תפריט עמוד

1 | אירופה פארק, גרמניה
אירופה פארק (Europa Park) הוא אחד הפארקים הטובים בעולם, כך על פי המבקרים הצעירים ואפילו על פי רשימה שפרסם מגזין העסקים הבינלאומי, פורבס. רכבות הרים מסמרות שׂער (כולל הרכבת הגבוהה ביותר באירופה), ראפטינג במים סוערים, מתקנים מלאי דמיון לקטנים ולגדולים, והכל באווירה אירופית ובהקפדה מרשימה על פרטים.
מומלץ ביותר ללון במתחם הפארק באחד מהמלונות המקסימים או באוהל טיפי במאהל אינדיאני.

2 | קלאב־מד לה פלאן, צרפת
בשנים האחרונות משפחות רבות בוחרות לבלות את חופשת הסקי כחופשה משפחתית. באירופה ילדים גולשים להנאתם כבר מגיל ארבע, לכן אני ממליץ, לפחות כשמדובר בילדים קטנים, לבלות את החופשה באחד ממועדוני הקלאב־מד ברחבי אירופה. הקלאב מציע תחת קורת גג אחת אפשרויות רבות לפעילות לילדים ולהורים. אני ממליץ במיוחד על זה שבלה פלאן (la Plagne), הנמצא באלפים הצרפתיים. הקלאב מציע שלל פעילויות לילדים מבוקר עד ערב. אפשר להשאיר את הילדים בבוקר, לצאת לסקי ולפגוש אותם שוב רק בערב. לילדים עצמם מדובר בחוויה מדהימה וחד־פעמית המאפשרת להם להכיר חברים מכל העולם. מפעם לפעם אף מועברים שיעורי סקי בעברית עם מדריכים ישראלים.
ממליץ: דני רופ

3 | אפטלינג פארק, הולנד
אפטלינג פארק (Efteling Park) מוגדר על ידי מפעיליו כ"ספר האגדות היחיד שאפשר לטייל בו". המתקנים בפארק, אחד מהוותיקים והאהובים בהולנד, הוקמו בתוך יער עבות ועשיר בצמחייה, והוא ביתם של גמדים, פיות ומכשפים. העיצוב המקסים כולל חלקים המוקדשים לאגדות שונות, מהאחים גרים ועד שחרזדה, וגם טירות אבירים, מערות גמדים, פטריות ענקיות, ואפילו פחי האשפה שבו מדברים.

4 | הרי הפירנאים, ספרד
ילדים והורים שאוהבים אתגרים גופניים ימצאו בפירנאים הרפתקאות לרוב – מרפטינג ומערות נטיפים ועד טרקים ורכיבה על סוסים. השמורות אייגואסטורטס (Parque Nacional de Aigüestortes), ואורדסה (Parque Nacional de Ordesa) מזמנות מסלולי הליכה מעולים של יום אחד וטרקים של כמה ימים עם תרמיל על השכם. להיכנס לאחת מחוות הסוסים שברכס ולצאת לטיול על גב סוס תהיה הזדמנות טובה להרביץ בנוער קצת היסטוריה, למשל על חניבעל

סיור ברחובות פריז על הסגווי. לילדים שראו הכל | צילום: משה גלעד

שחצה את הפירנאים עם צבא אדיר ו־37 פילים, בדרכו לאחד הניצחונות המזהירים בהיסטוריה.
> עונה מומלצת: יוני־ספטמבר

5 | טיול בסגוויי, פריז
ילדים בני 12 ומעלה שכבר ראו הכל יכולים לסייר ברחובות פריז על סגוויי (Segway), כלי רכב פלאי דו גלגלי, היודע לשמור בעצמו על שיווי משקל. הסיור יוצא מדי יום מתחת לאייפל ונמשך כשלוש שעות. במחצית השעה הראשונה לומדים לרכוב על הכלי, ואחר כך שועטים עליו בעקבות המדריך, חולפים על פני מוזיאון פיקאסו, ממשיכים לאורך הסן לכיוון מוזיאון לובר וליתר האתרים המפורסמים שבסביבה.
> פרטים נוספים: החברה מציעה סיורים דומים בשש ערים נוספות באירופה ובארצות הברית, פרטים באתר החברה.

6 | עיר המדע והאמנויות, ספרד
כאשר מבקרים בברצלונה עם ילדים כדאי לשקול לנסוע דרומה לכיוון ולנסיה, שם הוקם לאחרונה קומפלקס בעיצוב עתידני בשם "עיר המדע והאמנויות" (Ciudad de las Artes y las Ciencias). יש בו פלנטריום המזמן חוויה אינטראקטיבית של צפייה בגרמי השמים, פארק אוקיינוגרפי של אגמים ולגונות עם בעלי חיים ימיים בקרקעיתם, מופעי דולפינים, נמל קטן להשטת סירות צעצוע בשלט רחוק, וגם מסעדה תת־מימית. בדרך לוולנסיה אפשר לעצור בפארק הנושא פורט אוונטורה (Port Aventura) שבקוסטה דורדה (Costa Dorada), שבו יש רכבת הרים מרשימה, רכבת הרים מעץ ומה לא.
> עונה מומלצת: כל השנה

7 | פארק לגון, ארצות הברית
בפארק לגון (Lagoon), שבפרמינגטון (Farmington), יוטה, גם אבא ואמא יוכלו ליהנות. אמנם יש בו בנג'י, מתקן שמניף את הקורבן הכלוא בו לגבהים "כמו טיל" או שומט אותו מטה באחת, רכבת הרים שגורמת לדם לקפוא וכיוצא באלה מתקני עינויים מקובלים, אבל הוא מציע גם שפע של מתקני שעשועים בגרסה מרוככת לקטנים ולרכי הלבב, יריד שעשועים גדול ומתחם של משחקי מים עם מגלשות מצוינות ואבובים. חניון הקרוואנים הסמוך מציע אפשרויות לינה לכל המשפחה.
> הגעה: הפארק ממוקם במרחק של כשלושים קילומטרים מצפון לסולט לייק סיטי, על כביש 15, יציאה 322

8 | תאילנד
תאילנד מסתמנת כיעד אופנתי לטיולי בר־מצווה. המבקרים הצעירים בבנגקוק עלולים אולי להיבהל מהצפיפות, אבל נסיעה ברכבת העלית והחדישה SkyTrain, שמרחפת בין גורדי שחקים, היא בהחלט חוויה מפצה, וגם גיחה לפארק "עולם החלומות" (Dream World) שליד בנגקוק יכולה לרכך את המפגש. אבל את עיקר הטיול כדאי לעשות בצפון המדינה: לרכוב על פילים, לנסוע בג'יפים, לפלס דרך בג'ונגלים ולטפס על הר דוי (Doi Suthep) שבצ'יאנג מאי (Chiang Mai).
> עונה מומלצת: נובמבר־אפריל

9 | ספארי בטנזניה
טנזניה עדיין ממוסחרת פחות מקניה השכנה, ויש בה את שמורת סרנגטי שאפשר לקבל בה מושג איך נראו הסוואנות המזרח־אפריקאיות לפני שהאדם הלבן הניח בהן את רגלו. זו גם הזדמנות למתבגרים שלנו לפגוש בסוג אחר של מתבגרים, נערי שבטי המסאי שבכפרי הסרנגטי, וכמובן – פילים, ג'ירפים, ברדלסים וזברות.
> הגעה: בטיסה לאדיס אבבה, לניירובי ומשם ברכב לארושה
> עונה מומלצת: יולי־אוגוסט

10 | בעקבות הארי פוטר בבריטניה
הילד הממושקף שעושה קסמים מושך היום הרבה תיירים לבריטניה, שגם כך מציעה שפע של אטרקציות לטיול עם ילדים. יש כמה אתרי חובה, שכל פוטריסט חייב לבקר בהם, כמו רציף 9 ו-3/4 בתחנת קינגס קרוס בצפון לונדון. מרבית האתרים נמצאים דווקא מחוץ לעיר, כמו קתדרלת גלוסטר המרשימה, אחד המבנים ששימשו להסרטת בית הספר לקוסמים הוגוורטס, או העיירה גות'לאנד, שתחנת הרכבת הישנה שלה מתפקדת כתחנה ל"הוגוורטס אקספרס". אפשר לערוך את הסיורים באופן עצמאי, או להצטרף לסיור מאורגן עם אחת מהחברות הרבות שמוציאות סיורי הארי פוטר.
> פרטים נוספים: אתר שיעזור לכם לבנות מסלול בעקבות הארי פוטר

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.