תפריט עמוד

חג ישראלי בניחוח של חו"ל – מתכוני שבועות בטוויסט עולמי

חג השבועות הוא הזדמנות נפלאה למאכלים חלביים להפוך לכוכבי הארוחה. זו גם הזדמנות פז לשדרג את השולחן עם ניחוח של חו"ל שאליו התגעגענו כל־כך במהלך השנה האחרונה. לכן, אספנו עבורכם מספר מתכונים נהדרים שיטיסו אתכם בביס אחד למחוזות חדשים (תוכן שיווקי)

פנקייק אמריקאי ממש כמו שמגישים בדיינר

נפתח במאכל שזוכה לאהדה גם אצלנו בארץ, הפנקייק. אי אפשר להתנגד לחביתיות האווריריות הללו המוגשות בתוספת סירופ מייפל מתקתק וחמאה מושחתת. מה שהופך את המתכון הזה לאמריקאי עוד יותר הוא שילוב האוכמניות הכחולות שמשדרגות את חווית המרקם והטעם גם כן. כך תכינו פנקייק אוכמניות אמריקאי כמו זה שרואים בסרטים הוליוודיים:

בתחילה מנפים לקערה גדולה קמח, אבקת סודה לשתייה ומלח. מוסיפים לתערובת סוכר ומערבבים. בקערה נפרדת מקציפים ביצים עם ריוויון וחמאה עד לקבלת תערובת אחידה. מאחדים בין תערובת הריוויון לתערובת הקמח ומערבבים הכל יחד עם כף עץ, אך ורק עד שמתקבלת תערובת אחידה. כעת מקפלים פנימה בעדינות את האוכמניות הכחולות.

עתה נעבור לטיגון הפנקייקים. מניחים מחבת ברזל כבדה ורחבה על אש בינונית. המחבת חייבת להיות חמה מאוד בטרם הטיגון. משמנים את המחבת במעט חמאה ויוצקים באמצעות מצקת כרבע כוס תערובת לתוך המחבת. לאחר מספר דקות יחלו להופיע על גבי הפנקייקים בועיות קטנות והשוליים יהפכו יבשים, זהו הסימן שניתן להפוך את הפנקייק. הופכים באמצעות מרית ומטגנים דקה אחת נוספת. ממשיכים לטגן כך עם שארית התערובת.

בעת ההגשה מניחים לכל סועד בצלחת שלושה פנקייקים, קוביית חמאה וסירופ מייפל.

קיש לורן צרפתי

זהו מתכון צרפתי שהפך למפורסם בעולם כולו. בגרסתו המקורית זהו אינו מאכל כשר, אך אנו מביאים לכם אותו בגרסתו הכשרה כדי שתוכלו להתפאר בו בחג השבועות. לכן, במקום בשר נעשה שימוש בדגים מעושנים המעניקים למנה טעם ייחודי ומופלא. כך תכינו את המנה הנהדרת הזו:

להכנת בצק הקיש טורפים יחד חמאה, סוכר ומלח עד לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים חלמונים וטורפים פעם נוספת. מנפים לתוך התערובת קמח ומים קרים ומערבבים עד לקבלת תערובת פירורית. לבסוף, לשים את הבצק עד לקבלת בצק חלק. משטחים את הבצק לצורה של דיסקית שטוחה, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך שעתיים לפחות.

מוציאים את הבצק מהמקרר כשחצי שעה לפני הרידוד להתרככות. משמנים היטב תבנית פאי מתפרקת ומקמחים קלות את התחתית והדפנות. את הבצק מרדדים בין שני גיליונות נייר אפייה לגודל שמספיק לכיסוי התבנית ודפנותיה. מניחים בזהירות את הבצק על גבי התבנית ומהדקים בעדינות לתחתית ולדפנות. מגלגלים מערוך על שולי התבנית כדי להסיר את עודפי הבצק. באמצעות מזלג דוקרים קלות את תחתית הקלתית ומברישים את חלקה הפנימי בחלבון ביצה טרוף. מכניסים למקרר למשך כשעה.

מסננים היטב שימורים של דגי שפרוטים מעושנים ומסירים את זנבותיהם. מערבבים בקערית חרדל ושמיר. בקערית נפרדת טורפים שמנת חמוצה ושמנת מתוקה עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים ביצים וחלמון וטורפים שוב. מתבלים במלח ופלפל. מחממים את התנור לחום גבוה. מוציאים את הקלתית מהמקרר ומסדרים את השפרוטים בשני מעגלים צפופים בתחתית. מורחים את תערובת החרדל ועליה יוצקים את תערובת השמנת. מכניסים לתנור ומנמיכים את החום לחום נמוך. אופים במשך כארבעים דקות עד שהקיש מזהיב. מצננים ומגישים.

רקוט קרומפלי הונגרי

זוהי התשובה ההונגרית לפשטידה והיא בהחלט מוצלחת. הרקוט קרומפלי מורכבת משכבות של תפוחי אדמה, ביצים, שמנת חמוצה וגבינה מגורדת, ואם תשאלו אותנו זה כל מה שצריך כדי לקבל מאכל שבועות מושלם. החלק הטוב ביותר הוא שקל עד מאוד להכין את המנה, נסו בעצמכם ותראו:

מבשלים את הביצים ותפוחי האדמה בסיר עם מים רותחים עד להתרככות. מקלפים את הביצים ותפוחי האדמה. מורחים חמאה על תבנית בינונית. חותכים לפרוסות את תפוחי האדמה והביצים. מסדרים שכבה של תפוחי אדמה ומעליה שכבה של ביצים. מעל לביצים יוצקים שכבה של שמנת חמוצה. ממשיכים לחזור כך על השכבות עם שארית תפוחי האדמה והביצים. את הרקוט קומפלי נחתום עם שכבה נדיבה של גבינה צהובה מגורדת. מכניסים לאפייה בתנור בחום בינוני במשך כרבע שעה, עד שהגבינה נמסה ומזהיבה מעט. בסיום, מצננים מעט ומגישים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.