תפריט עמוד

חופשה בזול – עשרת היעדים המשתלמים ביותר

ישנם שיקולים שונים בבחירת יעד לחופשה. יש המחפשים מקומות אקזוטיים ורחוקים, מחוץ למסלול המוכר, אחרים מעדיפים את הנוחות והפינוקים שהמערב מציע. אלה וגם אלה ודאי ישמחו לצאת ליעד נהדר, שמסיבות שונות משתלם במיוחד להגיע אליו. עורכי לונלי פלאנט ליקטו את עשרת היעדים המשתלמים ביותר השנה, הנה הם לפניכם:

ארצות הברית: אוטובוס בדולר
אמנם ניו יורק, וושינגטון ובוסטון יקרות, אבל טיול צפון-מזרח ארצות הברית לא חייב לעלות הון, במיוחד אם תנצלו את ההצעות המצוינות של חברות האוטובוסים הזולות. בדומה לחברות תעופה low cost, בשנים האחרונות צצו בארצות הברית כמה חברות אוטובוסים, בהן Megabus ו-Boltbus, שמחברות בין ערים רבות במזרח ארצות הברית ובמזרח קנדה במחירי רצפה. כך, למשל, תוכלו לנסוע בנוחות בין ניו יורק, בוסטון, פילדלפיה, פיטסבורג, בולטימור, אטלנטיק סיטי, אטלנטה, טורונטו ועשרות ערים נוספות. ככל שמקדימים להזמין כרטיס באתרי האינטרנט של החברות הללו, כך אפשר להשיג עסקה טובה יותר: רוב הכרטיסים מוצעים למכירה בדולרים בודדים, לפעמים אפילו בדולר אחד! הנסיעה מתבצעת באוטובוסים נוחים ומודרניים – חלקם בני שתי קומות – שיוצאים בזמן ומציעים אינטרנט אלחוטי בחינם.

אוטובוס קומותיים של חברת מגה-בוס. לנסוע בין ערים מרכזיות בדולרים בודדים

יפן: אחרי הצונאמי
אסונות הטבע שפקדו את יפן בשנה החולפת והדליפה מתחנת הכוח הגרעינית בפוקושימה הביאו לירידה דרמטית בתיירות ליפן. אבל ביקור במדינה המרתקת הזאת לא רק ישמש אות הזדהות עם העם היפני שעמד בגבורה בקשיים העצומים, אלא גם מהווה הזדמנות לחיסכון משמעותי במקום הידוע במחיריו הגבוהים. בטוקיו שאחרי הצונאמי תוכלו למצוא חדר בבית הארחה מסורתי בסביבות 3,000 ין (כ-37 דולר) ללילה, והכניסה לאטרקציות רבות היא בחינם או במחיר מוזל. גם המחירים באתרי הסקי היפניים (שמצטיינים במתקנים איכותיים ובכמויות מרשימות של שלג) נמוכים השנה בהרבה מהאתרים האירופיים, ואפילו הכניסה לדיסנילנד טוקיו תעלה לכם פחות מכניסה לפארקים דומים בארצות הברית ובאירופה.

המוזיאון הלאומי בטוקיו, הגדול והעתיק במוזיאוני יפן, עכשיו במחיר מוזל

פורטו, פורטוגל: היסטוריה ויין
רוב התיירים מגיעים לליסבון ולחופים התוססים בדרום פורטוגל, אבל יש הרבה סיבות לבקר דווקא בעיר הנמל היפה שבצפון המדינה. העיר העתיקה של פורטו הוכרזה כאתר מורשת לאומית ויש בה רחובות אלגנטיים, מבנים עתיקים, כיכרות נאות, וחשוב לא פחות – שפע של מקומות שבהם תוכלו לטעום מיין הפורט הכבד והמתוק, שמגיע מהאזור ושעל שמו העיר נקראת. חדר באכסניה או במלון משפחתי מסורתי יעלה לכם רק 25 אירו, ובלשכת התיירות המקומית אפשר לקבל המלצות לטיולים זולים בעיר ובסביבתה, כולל סיורי יין (הטעימות, כמובן, בחינם). במרחק כמה שעות נסיעה מזרחה מפורטו נמצא מחוז היין אלטו דורו (Alto Douro) היפהפה, שמציע נופים קסומים וסיורים בין כרמים ליקבים. לינה בבית אבן עתיק תעלה בסביבות 60 אירו. לפורטו אפשר להגיע בטיסה ישירה מכמה יעדים באירופה, בעיקר מבריטניה.

הרובע ההיסטורי של פורטו בצפון פורטוגל | צילום: Georges Jansoone, GFDL

טג'יקיסטן: הרים מכל עבר
המדינה הקטנה במרכז אסיה מציעה נופים הרריים עוצרי נשימה, דרכים מאתגרות ומרתקות ומיעוט מבורך של תיירים – והכל במחירים נמוכים להפליא. מכונית עם נהג צמוד, שיסיע אתכם במשך שבעה ימים ברחבי המדינה ויראה לכם את פינותיה הנסתרות, עולה בסביבות 300 דולר; לינה ביורטה מסורתית תעלה בסביבות 10 דולר ללילה.

טג'יקיסטן. הרים נישאים ודרכים מאתגרות | צילום: Ibrahimjon Rustamov, GFDL

לסוטו: הממלכה בשמיים
אם אתם אוהבים הרים, אחרי טיול ברכס פמיר שבטג'יקיסטן, הנה עוד יעד עמוס פסגות: לסוטו, המכונה "הממלכה בשמים" בזכות רכסי ההרים הגבוהים, מציעה בנוסף לנוף הררי מדהים גם תרבות מרתקת, שווקים מקומיים מסורתיים, מגוון גדול של מסלולי הליכה ותושבים מסבירי פנים. וכל זה – במחיר זול בהרבה מדרום אפריקה, שמקיפה את לסוטו מכל עבריה. לדוגמה, טיול סוסים בשבילים מקומיים, כולל מדריך, לינת שטח וארוחות ארוזות, יעלה לכם בסביבות 50 דולר.

לסוטו. נוף הררי ותרבות מרתקת | צילום: Martina Buchmann Schärli, GFDL

איקיטוס, פרו: לשוט על האמזונס
קרוז בן חמישה ימים על נהר האמזונס עולה בסביבות 3,500 דולר לאדם, לא כולל את מחיר הטיסה לנמל היעד. אבל אפשר לחתוך את ההוצאה הזאת ביותר מחצי אם מגיעים באופן עצמאי לאקיטוס (Iquitos), שבצפון פרו. אל העיר הגדולה ביותר בעולם שאין אליה דרך יבשתית תוכלו להגיע רק או בטיסה או בשייט, אבל המאמץ משתלם. העיר נמצאת בלבו של יער גשם, על גדות האמזונס, והיא משמשמת מקום מוצא מצוין לטיולי שייט על הנהר האדיר. סוכנויות מקומיות יתאמו עבורכם סיורים מיוחדים, כולל כאלה המציעים תצפיות על דולפינים ורודים או דיג של דגי פירניה. הזמן המומלץ להגיע הוא בשולי העונה היבשה, בחודשים אוקטובר ונובמבר – לפני תקופת התיירות הרשמית.

שקיעה באזור איקיטוס. העיר הגדולה בעולם ללא גישה יבשתית

סן פרנסיסקו: יפה וזולה
אחת הערים היפות בארצות הברית (ויש האומרים בעולם כולו) מתגלה, באופן מפתיע, כמקום זול יחסית. חדר במלון בוטיק בסביבת יוניון סקייר יעלה לכם פחות מ-100 דולר ללילה (הרבה מתחת מה שתשלמו על חדר דומה בניו יורק, לונדון או תל אביב). באזור המיסיון תוכלו לאכול טוב ובזול (מנה משביעה של בוריטו ממולא באורז ושעועית עולה כחמישה דולרים), וברחבי העיר יש שפע של אטרקציות חינמיות מהנות כמו טיול בפארק שער הזהב או ביקור בגלריות הרבות הפזורות ברחבי העיר.

פארק שער הזהב בסן פרנסיסקו | צילום: Stephen Sommerhalter, GFDL

אוחריד, מקדוניה: טבע מכל עבר
מקדוניה, מדינה צעירה באזור הבלקן, היא גן עדן לחובבי טבע. יש בה הרים ואגמים, נחלים ויערות, מסלולי הליכה וטיפוס בקיץ וסקי בחורף. העיר אוחריד, השוכנת על גדת אגם אוחריד היפה, עשירה בבתים היסטוריים ובכנסיות עתיקות, ומרכזה העתיק הוכרז כאתר מורשת עולמית. חדר במרכז העיר (בדירה או בבית פרטי) יעלה לכם בסביבות 10 דולר ללילה; באד אנד ברקפסט בווילה היסטורית על גדות האגם עולה כ-50 דולר ללילה. מכאן אפשר לצאת לטיולים בסביבה, כולל בפארק הלאומי גליצ'צה (Galičica), שנמצא מדרום לעיר ויש בו אזורים מיוערים, שבילי הליכה ונופים מקסימים.

הפארק הלאומי גליצ'צה הסמוך לאחריד. ליהנות מנופים ירוקים ושבילי הליכה

דלתת המקונג, וייטנאם: שדות אורז ושווקים צפים
אם הגעתם לווייטנאם בטיול עצמאי, ותרו על חבילות מאורגנות שמציעות סוכנויות התיירות בהו צ'י-מין לטובת טיולים שתרכיבו בעצמכם. בין השאר, אפשר להגיע בקלות (ובזול) באוטובוס ממוזג מהו צ'י-מין השוקקת לדלתת המקונג – אחד מהאזורים היפים והמרתקים במדינה. שם, תמורת כמה דולרים, תוכלו לשוט בין כפרים קטנים מוקפים בשדות האורז ולבקר בשווקים צפים, שנראים כמו איים ססגוניים על פני המים. אם החלטתם להישאר ללילה, חדר באחד מבתי ההארחה באזור יעלה 25-10 דולר ללילה.

בתים צבעוניים במרכז מרידה. מקסיקו האותנטית | צילום: joseph barillari, GFDL

מרידה, מקסיקו: הרחק מההמון הסואן
רוב התיירים שנוהרים למדינת יוקטן, בדרום-מזרח במקסיקו, באים בשביל החופים היפים והמלונות המפנקים שבאזור קנקון. אבל אם אתם רוצים לפגוש את מקסיקו האותנטית, הרחק מגדודי התיירים שמשכשכים בים, מומלץ לכם להתרחק מהחופים – אל מרידה (Mérida), בירת יוקטן. זוהי עיר מלאת חיים, עם מבנים קולוניאליים, כיכרות יפות וכנסיות עתיקות. המלונות פה זולים בהרבה מאלה שבקנקון (חדר נעים בבית הארחה במרכז העיר עולה בסביבות 20 דולר ללילה), יש שפע של מסעדות טובות וזולות והכניסה למוזיאונים המקומיים חופשית. אם אתם מחפשים דרכים נוספות לחסוך, וותרו על סיור מאורגן באתרי המאיה שבאזור לטובת נסיעה באוטובוס מקומי שנוסע ב-Ruta Puuc, מסלול באורך כ-40 ק"מ, שעובר בין כמה אתרי מאיה מעניינים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.