תפריט עמוד

חופשות משפחתיות מוצלחות לחגים

תקופת החגים אידיאלית לצאת לחופשה משפחתית. בין אם אתם מעדיפים נופש ליד הים או רוצים לטייל באזורים הרריים וירוקים - יש לנו הצעות מצוינות בשבילכם. קבלו את מצעד החופשות המשפחתיות בחגים

חגי תשרי הם זמן אידיאלי לצאת לחופשה משפחתית. המחירים זולים יותר בהשוואה למחירי אוגוסט, מזג האוויר נעים יותר ואתרי התיירות כבר לא עמוסים במבקרים. כך תוכלו ליהנות בכיף ובלי לחץ ליד הים, בעיר תוססת ומלאת חיים או לצד אגם נהדר מוקף בהרים, צריך רק להחליט מה אתם אוהבים ולצאת לדרך. הנה כמה יעדים מוצלחים במיוחד לנופש משפחתי בחגים:

ברצלונה וקוסטה בראווה

ברצלונה היא יעד עירוני אידיאלי למשפחות. זוהי עיר מלאת חיים, עם הרבה אטרקציות לכל הגילים, אדריכלות מיוחדת (אל תחמיצו את פארק גואל שעיצב האדריכל הנודע אנטוניו גאודי), רובע עתיק מרתק עם סמטאות צרות וכיכרות יפות. בערב הילדים יתלהבו ממזרקות הקסם המרהיבות בכיכר אספניה, כל חובב כדורגל חייב לעצמו סיור באצטדיון קמפ נואו, ביתה של קבוצת הכדורגל ברסה, וגם האקווריום בנמל וגן החיות שבפארק המצודה הירוק ישמחו את כל בני המשפחה.

תצפית על ברצלונה מפארק גואל

תצפית על ברצלונה מפארק גואל | צילומים: שאטרסטוק

ברצלונה מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בקוסטה בראווה. במרחק נסיעה קצרה מהעיר כדאי  לבקר בהר מונטסראט המרשים ולטפס ברכבל אל הפסגה, שם ממוקם אחד המנזרים הבנדיקטיים החשובים בעולם. נפלא לטייל לאורך קו החוף המפורץ והיפהפה של קוסטה בראווה (פירוש השם בקטלונית הוא "החוף הפראי") ולעצור בעיירות קטנות בדרך. רחוק מעט מקו החוף נמצאת העיר ההיסטורית חירונה, שנהר חוצה אותה וברובע העתיק שלה נותרו שרידים של הקהילה היהודית המפוארת שהתגוררה כאן בתקופתו של הרמב"ן, בן העיר.

צפון איטליה

אזור צפון איטליה מככב כבר שנים רבות בראש רשימת היעדים המובילים לחופשה משפחתית. יש פה שילוב של נופי הרים ואגמים, טיולים בטבע, אטרקציות משפחתיות לרוב וגם ערים נהדרות. אחד האגמים הפופולריים באזור הוא אגם גרדה, המוקף בעיירות מקסימות, כמו סירמיונה ומלצ'סינה, ואתרי טבע נהדרים, בהם הר מונטה באלדו, שמראשו נשקף נוף עוצר נשימה של האגם וההרים. מבחינת הילדים, גולת הכותרת של החופשה ליד האגם היא פארקי השעשועים הסמוכים. גרדלנד, פארק השעשועים הגדול באיטליה, מציע מתקנים מסעירים כמו רכבות הרים, מסלולי אבובים רטובים, קרוסלות ועוד וכן מופעי דולפינים וכלבי ים. בסמוך נמצא קאנבה וורלד, שילוב של פארק סרטים עם פארק מים.

העיירה סירמיונה לצד אגם גרדה

העיירה סירמיונה לצד אגם גרדה

עוד בצפון איטליה אפשר לטייל באזור הדולומיטים, הרים דרמטיים עם פסגות משוננות, הנראים כאילו ילד צייר אותן בעיפרון אפור. בדולומיטים, השוכנים סמוך לגבול עם אוסטריה, אפשר לטייל בין יערות, אגמים ומעברי הרים גבוהים. מי שלא רוצה לוותר על תענוגות עירוניים, יגלה אותם בעיר האלגנטית ורונה וכמובן בעיר התעלות הרומנטית, ונציה, שבה מומלץ לשוט בתעלה הגדולה ולהתבונן על חזיתות הארמונות העתיקים מהמים.

רודוס

האי היווני רודוס הוא אחד היעדים החביבים על משפחות ויש לכך סיבות טובות: מזג האוויר הנוח בתקופת החגים, מרחק הטיסה הקצר מאוד (חשוב בעיקר בטיסה עם ילדים צעירים מאוד), המלונות המצוינים, האוכל היווני המוכר והאהוב והחופים היפים – כל אלה הופכים את החופשה כאן להצלחה מובטחת. מלבד בילוי בבריכת המלון ועל חוף הים, ברודוס מומלץ מאוד לבקר בעיר העתיקה של בירת האי, שאף היא נקראת רודוס. בתוך חומות אבן מבוצרות תמצאו מבוך של סמטאות מרוצפות, כיכרות נעימות, בניינים מרשימים וארמונות. בנוסף, יש כאן הרבה חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות קטנות. גם מחוץ לחומות, ליד הנמל, יש הרבה מקומות נעימים לעצור לגלידה או קפה ועוגה.

מפרץ קסום באי רודוס

מפרץ קסום באי רודוס

עוד מקום נהדר לביקור במהלך הנופש באי הוא לינדוס, עיירה ציורית שבתיה מסוידים בלבן ואשר נמצאת במיקום מוצלח במיוחד, לצד מפרץ יפה ולמרגלות גבעה שבראשה מצודה. אחרי שסיימתם לשוטט ברחובות בצרים, להציץ בחנויות ולשבת באחת הטברנות המקומיות, אתם יכולים לטפס לראש הגבעה ברגל או על גב חמור (במרכז העיירה תגלו את החמורים שעולים למעלה). מראש הגבעה יש תצפית נהדרת על בתי העיירה ועל הים. ליד לינדוס יש כמה מהחופים היפים באי – מפרצים קטנים עם ים שקט, מושלמים לישיבה על החוף או טבילה במים.

מקום נוסף שכדאי לטייל אליו הוא עמק הפרפרים במרכז האי. לפני שהילדים יפתחו ציפיות לראות אינספור פרפרים ססגוניים, כדאי לספר להם שהפרפרים מגיעים לכאן בחודשי הקיץ, בעיקר באוגוסט, וגם אז קצת מאכזב לגלות שהם קטנים למדי וצבעם חום-אפור. אבל בלי קשר למעופפים הללו, זהו מקום נהדר לטיול, בין פלגי מים ועצים מצלים. הטיול נעשה על גבי מסלול עץ והוא מתאים גם לילדים צעירים.

היער השחור

עוד יעד מוצלח מאוד למשפחות הוא היער השחור, בדרום-מערב גרמניה, סמוך לגבול עם צרפת ושווייץ. זהו אזור ירוק ושופע מים, עם גבעות רכות והרים גבוהים, שביניהם פזורים כפרים קטנים ועיירות ציוריות. היער השחור הוא אזור מושלם למשפחות חובבות טבע, עם מסלולי טיול רבים ברכב, ברגל ובאופניים, בלב היערות ולצד אגמים, בהם האגמים טיטיזי, שלוכזי ואחרים. באזור נמצאים מפלי טריברג, הגבוהים ביותר בגרמניה, והר פלדברג, שמראשו יש תצפיות יפות על כל האזור. בין האטרקציות המשפחתיות ביער השחור ניתן למנות פארקי חבלים, פארקי מים וגולת הכותרת – פארק אירופה, אחד מפארקי השעשועים הגדולים והטובים באירופה, אשר יספק שעות רבות של הנאה לכל בני המשפחה.

אגם טיטיזי ביער השחור

אגם טיטיזי ביער השחור

הקרבה לצרפת ולשווייץ מאפשרת לשלב ביקור בכל אחת מהן (או בשתיהן) במהלך החופשה, למשל בחבל אלזס היפהפה בצרפת או בצפון שוויץ, בנופים הירוקים שבין באזל לציריך. אם אתם חוצים את הגבול לשווייץ, תוכלו לטייל גם בסביבת אגם קונסטנץ שעל גדותיו יש כמה עיירות עתיקות יפהפיות.

הרי הטטרה בסלובקיה

הרי הטטרה בצפון סלובקיה הם גן עדן למשפות שאוהבות טבע והרפתקאות. ברכס יש פסגות מרשימות, יערות, אגמים ומערות וכן ערים עתיקות ומצודות מרשימות. אחד משיאי הטיול  הוא הביקור בשמורת גן העדן הסלובקי, שמורה יפה ומיוערת עם שבילי הליכה רבים, אגמים, נחלים ומערות, בהן מערת קרח מהמרשימות בעולם. מומלץ לעלות ברכבל לאחת מפסגות הרכס, חוויה שתלהיב את ההורים והילדים כאחד, שבסופה מצפה תצפית נוף נפלאה. בסלובקיה יש גם טירות מרשימות כמו מצודת ספיש שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, וערים עתיקות יפהפיות, כמו לבוצ'ה. וכיוון שההרים נמצאים על גבול סלובקיה-פולין, אפשר לעבור בקלות את הגבול ולבקר בעיירת הקיט המקסימה זקופנה בפולין ונסיעה מעט ארוכה יותר תביא אתכם לקרקוב היפהפייה.

רגע של מנוחה בטיול רגלי בהרי הטטרה בסלובקיה

רגע של מנוחה בטיול רגלי בהרי הטטרה בסלובקיה

עוד טיולים עם ילדים בעולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.