תפריט עמוד

חוויות עולמיות: לנסוע ולהתנסות

מכירים את האִמרה "לראות את נאפולי ולמות"? יש לנו הצעות טובות יותר במקומות לא פחות יפים: לגלוש על הגלים בהוואי, לתרגל יוגה ברישיקש, ללמוד ספרדית בארגנטינה. כמה רעיונות שיהפכו כל טיול לחוויה מיוחדת במינה

לפעמים אנחנו נוסעים ליעדים מסוימים כי הם טומנים בחובם עניין מיוחד או יופי עוצר נשימה, ולפעמים אנחנו נוסעים בעקבות פעילות מיוחדת כמו גלישת גלים, בישול או חיפוש אחר רוחניות. כשהשניים הללו – יעדים מעניינים ופעילות מיוחדת – משתלבים, החוויה גדולה שבעתיים. הנה כמה הצעות שליקט אתר האינטרנט לונלי פלנט לחוויות ברחבי העולם, שמומלץ להתנסות בהן דווקא במקומות המסוימים האלה.

גלישת גלים בהוואי
אין כמו ללמוד לגלוש על הגלים במקום שבו הספורט הזה נולד. יש במקום בתי ספר רבים לגלישה ואפשר גם לשכור מדריך פרטי שילמד אתכם את רזי הגלים ואת הרגע המדויק להתרומם על הגלשן ולתפוס את הגל. בין לבין אתם יכולים לשבת על אחד מחופי הגולשים המפורסמים ולצפות במקצוענים מבצעים תרגילים עוצרי נשימה. כמה זה יעלה לכם? שיעור של שעתיים עולה בסביבות 100 דולר.

סדנת בישול בוייטנאם
כמה וכמה מסעדות ברחבי האנוי מציעות קורסים חד פעמיים לתיירים הרוצים לחקור את רזי המטבח הווייטנאמי המשובח. מסעדת רד ברידג' (Red Bridge Restaurant) למשל מציעה שיעורי בישול בני כמה שעות הכוללים ביקור בשוק מקומי וקניית מצרכים, הדגמות של השף ולבסוף התנסות אישית. בין השאר לומדים להכין רול וייטנאמי (גרסה עדינה בהרבה של האגרול הסיני) ובשר במשרה. כמה זה יעלה לכם? שיעור בן שלוש שעות שבו תלמדו להכין ארבע מנות עולה בסביבות 43 דולר למשתתף.

חפירות ארכיאולוגיות בארצות הברית
המרכז הארכיאולוגי קראו קניון (Crow Canyon Archaeological Center) בדרום-מערב מדינת קולורדו מציע חוויה ייחודית למי שרוצה ללמוד על התרבות הילידית המקומית ולא חושש ללכלך את הידיים. אפשר לשהות במרכז במשך שבוע בתנאי מחנה – לנים בבקתות בסגנון מסורתי של בני שבט נאבחו – ולצאת בכל יום לחפירות בהתיישבויות אינדיאניות עתיקות, ואפשר לצאת לטיול ארכיאולוגי מודרך בן שבוע עד 10 ימים בדרום-מערב ארצות הברית. יש גם סיורים יומיים בעלות של 55 דולר למבוגר ו-30 דולר לילד. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

יוגה ברישיקש
מסע אל המקום בו היוגה נולדה הוא בגדר חובה עבור כל מי שרוצה לקחת פסק זמן ממרוץ החיים העמוס והלחוץ. רישיקש שבצפון הודו היא מקום מושלם לתרגל בו יוגה. גם מי שמעולם לא עסק ביוגה יכול להתנסות פה בחוויה גופנית ורוחנית על רקע נופי ההימלאיה הדרמטיים. בכמה מהאשרמים השהות כוללת, מלבד תרגילים, מתיחות, נשימות ומדיטציה, המשתתפים בקורסים עוזרים בעבודה בגינה האורגנית ובמטבח. מידע על קורסי יוגה בני שבוע עד כמה חודשים באתר האינטרנט.

לחלום בספרדית בארגנטינה
העיירה ברילוצה, בחבל פטגונה שבדרום-מערב ארגנטינה, מציעה את התפאורה המושלמת ללימוד ספרדית. האזור סביבה משופע בהרים נישאים ואינספור אגמים בצבעי כחול משגעים, והעיירה עצמה תוססת, מלאה בבתי קפה, חנויות שוקולד ובתים יפים עם גגות רעפים אדומים. לא פלא שהיא מכונה "שוויץ של אמריקה הדרומית". במקום הנפלא הזה אפשר למצוא כמה בתי ספר ללימוד ספרדית, שמציעים קורסים קבוצתיים בני שבוע עד חודשיים וכן שיעורים פרטיים עם מורה שיעבוד רק אתכם. אחרי שגמרתם את הקורס תוכלו לתרגל את המיומנויות החדשות בטרק רגלי בסביבה ובעונה המתאימה – גם באתר הסקי הסמוך. כמה זה יעלה לכם? קורס שבועי בן 20 שעות עולה 160 דולר, 15 שיעורים פרטיים בני שעה כל אחד – 240 דולר. פרטים נוספים באתר האינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.