תפריט עמוד

חופשה בחו"ל עם דרכון אירופאי

דרכון ישראלי אמנם מאפשר לנו לבלות ברוב היעדים, אבל אין ספק שעם דרכון אירופאי - כלומר דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי - קל יותר לצאת לחופשה בחו"ל. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי האפשרויות שמקנה דרכון כזה למטיילים בעולם וגם פירוט של הקריטריונים לזכאות של הדרכונים הפופולריים ביותר (תוכן שיווקי)

חופשות בחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. כך למשל ב-2019 קרוב למחצית מהישראלים, וליתר דיוק 4.3 מיליון איש ואישה, יצאו מגבולות הארץ, ומתוכם 2.2 מיליון עשו זאת יותר מפעם אחת. שנת הקורונה אמנם הפחיתה באופן משמעותי את הטיסות, אבל לפי כל ההערכות בקרוב נשוב אל נתב"ג ואל אינספור הלוקיישנים האטרקטיביים מעבר לים.

דרכון ישראלי אמנם מאפשר לנו לבלות ברוב היעדים, אבל אין ספק שעם דרכון אירופאי – כלומר דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי – קל יותר לצאת לחופשה בחו"ל. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי האפשרויות שמקנה דרכון כזה למטיילים בעולם וגם פירוט של הקריטריונים לזכאות של הדרכונים הפופולריים ביותר.

טיול בארה"ב ללא ויזה

כל מי שרוצה לטייל בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כפי שארה"ב נוהגת לכנות את עצמה מכיר את התהליך המייגע למדי של בקשת ויזה, המתנה לזימון לראיון, נסיעה לתל אביב לבניין השגרירות, מענה סבלני על כל השאלות הרבות ולבסוף ציפייה דרוכה לדעת האם התשובה חיובית וניתן לממש את התוכנית לבקר בארה"ב.

התהליך המסורבל כרוך גם בהוצאה כספית בלתי מבוטלת. עם דרכון גרמני, ספרדי, רומני, פולני או כל מדינה אחרת מתוך ה-27 שמרכיבות את האיחוד, תוכלו להיכנס לארה"ב גם ללא ויזה.

חשוב להדגיש שהאפשרות הזו רלוונטית רק לתיירים ולתקופה של עד 3 חודשים. למטרות לימודים או עבודה כן יש צורך בוויזה מתאימה.

מדינות נוספות שאליהן תוכלו להיכנס עם דרכון אירופאי בקלות

לא רק ארה"ב: גם באוסטרליה למשל מקבלים בברכה את בעלי הדרכונים של מדינות האיחוד האירופי ללא צורך בוויזה, כך שלא תצטרכו לבזבז זמן יקר על תהליך הוצאתו של ההיתר. בדומה לארה"ב, גם במקרה זה ניתן לטייל עם הדרכון האירופי אבל לא לעבוד. מאחר שאוסטרליה הפכה ליעד אהוב מאוד על ישראלים צעירים, וגם פחות צעירים, זוהי עוד סיבה טובה להצטייד בדרכון מתאים.

עוד מדינות שתוכלו להיכנס אליהן בקלות ובפשטות עם דרכון של מדינה אירופאית הן וייטנאם, אינדונזיה, ארמניה ואפילו איראן – אם כי מן הסתם האופציה האחרונה פחות מומלצת…

תנועה חופשית באירופה

אופציה נוספת שפתוחה בפני בעלי ובעלות דרכונים אירופאיים היא תנועה חופשית לחלוטין בין כל מדינות האיחוד. בנוסף תוכלו גם לעבוד באירופה באופן חוקי לגמרי. אמנם במרבית המקרים היוצאים לחופשה באירופה עושים זאת כדי ליהנות נטו ולא על-מנת להתפרנס, אבל אם מקום מסוים ימצא חן בעיניכם ותחליטו להשתקע בו, לפרק זמן קצר יותר או פחות, הדבר אפשרי – פתח לחוויה מעניינת במיוחד.

איך מוציאים דרכון אירופאי?

הדרכונים האירופאיים הנפוצים ביותר בקרב הישראלים הם הדרכון הפולני, הרומני, ההונגרי, הצ'כי והפורטוגלי. 4 האופציות הראשונות פופולריות בזכות המספר הרב של יוצאי מדינות אלה שחיים בארץ. פולין, הונגריה וצ'כיה הפכו לחברות באיחוד האירופי ב-2004, ורומניה הצטרפה 3 שנים לאחר מכן. מאז הפכו הדרכונים של מדינות אלה ליקרי ערך, ומאחר שרוב הישראלים שיש להם שורשים בהן זכאים לדרכון, זוהי אופציה זמינה.

הדרכון הפורטוגלי הוא מקרה מעניין ונגיש אפילו יותר, כשעל-פי הערכות שונות בין 2 ל-3 מיליון ישראלים עשויים להיות זכאים לו. חוק הלאום שחוקק בפורטוגל ב-2015 מקנה את הזכאות לכל מי שיש לו שורשים במדינה, גם אם הם נקטעו לפני 500 שנים – כשמלך פורטוגל דאז גירש את היהודים. מאחר שיהודי פורטוגל התפזרו בכל רחבי האימפריה העות'מאנית (שקלטה אותם בשמחה), כיום זכאים לדרכון פורטוגלי יוצאי לוב, מרוקו, מצרים, אלג'יריה, טורקיה, סוריה, יוון ועוד מדינות רבות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.