תפריט עמוד

כבר הרבה זמן אתם חולמים על חופשה, מתכננים לאן תיסעו, מה תעשו, איפה תבלו, והאמת – מגיע לכם. אין כמו פרק זמן קצר הרחק מהבית ומהשגרה כדי למלא מצברים, לאסוף כוחות ולחדש את האנרגיות. אבל חופשה בחו"ל, גם ביעדים זולים יחסית, עולה כסף רב. אז איך משלבים בין החלום למציאות? הנה כמה כללים פשוטים וישימים, שיחסכו לכם הרבה כסף במהלך החופשה הבאה:

1. היו צרכנים נבונים. תכנון מוקדם, זה שם המשחק. אל תתפתו לדיל הראשון שהציעו לכם: בדקו באינטרנט הצעות שונות ליעד אליו אתם נוסעים, השוו מחירים, הציצו בתמונות של בית המלון, קיראו תגובות של אנשים שהתארחו שם. לעיתים תוכלו למצוא מחירים טובים יותר אם תפרקו את החבילה ותזמינו טיסות ומלון לחוד, בפעמים אחרות דווקא הזמנה של שניהם יחד תהיה משתלמת יותר. צרכנות נבונה יכולה לחסוך לכם מאות ואפילו אלפי שקלים.

2. טיילו מחוץ לעונת השיא. לתאריך בו אתם נוסעים יש תפקיד מכריע במחירה של החופשה. בעונות השיא – בקיץ ובחגים (חופשות סקי בחורף) – המחירים מטפסים כלפי מעלה בעשרות אחוזים. תשלמו יותר על כרטיסי טיסה, חדר במלון, רכב שכור, אפילו כניסות לפארקי שעשועים יקרות יותר בתקופה של חופשות בית ספר. אם אתם לא מוגבלים וחייבים לנסוע בתאריך מסוים, העדיפו תמיד לצאת לחופשה בעונת ביניים – אביב או סתיו. כך תיהנו ממזג אוויר נעים יותר, ממקומות בילוי ריקים יחסית והעיקר – ממחירים זולים בהרבה.

3. הכינו תקציב ועמדו בו. בואו נודה: שופינג זה חלק מהתענוג במהלך החופשה, אבל אין סיבה להפוך את הנסיעה למסע קניות מטורף. תכננו מראש כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא והקצו סכום יומי לבזבוזים לכל אחד מהנופשים, כולל הילדים. מרגישים שאתם פשוט חייבים לקנות ברבי חדשה או תיק מקסים שראיתם בחלון הראווה? ותרו על ארוחת ערב במסעדה מפוארת או על שתיים-שלוש נסיעות במונית, והחפץ הנחשק נמצא בהישג יד – וכיס.

4. אל תפחדו משדות תעופה נידחים. בטיסות פנים באירופה ובארצות הברית יש פער מחירים עצום בין טיסות שנוחתות בשדות תעופה מרכזיים לבין אלה שנוחתות בנמלי תעופה קטנים ומרוחקים מהעיר הגדולה. לפעמים מדובר בחיסכון של יותר מחמישים אחוזים ממחיר הכרטיס, כך שבהחלט משתלם לנחות במרחק של שעה או שעתיים נסיעה מהיעד, גם אם זה אומר לוותר על חנויות דיוטי פרי נוצצות וברים שפתוחים 24 שעות ביממה.

5. בדקו את מיקום המלון. שמעתם על מלון במחיר נמוך במיוחד? אל תמהרו להתפתות. סביר להניח שהוא שוכן בשולי העיר, ומשמעות הדבר אינספור נסיעות יקרות אל מרכז העיר ובחזרה. כמעט תמיד מוטב לבחור מלון פשוט ונעים במיקום מרכזי, גם אם מחירו מעט גבוה יותר – התוספת הקטנה במחיר תחסוך לכם בסופו של דבר הרבה כסף, זמן וכאב ראש.

6. לשהות ארוכה יותר, שכרו דירה. מתכננים לשהות שבוע במקום אחד? רוצים לצאת לחופשה עם עוד זוג חברים? החלטתם לקחת אתכם את שלושת הילדים? במקום להזמין שני חדרים בבית מלון, כדאי לכם לשכור דירה. תמורת פחות כסף מחדר במלון תקבלו חלל גדול ומרווח, עם אזורים נפרדים לשינה ולהסבה ומטבח שבו תוכלו להכין ארוחות ולחסוך יציאות יקרות למסעדות. אמנם תאלצו לוותר על כורסאות בלובי, שירות חדרים והחלפה יומיומית של מצעים ומגבות, אבל במאזן הסופי, היתרונות מנצחים, ובגדול.

7. אין ארוחות חינם. חושבים שחסכתם כסף כאשר הזמנתם ארוחת בוקר במלון? חשבו שוב. ברוב המלונות בישראל מחיר הלינה כולל ארוחת בוקר עשירה ומגוונת שתשאיר אתכם שבעים עד שעת צהריים מאוחרת, אבל בחו"ל תתבקשו להוסיף כסף לארוחת בוקר, שכמעט תמיד עולה הרבה יותר משוויה האמיתי. במקום להתפשר על קפה דלוח ולחמנייה קטנה, חפשו בית קפה נחמד עם קפה טוב וקרואסון טרי. סביר להניח שתמצאו אחד כזה צעדים ספורים מהמלון.

8. כניסה חופשית. חפשו באינטרנט, במדריכי תיירות ובעיתונים מקומיים אתרי בילוי ותרבות עם כניסה חופשית. בוושינגטון, למשל, לא תידרשו לשלם בכניסה למרבית המוזיאונים הגדולים, וכך גם בלונדון (כולל מוזיאון המדע והמוזיאון הבריטי). בעיתונים המקומיים תוכלו להתעדכן בקונצרטים בחינם בכנסיות ובמופעים חינמיים בפארקים. ואל תשכחו לבדוק מתי חלים קרנבלים ופסטיבלים עממיים במקום אליו אתם נוסעים – זוהי הזדמנות פז ליהנות מצבעים וקולות מקומיים מבלי להוציא פרוטה.

9. בילוי חינמי עם הילדים. אם אתם מטיילים עם ילדים ודאי תכננתם לבקר בפארק שעשועים אחד לפחות. אל תוותרו על התוכניות, אבל זכרו שלא חייבים לרוץ בכל יום לאטרקציה חדשה (ויקרה). בילוי משפחתי בגינת משחקים מקומית או האכלת סנאים וברבורים בפארק העירוני יהפוך לחוויה נהדרת שלא מכבידה על הכיס.

10. צידה לדרך.
הביאו אתכם מהבית או קנו בחנות מקומית כמה פירות, חטיפי אנרגיה ובקבוקי מים אישיים. בכל בוקר קחו אתכם תפוז או תפוח, חטיף בריאות ובקבוק מים והקפידו לעצור מדי כמה שעות להפסקת אוכל קטנה. דרך נהדרת לחסוך כסף – וקלוריות.

לקריאה נוספת:

עם הילדים - כללים לחופשה משפחתית מוצלחת
עם הילדים – כללים לחופשה משפחתית מוצלחת

נסיעה משפחתית לחו"ל יכולה להיות חוויה נהדרת. חשוב רק לזכור דבר אחד: טיול עם ילדים שונה מטיול רגיל. הבנת ההבדל יכולה לסייע לכם לתכנן טיול שייזכר לדורות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.