תפריט עמוד

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של זנזיבר (ZIFF) הוא אחד האירועים התרבותיים המרכזיים והידועים ביותר על האי האפריקאי. זנזיבר, חבל ארץ ברפובליקת טנזניה שבמזרח אפריקה, הכולל את האיים זנזיבר ופמבה, וידוע גם בשם "אי התבלינים", הוא אחד ממקודי התיירות המרכזיים בשנים האחרונות. אחת הסיבות הברורות לכך היא השילוב המופלא בין חופשת "בטן גב" לבין חוויה תרבותית אותנטית. זנזיבר אמנם קשור קשר דם ליבשת אפריקה, אך אופיו האקזוטי מושפע מעצם היותו אי, לא פחות מעצם היותו אי אפריקאי.

פסטיבל הקולנוע ZIFF, שנערך בעיקרו ב"סטון טאון", שם גם נמצא מרכז האוכלוסין העיקרי, נחגג השנה בין התאריכים 18 ל-26 ביוני וכולל תחומי אמנויות שונים, בהם מוזיקה, קולנוע, תיאטרון, מופעי סטנד אפ ומופעי רחוב. בפסטיבל מתחרים מגוון גדול של סרטים באורכים שונים, כאשר מרבית המשתתפים הם אפריקאים במוצאם, אך ישנם גם לא מעט סרטים בינלאומיים, בהם כמה סרטים דוקומנטריים ישראלים.

אחד הפרויקטים המעניינים שיוקרנו במסגרת התחרות הוא סרט דוקומנטרי בשם "The Locker Room". זהו פרויקט תיעודי בינלאומי, שמטרתו לתפוס את הרגעים הדרמטיים שמתרחשים בחדרי ההלבשה של קבוצות כדורגל ברחבי העולם (וגם בישראל). המטרה היא ללכוד קונפליקטים אנושיים בין חברי קבוצות הכדורגל השונות, כאשר מצד אחד ניכרת נוכחות הזמן והמקום (עם כל המשמעויות של הבדלי צבע, גזע ודת), ועם זאת בולטת האוניברסאליות של החיכוכים. פעם נוספת הכדורגל מוכיח ש"בוז" היא מילה בינלאומית…


עוד בתוכנית, סדנאות אמן עם מובילים בתחום הקולנוע, הקרנות של סרטים מכל העולם, מסיבות תוססות ברחבי האי, שווקים ותערוכות אמנות למיניהם, מפגש ישיר עם יוצרים מרחבי העולם, סיורים מעמיקים בכפריים אתניים באזור, ומופע מרכזי לוהט, עם אחד מגדולי זמרי המוזיקה השחורה היום, Shaggy, שיופיע ב-24 ביוני, ב"ממבו קלאב".

אז אמנם כשחושבים על פסטיבל סרטים, חושבים על אנגליה, צרפת, גרמניה ארה"ב או כל מדינה מערבית אחרת, וכשחושבים על אפריקה חושבים על שבטים, חום, מוזיקה טובה, ריקודים וספארי, ולאו דווקא על קולנוע, ואמנם זה רחוק וזה הרבה יותר "שם" מאשר "כאן", אבל בכל זאת, שם עוד לא היינו ואת "קאן" אנחנו כבר מכירים היטב.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.