תפריט עמוד

התקרות היפות בעולם

התקרה המצוירת של מיכאלאנג'לו בקפלה הסיסטינית ברומא היא אולי התקרה הידועה ביותר בעולם, אבל היא לא היחידה ששווה למתוח את הצוואר בשבילה. העורכים והגולשים של האתר virtualtourist.com מונים את 10 התקרות היפות בעולם, חוץ מהקפלה הסיסטינית

התקרה של מלון בלאג'יו, לאס וגאס
המשטחים הצבעוניים שצפים מהתקרה במלון בלאג'יו נראים אולי כמו הרבה מדוזות צבעוניות, אבל למעשה מדובר באלפי פרחי זכוכית שנופחו בעבודת יד. כמו העיר לאס וגאס עצמה – צריך לראות כדי להאמין.

התקרה בכנסיית דברה ברהאן סלאסי בגונדר, אתיופיה
ממראהו החיצוני של מבנה הכנסייה לא ניתן לתאר את האוצר האמנותי שחבוי בתוכו. טוענים כי תווי פניו של כל אחד מ-104 המלאכים המכונפים שמצוירים על התקרה שונים.

התקרה של תחנת הרכבת המרכזית בניו יורק
התקרה שבעבר היתה מכוסה בפיח שחור שוחזרה ושומרה במהלך שנות ה-90 במסגרת שיפוצים כלליים שנעשו בתחנה. עכשיו אפשר לראות על התקרה את סמלי גלגל המזלות בצבעי ירוק-ים וזהב. עורכי השיפוץ השאירו בתקרה כתם מלוכלך כדי להמחיש מה היה מצבה הקודם.

תקרת תחנת הרכבת המרכזית של ניו יורק

התקרה של חנות הכלבו גאלרי לפייט בפריז
כיפת הזכוכית של הבניין מושכת תיירים וקונים אל החנות המפורסמת. התקרה בצורתה הנוכחית נבנתה בשנת 1912. אם אתם כבר בחנות, עלו אל המרפסת של החנות כדי לצפות בנוף פנוראמי מרהיב של העיר.

תקרת קבר הקיסר קאי דין (Khai Dinh) בווייטנאם
לקח 11 שנים להשלים את תקרת קברו של הקיסר קאי דין בהואה שבווייטנאם, והתוצאה מרשימה ביותר. על התקרה מצוירים בעבודת יד תשעה דרקונים בין עננים עדינים וכחלחלים.

תקרת כנסיית סנט איגנציו ברומא
הציור על תקרת הכנסייה נראה כל כך תלת מימדי שקשה להאמין שמדובר במשטח שטוח. זוהי אחת הדוגמאות המרהיבות לציורי "אחיזת עיניים" והתקרה היפיפייה הזו מהווה יריבה הולמת לשכנתה המפורסמת מאוד – הקפלה הסיסטינית.

התקרה של כנסיית סנט איגנציו ברומא

תקרת כנסיית סגרדה פאמיליה בברצלונה
בנייתה של הסגראדה פאמיליה התחילה במאה ה-19 ועדיין לא הסתיימה. התקרה, המאיימת מעט, מזכירה יער והיא ייחודית ומקורית כמו כל המבנה האקסצנטרי שתוכנן על ידי גאודי.

תקרת הרוטונדה המרכזית במצפה הכוכבים של פארק גריפית', לוס אנג'לס
הכיפה העגולה הזו עוצבה על ידי הוגו באלין, צייר קיר שהיה בעבר מנהל אמנותי בהוליווד. על התקרה מצויירים סמלי גלגל המזלות לצד גופים שמימיים אחרים.

תקרת חנות הכלבו Macy's בשיקגו
תקרת טיפאניס המקורית הזו עד כדי כך מרשימה, שהיא תסיח גם את דעתו של חולה הקניות המסור ביותר. התקרה בת יותר ממאה שנים והיא מורכבת מיותר מ-1.6 מיליון חתיכות זכוכית. יש שמחשיבים את התקרה הזו כאחת הדוגמאות הנאות ביותר של עבודה של טיפאניס.

התקרה של אופרה גרנייר, פריז
למרות שתפקידו העיקרי של המבנה הוא לספק במה להופעותיה של להקת הבלט המצוינת של העיר, ציורי התקרה של מארק שאגאל מהווים הופעה בפני עצמה. ציורי התקרה הוספו למבנה בשנת 1964 ועוררו מחלוקת מכיוון שנחשבו כלא מתאימים לסגנון האדריכלי של הבניין.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.