תפריט עמוד

חופשה על הים: הפלגה ליוון, סיציליה ומלטה

לא יודעים אם לצאת לחופשה רגועה ליד הים או אולי לטייל בערים אירופיות מרתקות? אפשר להפסיק להתלבט: קרוז למגוון יעדים ביוון, סיציליה ומלטה מאפשר ליהנות מכל העולמות - נופש מפנק באנייה וטיולים בערים נהדרות, נופים מיוחדים ואתרים היסטוריים מרתקים

אם אתם מתלבטים בין חופשת בטן-גב על שפת הבריכה לבין טיול שמשלב נופים והיסטוריה – חבילת קרוז היא הפתרון המושלם בשבילכם. האנייה משמשת כמעין מלון צף, שיש בו כל מה שצריך לחופשה מפנקת: מסעדות, בריכות, ספא, מועדון ילדים, מופעי בידור מושקעים, חנויות ללא מכס (דיוטי פרי) וקזינו. כאשר האנייה עוגנת, אפשר לרדת אל החוף, לטייל ולגלות מקומות חדשים, ויש המון מה לגלות! חבילות קרוז הן שילוב מנצח של ערים נהדרות, אתרים היסטוריים מרתקים, נופים מהפנטים, וכמובן הרבה כיף באנייה.

קרוז בקראון איריס, השילוב המושלם בין חופשה מפנקת ליד הים לטיולים באתרים מרתקים | הצילומים בכתבה באדיבות מנו קרוז מבית מנו ספנות

קרוז בקראון איריס, השילוב המושלם בין חופשה מפנקת ליד הים לטיולים באתרים מרתקים | הצילומים בכתבה באדיבות מנו קרוז מבית מנו ספנות

אתד האפשרויות המוצלחות למי שרוצה ליהנות מקרוז בתחילת הסתיו, כשכבר לא חם מדי ועדיין נעים ושמשי, היא להצטרף להפלגה של 9 לילות, שיוצאת מחיפה ב-2 באוקטובר 2019 ומגיעה ליעדים נהדרים שבכל אחד מהם אפשר לטייל ולהכיר מקומות חדשים. וכמובן אין לשכוח את הנוחות של היציאה מהארץ, ללא צורך לטוס לנקודת ההתחלה של הקרוז. קראון איריס, האנייה החדשה של מנו ספנות יוצאת מנמל חיפה, מה שהופך את הקרוז לנגיש ונוח במיוחד.

קלמטה: היסטוריה וזיתים

העצירה הראשונה בקרוז היא העיר היוונית קלמטה, שנמצאת בחצי האי פלופונס בדרום יוון. אם השם נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה: בסביבת העיר מגדלים זיתים משובחים במיוחד, הנקראים על שמה – זיתי קלמטה.

הנמל של קלמטה, העיר השנייה בגודלה בדרום יוון

קלמטה. בסביבתה מגדלים זיתים משובחים, הנקראים על שמה

קלמטה מוקפת בגבעות, מפרצים ומטעי זיתים לרוב. מעליה מתנשא מבצר מרשים מהמאה ה-13, שממנו יש תצפית מרהיבה על כל הסביבה. בסביבת העיר יש כמה אתרים ארכאולוגיים והיסטוריים מעניינים. בין השאר, תוכלו לבקר במיסטרס, שהייתה מרכז התרבות של האימפריה הביזנטית ב-300 שנותיה האחרונות, או בספרטה העתיקה, אחת הערים החשובות ביותר ביוון העתיקה. אתר ארכאולוגי מרתק נוסף הוא מסיני העתיקה, בה תגלו, בין השאר, מבצר עתיק, שרידי מקדשים יווניים ותאטרון.

קטניה: למרגלות הר הגעש

התחנה הבאה בקרוז היא קטניה, עיר נמל תוססת בצפון-מזרח האי סיציליה. מעבר לבניינים המעניינים מתקופת הבארוק ולכיכרות האלגנטיות, הדבר הבולט ביותר בקטניה הוא הר הגעש אטנה, שמרגלותיו היא נמצאת. פסגתו של הר הגעש מתנשאת לגובה של 3,300 מ', מה שהופך אותו להר הגעש הגבוה ביותר באירופה. אפשר לטפס באוטובוס עד לגובה 1,900 מטר ולהתרשם מהמכתשים הגעשיים, הלועות המעשנים וזרמי הלבה הקפואה וכן מנופים נפלאים של האי והים.

קטניה, עיר אלגנטית עם מבנים מעניינים מתקופת הבארוק

קטניה, עיר אלגנטית עם מבנים מעניינים מתקופת הבארוק

לא רחוק מקטניה נמצאת אחת העיירות היפות של סיציליה, טאורמינה. העיירה הציורית ממוקמת על צוק, עם תצפית מושלמת על הר אטנה והים. תענוג להסתובב בסמטאות האבן הצרות של העיירה, לעשות שופינג או לשבת באחד מבתי הקפה הרבים. אם אתם אוהבים עתיקות, אל תחמיצו ביקור בתאטרון העתיק.

ולטה: בחזרה לעבר

מקטניה ממשיכים בהפלגה אל בירת האי מלטה, ולטה. אמנם זוהי עיר הבירה הקטנה ביותר באיחוד האירופי, אבל בשטחה המצומצם נמצאים אינספור אוצרות תרבות והיסטוריה, המשתלבים בטבעיות ובחן רב בחיי היום-יום של התושבים.

ולטה, בירת מלטה. עושר של פנינים ארכיטקטוניות ואוצרות היסטוריים בשטח של חצי קמ"ר

ולטה, בירת מלטה. עושר של פנינים ארכיטקטוניות ואוצרות היסטוריים בשטח של חצי קמ"ר

טיול ברחובות מרוצפי האבן של העיר העתיקה, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא בגדר מסע אל העבר. בשטח של חצי קילומטר רבוע בסך הכל תגלו ארמונות אבירים מהתקופה הצלבנית, כנסיות מרשימות, מבצרים, גנים מעוצבים, כיכרות קטנות, חומות אדירות, נמל ענק ותצפיות מרהיבות אל הים והערים שמעבר למפרץ. מלבד ביקור באתרים ההיסטוריים, פשוט כיף להסתובב ברחובות החוצים זה את זה בשתי וערב מושלם, להיכנס לחנויות הקטנות ולשבת בבתי הקפה המקומיים, שם תוכלו להתענג על מנות מסורתיות מהמטבח המלטזי.

רודוס: אי השמש

העגינה האחרונה בקרוז היא ברודוס, האי היווני היפה, שזכה לכינוי "אי השמש". ברודוס יש שילוב של עיר בירה עתיקה, מהשמורות באירופה, כפרים קטנים ועיירות נעימות, אתרי טבע וחופים יפים. אל תוותרו על טיול בעיר העתיקה של רודוס, בירת האי, שבין חומותיה תוכלו לראות ארמונות אבירים, כנסיות ומסגדים, מוזיאונים מרתקים והרבה טברנות, בתי קפה וחנויות מזכרות.

לצד ערים עתיקות וחופים, יש ברודוס גם אתרי טבע יפים

לצד ערים עתיקות וחופים, יש ברודוס גם אתרי טבע יפים

מקום נוסף שלא כדאי להחמיץ הוא העיירה המקסימה לינדוס, הנמצאת במפרץ יפהפה שבו תגלו את אחד החופים היפים באי. בתיה של לינדוס צבועים בלבן ובסמטאות שלה יש הרבה גלריות, חנויות מזכרות ומסעדות. לתצפית מושלמת על העיירה והמפרץ טפסו למבצר האקרופוליס המרשים שבראש גבעה – אפשר לטפס אליו ברגל או על ברכיבה על חמור.

בתיו הלבנים של הכפר לינדוס, עם האקרופוליס שמתנשא מעליו והמפרץ היפה למרגלותיו

הבתים הלבנים של לינדוס, כשמעל מתנוסס מבצר ומתחת – מפרץ יפהפה

אין ספק שמצפה לכם חוויה אמיתית בהפלגה של 9 לילות. בדרך חזרה לחיפה תיזכרו בכל המקומות המדהימים שביקרתם בהם ותבינו שבאמת רק בחופשת קרוז אפשר ליהנות מטיולים באתרים מרתקים כל כך לצד אינספור פינוקים ובילויים באנייה עצמה – משחייה ואימוני כושר, דרך הירגעות בג'קוזי ובספא ועד מבחר מסעדות ומופעי בידור בסגנון ברודווי. במילים אחרות: המתכון המושלם לחופשה שמשלבת בין כל העולמות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.