תפריט עמוד

חופשת סקי – דברים שכדאי לדעת

מתי כדאי לצאת לחופשת סקי, איזה אתר כדאי לבחור וכמובן - כמה כל זה יעלה לנו? לפני שיוצאים לחופשת סקי הנה כמה דברים שכדאי לדעת

המדרונות הלבנים, האוויר הקר והצלול, היערות המחטניים העבותים, קול איוושת המגלשיים בשלג, הנופים המושלגים מראש המעלית, הבילויים הלוהטים שאחרי יום הגלישה – כל אלה הם חומרים שמהם עשויים חלומות, במיוחד למי שמגיע מארץ שבה כל פתית שלג הוא סיבה למסיבה. אבל לפני שיוצאים לחופשת סקי חלומית, יש כמה דברים בסיסיים שכדאי לדעת כדי להבטיח שהחלום אכן יתגשם על הצד הטוב ביותר. הנה כמה מהם:

כמה זמן נמשכת עונת הסקי?
ברוב אתרי הסקי באירופה עונת הסקי נמשכת מדצמבר עד אפריל, כששיאה בין ינואר למרץ. בצפון אמריקה, שם יורדות לרוב כמויות גדולות יותר של שלג, העונה נפתחת בדרך כלל כבר בנובמבר. אורכה של עונת הסקי תלוי לא רק במזג האוויר ובכמות השלג שיורדת, אלא גם בגובה האתר ובמספר תותחי השלג.

תותחי שלג, כמו זה בתמונה, עוזרים להאריך את עונת הסקי

מתי הכי כדאי לנסוע לחופשת סקי?
אם אתם רוצים להיות בטוחים שהמדרונות יהיו מושלגים, כדאי לכם לצאת בשיאה של עונת הסקי, אבל אז גם המחירים מגיעים לשיא. בתחילת העונה או בסופה המחירים נוחים יותר ויש יותר סיכוי למצוא חדר במלונות הפופולאריים.

איך בוחרים אתר סקי?
יש מי שיוצא שנה אחרי שנה לאותו אתר סקי, וגם אם תספרו לו על אתר שנחשב טוב יותר וזול יותר, אין סיכוי שיסכים לשנות את ההרגל. אבל מי שרוצה להתנסות בחוויות שונות או מי שמעולם לא גלש ומתלבט איפה כדאי להתחיל צריך לקחת כמה דברים בחשבון. הדבר החשוב ביותר כשבוחרים אתר סקי הוא להתאים בינו לבין רמת הגלישה שלכם. לפני שאתם מסכמים את פרטי העסקה, יש לבדוק את התנאים באתר הסקי: איזה שירותים יש בו? מה הם תנאי הגלישה בתקופת החופשה שלכם (אפשר להתעדכן דרך האינטרנט)? כמה מסלולים יש ברמת הגלישה שלכם (מסלולים ירוקים לגולשים מתחילים, אדומים למתקדמים ושחורים לגולשים מנוסים מאוד)? אם אתם רוצים להתנסות בסוגים שונים של גלישה, למשל סנובורד או אוף פיסט (מחוץ למסלולים המסומנים), בדקו את האפשרויות באתר הנבחר. אם לא גלשתם מעולם, חשוב לברר האם באתר הסקי יש בתי ספר שבהם תוכלו לקבל הדרכה מקצועית צמודה – ואם אינכם דוברים צרפתית או גרמנית, חשוב לוודא שיש מדריכים דוברי אנגלית.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא התקציב: לפני שאתם מתפתים להזמין חופשת סקי בצרפת או שוויץ, כדאי שתדעו שבאתרי הסקי המשובחים של מערב אירופה (אוסטריה, גרמניה, שוויץ, צרפת ואיטליה) תשלמו הרבה יותר מאשר באתרים הצנועים יותר שבמזרח אירופה. אם התקציב שלכם מוגבל, כדאי לכם לבדוק אפשרות לצאת לחופשת סקי במדינות כמו רומניה, צ'כיה ובולגריה, שם האתרים מפותחים למדי והמחירים נוחים באופן יחסי. גם באנדורה, הנסיכות הזעירה בין ספרד לצרפת, המחירים נמוכים מאלה שבאתרים הגדולים של צרפת השכנה.

אתר הסקי באנסקו בבולגריה. זול יותר מהאתרים המערב אירופים

לבסוף, סגנון החופשה משחק תפקיד מרכזי בהחלטה לאן לנסוע: למשפחות מומלץ לחפש אתרים שיש בהם שפע של פעילויות לילדים ולבני נוער; צעירים וצעירים ברוחם ישמחו באתר סקי הידוע בחיי לילה סוערים; מי שמעדיף בילוי סולידי בתום הסקי יוכל להסתפק בעיירה או כפר שמציעים מסעדה טובה, כמה בתי קפה ומרכז ספא מפנק – בדרך זו תבטיחו לעצמכם ערבים שלווים, ללא גדודי צעירים קולניים או ילדים מייבבים. עוד המלצות על אתרי סקי שמתאימים לכל טעם וכיס תמצאו בכתבה הבאה.

מה עדיף – אתר סקי קטן או גדול?
אם בחופשה רגילה רבים יעדיפו מקום שקט ואינטימי, הרי שבסקי ההפך הוא הנכון. כדי להבטיח חופשה מוצלחת, חשוב שבאתר הסקי יהיו שפע של מתקנים משובחים ומתוחזקים היטב, מסלולים רבים ברמות שונות, כמה שיותר מעליות, שיעזרו להתגבר על זמן העמידה בתורים. מעבר לכך, באתרים הגדולים יש גם שירותים נוספים שיעזרו לכם ליהנות בחופשה: מסעדות, ברים ובתי קפה, מרכזי ספא, חנויות ופעילויות נוספות לשעות שאחרי הסקי.

האם כדאי לקחת ילדים לחופשת סקי?
כפי שאפשר לראות באתרי סקי באירופה ובארצות הברית, יש לא מעט ילדים שאוהבים סקי והם גולשים מגיל צעיר במיומנות מעוררת קנאה. מבחינת ההתפתחות המוטורית, ילדים יכולים להתחיל ללמוד סקי כבר בגיל ארבע-חמש, ולרוב הם לומדים את הטכניקה במהירות ובהצלחה מרובה – לעתים קרובות טוב יותר מאשר המבוגרים. עם זאת, לא כל ילד יהיה מרוצה בחופשת סקי, במיוחד אם הוא בא מארץ חמה ויבשה, שאין בה מסורת ארוכת שנים של גלישה. אחרי ההתרגשות הראשונית מהשלג, יש ילדים שיסרבו ללמוד לגלוש או שיאבדו עניין אחרי שיעור או שניים. אם אתם חובבי סקי נלהבים, שמתכננים לבלות שעות ארוכות על המדרונות, כדאי לחשוב פעמיים האם להביא אתכם את הילדים. שלל
עצות לחופשת סקי מוצלחת עם ילדים תמצאו בכתבה הבאה.

ילדים גולשים. מבחינה מוטורית ילדים יכולים ללמוד לגלוש כבר בגיל ארבע-חמש

בדומה לחופשות משפחתיות אחרות, גם כאן ההצלחה תלויה ביכולת של כל אחת מהמשתתפים להתגמש ובאפשרות לייצר מגוון פעילויות, שיספקו את כל הרצונות. לכן, בחופשה משפחתית חשוב במיוחד לבחור באתר שמציע אפשרויות רבות מעבר לסקי – גלישה במזחלת שלג, טיול בכרכרה רתומה לסוסים, החלקה על הקרח, טיסה בכדור פורח, רחצה בבריכת שחייה מקורה, תיאטרון בובות, קניית מזכרות וצעצועים קטנים וכדומה.

כמה עולה חופשת הסקי?
אמנם חלפו הימים שבהם חופשת סקי היתה בגדר מותרות שרק מעטי מעטים היו יכולים להרשות לעצמם, אבל גם כיום לא מדובר בחופשה זולה. כמה תשלמו עבור שבוע סקי במערב אירופה? קשה לתת תשובה חד משמעית. בין השאר, הדבר תלוי אם בחרתם בחבילת סקי או שאתם מרכיבים את החופשה באופן עצמאי. חבילת סקי כוללת את רוב מה שתזדקקו לו: טיסה, מלון באתר הנבחר, חצי פנסיון או פנסיון מלא, הדרכה וסקי פס. מחיר חבילת הסקי משתנה בהתאם לרמת המלונות ולאורך החופשה. לדוגמה: חבילת סקי בת שבעה ימים במלון 4 כוכבים באתר סקי במרכז אירופה עולה בסביבות 1,500 אירו לאדם; חבילה במועדון איכותי כמו קלאב מד או קלאב וולטור, על בסיס של פנסיון מלא ושפע של פעילויות מעבר לסקי, תעלה 2,000 אירו ויותר.

בבחירת אתר סקי יש לקחת בחשבון את מספר המסלולים ברמת הגלישה שלכם

תכנון עצמאי של החופשה יכול לחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים, שכן אפשר לוותר על מלון מפואר לטובת פנסיון צנוע או דירה שבה אפשר לבשל את הארוחות ולחסוך בהוצאות המזון. התכנון העצמאי מאפשר גם יותר גמישות: אפשר לעבור בין אתרי סקי סמוכים, ללון בכמה מלונות שונים, לשלב טיול לפני או אחרי ימי הסקי. אבל אם לוקחים בחשבון את הזמן והמאמץ שנדרשים בתכנון כל הפרטים וסגירת העסקה מול הספקים השונים, ומוסיפים לכך את מחיר הסקי פס, השכרת הציוד ותשלום עבור הדרכה במקרה הצורך, המחיר הסופי עלול להיות יקר מכפי שקיוויתם. בכל מקרה, בין אם תרכשו חבילת סקי או תרכיבו אחת בכוחות עצמכם, הכי חשוב להשאיר את הדאגות מאחור וליהנות מכל הלבן שמסביבכם. גלישה מהנה!

לקריאה נוספת:

סקי - אתר לכל אחד
סקי – אתר לכל אחד
המלצות לאתרי סקי הטובים מסוגם – למשפחות ולבליינים, לגולשים מנוסים ולכאלה שעולים בפעם הראשונה על המסלול, למי שרוצה רק את הטוב (והיקר) ביותר ולמי שמעדיף לשמור משהו בצד לחופשת הקיץ


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.