, דהירה על קורקינט הרים ועוד הרפתקאות. מומלץ להמתקם באחת העיירות הציורית שבאזור אינטרלקן, כמו גרינדלוולד (Grindelwald), וונגן (Wengen) או לאוטרברונן (Lauterbrunnen), כל אחת מהן מהווה בסיס מצוין לפעילויות שהוזכרו ולטיולים באזור.

בין שמיים וארץ: טיפוס סלעים בשווייץ | צילום: ST/swiss-image.ch

טיולי הליכה: וויקלו, אירלנד
אירלנד הירוקה, עם הרים, גבעות, יערות, אגמים, כרי מרעה ירוקים מנוקדים בכבשים, צוקים דרמטיים וחופים פראיים – היא גן עדן לאוהבי הליכה. יש בה מסלולי הליכה רבים בכל הרמות, כולם טובלים בנופים יפהפיים. כמה מאזורי הטיול הפופולריים נמצאים במערב המדינה, אבל למעשה, לא צריך להרחיק הרבה מדבלין בשביל ליהנות ממסלולי הליכה נהדרים. במרחק כשעת נסיעה מדבלין נמצא מחוז וויקלו (Wicklow), המכונה גם "הגן של אירלנד" הודות לעמקים ירוקים ופורים, נחלים ומפלים.

נופים במחוז וויקלו, גן עדן לחובבי הליכה

כאן נמצא אחד ממסלולי הטיול היפים והאהובים באירלנד, דרך וויקלו (Wicklow Way), שביל הליכה באורך 127 ק"מ שלאורכו תוכלו ליהנות מהיופי שמאפיין את אירלנד. ההליכה במסלול, שמתחיל בפארק מרלי (Marlay Park) ומסתיים בקולונגל (Clonegal), נמשכת כשבעה ימים, כאשר ניתן להאריכה או לקצרה בהתאם לצורך. בין שיאיו של הטיול ניתן למנות את מפל פאוורסקורט, אגם טאי, יער ברוקאג' ועמק גלנדלוך. בסיומו של יום הליכה אפשר לשבת בפאב מקומי וליהנות מאווירה עליזה ומוזיקה חיה. 

צעירה הולכת בדרך וויקלו, אחד ממסלולי ההליכה היפים באירלנד

חוויה יוונית: לפקדה, יוון
איי יוון הם היעד המושלם לחופשה קצרה, קרובה, זולה ומענגת. בשנים האחרונות רשימת האיים שאליהם ניתן להגיע בטיסה ישירה הולכת ומתרחבת, ואחד האיים שיצטרפו הקיץ לרשימה הזאת הוא לפקדה (Lefkada), אי בים היוני במערב יוון. לפקדה נחשב לאחד האיים היווניים היפים ביותר, ולא בכדי – זהו אי הררי ירוק ומיוער עם חופים יפהפיים וכפרים ציוריים. בלפקדה טאון, בירת האי, יש נמל יפה בו עוגנות סירות ויאכטות לרוב. בסמוך לנמל יש סמטאות צרות עם בתי קפה, מסעדות וחנויות מזכרות.

פורטו קטסיקי, אחד היפים בחופי לפקדה

עיירה פופולרית נוספת היא נידרי (Nydri), שגם בה נמל דייגים יפה. ליד נידרי אפשר למצוא את אחד מאתרי הטבע היפים באי, מפלי נידרי, קניון עם מפל מים שנופל לבריכה טבעית יפה. החוף היפה ביותר בלפקדה, ולדעת רבים אחד היפים באיי יוון, הוא פורטו קטסיקי, חוף חולי רך המוקף בצוקים תלולים. אפשר לשוט בין חופי האי ולאיים השכנים או פשוט להעביר את החופשה במנוחה על חוף הים, עם גיחות לטברנות המקומיות למטעמים מהמטבח המקומי.


מפלי נידרי, פנינת טבע באי היווני לפקדה

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.