תפריט עמוד

3,000 התנגדויות מטעם הציבור, חוות דעת אקולוגיות על ערכיות השטח והצעות לחלופות במרחק קצר – כל אלה לא עזרו, והתכנית להקמת אזור תעשייה בחולות אשדוד אושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של מחוז דרום. "הקמת אזור תעשייה חדש בחולות אשדוד יצמצם את השטחים הפתוחים והטבעיים, המהווים בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים וצמחים, ויפגע בריכוז הגדול ביותר של עצי שקמה בתכנית שדרת השקמים, המקודמת הים לשימור, מגוש דן ועד אשקלון", נמסר מהחברה להגנת הטבע, הפועלת לשמירת חולות אשדוד ביחד עם הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד.

חולות מישור החוף, עליהם מתוכננת תכנית אזור התעשייה הדרומי באשדוד, הם סביבת חיים ייחודית, שאין דומה לה בישראל. צירוף נדיר של גורמים חברו ליצור "אי אקולוגי", עם תנאי קרקע יובשניים באקלים ים תיכוני. רוב שטחי החולות בארץ כבר נוצלו לבניית ערי החוף, לפיתוח תעשייה ולמתקנים צבאיים, והחול שנותר נכרה בקצב מהיר למטרות בנייה. מסיבה זו חשוב כל כך לשמור על מעט החולות שנותרו בארץ.

לקריאה נוספת:

הדיונה הגדולה באשדוד
הדיונה הגדולה באשדוד
צבאים, שועלים, ארנבות, חבצלות חוף המבשמות את אוויר הסתיו, שרידים של חקלאות עתיקה – כל אלה שוכנים יחדיו בפארק החולות של אשדוד. טבע נפלא במרחק קצרצר מהשיכונים, הקניונים ואזורי התעשייה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.