תפריט עמוד

חופשות סוף שבוע בשווייץ

שווייץ, הנמצאת במרחק טיסה קצר מישראל ונהנית מהיצע גדול של טיסות ישירות וסדירות, היא יעד אידיאלי לחופשת סוף שבוע מהנה במיוחד. בין אם אתם בוחרים לשהות בלב האלפים או מעדיפים להתמקם ליד אגם ז'נבה, תוכלו לשלב בחופשה טיולים בנופים יפהפיים

כשחושבים על חופשת סוף שבוע קצרה לרוב בודקים מה קורה באיים ובעיירות החוף של הים התיכון, אבל כדאי לכם לקחת בחשבון חופשה מסוג אחר לגמרי, עם נופים חלומיים ושפע של פעיליות בחיק הטבע, אוכל טוב, עיירות יפהפיות וערים עתיקות. סוף שבוע בשווייץ נותן את כל אלה ויותר והיתרונות ברורים: שווייץ נמצאת במרחק של פחות מארבע שעות טיסה מישראל והיא נהנית מטיסות סדירות וישירות לציריך ולז'נבה וטיסות לואו קוסט לז'נבה ולבאזל, מה שאומר שבתוך זמן קצר אתם יכולים להתחיל את סוף השבוע שלכם בלב האלפים או על שפת אגם ז'נבה.

הוסיפו לכך את הרכבות השווייצריות המצוינת, המאפשרת להגיע בקלות, במהירות ובדיוק בזמן לכל מקום שתחפצו, ותבינו למה סוף שבוע בשווייץ מהווה אפשרות טובה כל כך.


אגם ז'נבה וטירת שיון. כל היופי הזה יהיה על סף דלתכם בסוף שבוע במונטרה | צילום: swiss-image.ch / Ivo Scholz

שווייץ יפה בכל עונות השנה, בחורף אפשר ליהנות מהמדרונות המושלגים באתרי הסקי המצוינים, באביב ובקיץ הטבע הירוק מזמין לצאת לטיולי הליכה או רכיבה על אופניים, ובסתיו, כשהתיירים עוזבים והמחירים יורדים (כולל ירידה משמעותית במחירי הטיסות), זהו זמן נהדר לחופשת סוף שבוע. זאת גם הזדמנות מצוינת ליהנות מהמטעמים הקולינריים של שווייץ ולהשתתף בחגיגות הסתיו הרבות שמתקיימות ברחבי המדינה. באזור אגם ז'נבה, למשל, חוגגים בסתיו את עונת הבציר, ולאן שלא תגיעו תוכלו לבלות בחגיגות יין ולטעום מהיינות הנהדרים של האזור. הנה כמה מקומות מומלצים לחופשת סוף שבוע בשווייץ:

מונטרה ואגם ז'נבה
העיירה מונטרה (Montreux) שוכנת על גדת אגם ז'נבה באזור שמכונה הריביירה השוויצרית והיא נהנית מתפאורה טבעית מושלמת: אגם ז'נבה רחב הידיים, פסגות האלפים המשתקפות במימיו ואינספור כרמים היורדים בטרסות מקסימות במורדות הגבעות. מזג האוויר במונטרה חמים ונעים, כמעט ים תיכוני באופיו, מה שהופך את החופשה כאן נעימה מאוד גם בזמן שבאזורים אחרים של שווייץ מזג האוויר כבר קר. לצד האגם יש בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי והאווירה בעיירה מלאת חיים ותוססת. מונטרה מפורסמת בפסטיבל הג'אז אשר מתקיים בה מדי קיץ, אבל לאורך כל השנה מתקיימים פסטיבלים ואירועי תרבות, בהם פסטיבל ההומור שמתקיים פה בחורף ושוק חג המולד, מהמפורסמים בשווייץ, שנפתח בנובמבר. הסתיו, עונת הבציר, הוא זמן נפלא לביקור במונטרה, אז אפשר ליהנות מטעימות ביקבים ומאירועי יין רבים באזור אגם ז'נבה.

מונטרה שוכנת על גדת אגם ז'נבה באזור יפהפה המכונה "הריביירה השוויצרית" | צילום: swiss-image.ch / Ivo Scholz

מה עושים פה? צאו לטייל לאורך הטיילת עטורת הפרחים שנמתחת על שפת האגם – הליכה על הטיילת תוביל אתכם לאחד האתרים המפורסמים של מונטרה, טירת שיון (Chillon). הטירה עטורת הצריחים השוכנת על חצי אי בגדה הצפונית. עוד מומלץ בזמן השהות במונטרה לצאת לשייט על האגם, כשפסגות האלפים הצרפתיים מלוות אתכם מצד אחד ומנגד – הכרמים הגולשים אל האגם. במונטרה עצמה ובקרבתה יש כמה מוזיאונים מעניינים מאוד, כמו מוזיאון צ'רלי צ'פלין שנפתח לאחרונה והאלימנטריום, המוזיאון הראשון בעולם שמוקדש כולו למזון שאנו אוכלים.

הטיילת שוקקת החיים של מונטרה | צילום: swiss-image.ch/Markus Buehler-Rasom

בקרבת מונטרה אפשר ליהנות מטיולים בנופים נהדרים, למשל לאזור הכרמים של לבו (Lavaux), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ותענוג גדול לכל חובבי היין. הכרמים, הפרושים על טרסות תלולות מעל האגם, מספקים את אחת מתמונות הנוף היפות בשווייץ. אפשר ליהנות כאן מטעימות של יין משובח ביקבים מקומיים ולטייל ברגל בין הכרמים. לחובבי שוקולד מומלץ לצאת לטיול מתוק ברכבת השוקולד, אשר יוצאת מתחנת הרכבת במונטרה אל מפעל השוקולד של נסטלה בברוק (Broc) ומשם ממשיכה למפעל גבינות בעיירה הימי ביניימית גרוייר.

איפה? מונטרה נמצאת כשעה ורבע נסיעה ברכבת משדה התעופה של ז'נבה.

טירת שיון המרשימה הנמצאת על חצי אי באגם ז'נבה סמוך למונטרה | צילום: Bolla Ugo, cc by 3.0

וילאר
וילאר (Villars) הוא אחד הכפרים היפים בשווייץ, בין היתר הודות למיקומו הנפלא, במעין אמפתיאטרון טבעי בגובה 1,300 מטר, כשמכל עבר מתנשאות פסגות האלפים, בהן "הסופר סטאריות" הכי מפורסמות – פסגת המון בלאן ופסגת המטרהורן. בתי העץ של וילאר מקושטים באדניות פורחות והרחובות המצוחצחים מנוקדים בחנויות קטנות, בבתי קפה ובמסעדות שבהן אפשר ליהנות ממנות שוויצריות מסורתיות כמו רקלט ופונדו גבינות.

הכפר וילאר מוקף בהרים, יערות וכמה מהפסגות האלפיניות הכי מדהימות | צילום: Villars Tourism

מה עושים? וילאר מהווה בסיס מצוין לטיולים רגליים וטיולי רכיבה במסלולים העוברים בנופים מיוערים והרריים. מהעיירה יוצאת רכבת קטנה שמטפסת עד לגובה 1,800 מ' – מהתחנה האחרונה של הרכבת אפשר לצאת לטיול רגלי מקסים ולא קשה אל שלושה אגמים קטנים, כשבדרך חולפים בכרי דשא ירוקים, חורשות ותצפיות נוף נהדרות. חובבי גולף, וגם כל מי שתמיד חלם ללמוד לשחק, ידהמו לגלות את מגרש הגולף של וילאר, עם נוף שכמותו לא תזכו לראות בשום מגרש גולף אחר בעולם. מהנוף המופלא אפשר גם ליהנות במרפסת המסעדה של הגולף.

מפגש עם פרה במהלך טיול רגלי בטבע הירוק המקיף את וילאר | צילום: Villars Tourism

אפשרות מומלצת נוספת היא לנסוע אל הכפר היפה דיאבלרה (Les Diablerets), מעליו מתנשא קרחון 3000 (Glacier 3000), שכפי ששמו מעיד – הוא נמצא בגובה של 3,000 מ' מעל פני הים. אל הקרחון מגיעים ברכבל עם חלונות פנורמיים שמהם נשקף נוף של פסגות עוצרות נשימה. למעלה מחכות למבקרים אטרקציות קפואות גם בשיא הקיץ, כמו נסיעה באוטובוס שלג מיוחד וטיול רגלי על הקרחון, ומי שלא סובל מפחד גבהים מוזמן ללכת לאורכו של גשר תלוי, אחד הגבוהים בעולם, הנמתח בין שתי פסגות, שהנוף מסביב יעצור את נשימתכם (ולא רק הוא…).

הגשר התלוי בקרחון 3000, עוצר נשימה מכמה סיבות… | צילום: Glacier 3000 ©

במרחק נסיעה קצרה מווילאר נמצאת העיירה היפה אגל (Aigle) ובה טירה מרשימה מהמאה ה-12 שהוסבה למוזיאון יין, הזדמנות לטעום מיינות האזור המשובחים. משפחות ימצאו באזור וילאר אטרקציות רבות, בהן פארקי הרפתקאות וחבלים, פארק מים ופארק של דגמים מיניאטוריים.

איפה? וילאר מרוחקת כשעתיים נסיעה משדה התעופה של ז'נבה וכ-45 דקות ברכבת ממונטרה.

לוצרן
לוצרן (Lucerne) נחשבת לאחת הערים היפות שווייץ, ולא קשה להבין מדוע. זוהי עיר ימי ביניימית מלאת קסם ששוכנת במיקום אידיאלי על גדות אגם לוצרן, מוקפת בהרי האלפים. אפשר לבלות חופשה מענגת בעיר עצמה, עם שיטוט ברחובות העיר העתיקה, ביקור במוזיאונים, טעימה מחיי התרבות העשירים ומהתענוגות הקולינריים שהיא מציעה. עם זאת, חבל לוותר על טיול בהרים והאגמים שבסביבה הקרובה.


מעבר ליופיה הרב, לוצרן גם משמשת נקודת מוצא לטיולים בהרים מרשימים שמסביבה | צילום: swiss-image.ch

מה עושים? לוצרן מציעה המון מוקדי עניין, ובראש וראשונה סיור בעיר העתיקה והרומנטית וחצייתו גשר הקאפלה, גשר עץ עתיק על נהר הרוס החוצה את העיר. לא כדאי לוותר על ביקור במוזיאון התחבורה המצוין, אטרקציה נהדרת שמתאימה לא רק לילדים. אוהבי הקניות ייהנו בשוק הפשפשים של לוצרן, שפתוח בשבתות בין מאי לאוקטובר.

במרחק קצר מלוצרן נמצאות כמה פסגות מרשימות, בהן הר פילטוס. טיול לפילטוס (Pilatus) כולל שייט באגם לוצרן, נסיעה ברכבת גלגלי השיניים התלולה באירופה ועלייה ברכבל לפסגת ההר, בגובה 2,132 מטר. הר מפורסם אחר בסביבת לוצרן הוא ריגי (Rigi) שמציע תצפית עוצרת נשימה על כל האזור. למשפחות מומלץ לבקר בהר טיטליס (Titlis), המושלג לאורך כל השנה, ובו אטרקציות מסעירות בשלג.

איפה? לוצרן נמצאת במרחק כשעת נסיעה ברכבת משדה התעופה של ציריך.


תצפית מהר פילטוס על אגם לוצרן בזריחה | צילום: swiss-image.ch / Ivo Scholz

גרינדלוולד
העיירה גרינדלוולד (Grindelwald), השוכנת למרגלות הר יונגפראו באזור האלפים הברניים במרכז שווייץ, נראית כאילו יצאה מתוך גלוית נוף. בתי העץ הכפריים נטועים בתוך עמק ירוק, מוקפים בפסגות אלפיניות רבות הוד. על אף השלווה הכפרית, הרחוב הראשי של גרינדלוולד גדוש במסעדות, ברים, חנויות ואווירה קוסמפוליטית. הטבע מסביב הוא גולת הכותרת, עם מסלולי הליכה שעוברים דרך יערות, אגמים ונקודות תצפית מרהיבות. בחורף זהו אחד מאתרי הסקי הפופולריים ברכס אלפים, בקיץ מגיעים לכן מטיילים המעוניינים בחופשה פעילה בטבע.


הרכבת ליונגפראויוך עוברת בכפר גרינדלוולד, הנטוע בעמק ירוק בין פסגות אלפיניות | צילום: שאטרסטוק

מה עושים? מגרידלוולד יוצאת אחת מנסיעות הרכבת הנופיות ביותר בשווייץ אל היונגפראויוך (Jungfrauoch) בגובה 3,454 מטר, שם יש תצפית בלתי נשכחת על רכסי האלפים ועל קרחון אלטש, מערת קרח עם פסלי קרח ופעילויות שונות בשלג לאורך כל השנה. אפשרות נוספת היא לנסוע ברכבל לפסגת פירסט (First), בגובה 2,168 מטר שם יש למעלה ממאה ק"מ של מסלולי הליכה עם נוף לפסגות היונגפראו, האייגר והמונש ולאגם בכאלפ (Bachalpsee). בקצה גרינדלוולד נמצא קניון Glestchershlucht, קניון צר עמוק שניתן לטייל בו בשביל עץ מעל הנהר השוצף.

רכבל הגונדולה הארוך באירופה בדרכו לפסגת המנליכן | צילום: myswitzerland.com

טיול מומלץ נוסף כולל נסיעה ברכבל הגונדולה הארוך באירופה להר מנליכן (Männlichen), בגובה 2,227 מטר, שם אפשר ליהנות מתצפית נהדרת על היונגרפאו לצד מסלולי הליכה יפים. בגרינדלוולד תוכלו ליהנות משלל פעילויות מלהיבות בחיק הטבע: רכיבה על אופניים, טיפוס, מצנחי רחיפה, רפטינג, בנג'י, אומגות ועוד.

איפה?
גרינדוולד נמצאת במרחק של כשעתיים ורבע נסיעה משדה התעופה של ציריך (שלוש שעות ברכבת).

בתמונה הפותחת: אזור הכרמים של לבו ליד אגם ז'נבה | צילום: swiss-image.ch/Christof Sonderegger

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...