תפריט עמוד

חדש ברשת – סיור וירטואלי בעיר האסורה

אם תמיד חלמתם לבקר בעיר האסורה בבייג'ין אבל סין רחוקה מדי בשבילכם, או אם אתם חובבי תרבות והיסטוריה, עכשיו אפשר לבקר בעיר האסורה מבלי לעזוב את הכורסא. כל מה שצריך זה מחשב

מתחם העיר האסורה שממוקם בליבה של בייג'ין, בירת סין, הוא אחד האתרים התיירותיים המובילים של המדינה אליו מגיעים עשרות אלפי מבקרים בכל יום. עכשיו גם התיירים הוירטואליים יכולים לבקר במתחם המפורסם באמצעות הדמיה תלת ממדית של ארמון הקיסר, שפועלת ברשת מאז תחילת אוקטובר. המבקרים הוירטואליים ייהנו גם מחוויה היסטורית ויוכלו להשתתף במשתה של קיסר שושלת צ'ינג, לאמן צרצרי קרב ולהאכיל אותם ביתושים, או להתאמן בירי חץ וקשת בעזרת איש חצר.

"כאשר אתה נכנס לעיר האסורה אתה בוחר לעצמך אחת מתשע תלבושות היסטוריות", אמר ג'ון טולבה, מנהל תכנה בחברת IBM שהוביל את הפרויקט. במהלך הסיור הוירטואלי, הגולש יכול לתקשר עם גולשים אחרים המסיירים בעיר באותו זמן.

יוצרי האתר, Beyondspaceandtime.com, לא פחדו להתייחס גם לצדדים העסיסיים יותר של ההיסטוריה של הקיסרים הסיניים, שעוצבה בחלקה על ידי לגיונות הסריסים ששלטו בחלק נכבד מחיי הארמון ולעתים אף צברו כוח רב. "אחת התלבושות שאפשר לבחור היא של סריס" אמרה פולה בייקר, סגנית הנשיא של חברת IBM – למרות שכדי לחסוך את מבוכת הגולשים התלבושת קיבלה את הכותרת "משרת קיסרי". הסריסים מופיעים גם בכמה תפקידים ביורוקרטים אותם הם מילאו לפני מאות שנים.

הכנת התוכנה נמשכה יותר משלוש שנים ועלתה יותר מ-3 מיליון דולר, שנתרמו על ידי IBM כחלק מתכנית של תרומה לקהילה. היועצים ההיסטוריים מרוצים מהתוצאה ומסכימים כי התוכנה מאפשרת הצצה לארמון, אך הם גם מדגישים כי נעשו פשרות בדיוק ההיסטורי לטובת המבקרים המודרניים. "לא היית יכול להסתובב בשטח סתם כך", אמר הו צ'וי, מנהל מחלקת המידע, כשראה מטייל וירטואלי בדמות חייל צועד אל עבר האולם המרכזי. "החייל הולך על הדרך הקיסרית. היו אוסרים אותו בגלל זה".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.