תפריט עמוד

הקמת מלון בחוף אלמוג תסכן את שונית האלמוגים

חוות דעת של ביולוג ימי המומחה לשוניות אלמוגים צורפה להתנגדות שהוגשה לתוכנית להקים מלון בן עשר קומות ומרכז מסחרי סמוך למצפה התת ימי באילת

מומחה לשוניות אלמוגים קובע כי הקמת מלון בן 10 קומות בחוף אלמוג באילת תהווה סכנה לשונית האלמוגים. חוות הדעת של ד"ר יעקב דפני, ביולוג ימי ומומחה לשוניות אלמוגים שכתב ספרים בנושא השוניות באילת, צורפה להתנגדות שהגישה החברה להגנת הטבע, ואשר אליה צורפו גם 3,000 חתימות של אזרחים המתנגדים לבנייה. בדבריו כתב ד"ר דפני כי שונית האלמוגים האילתית היא "משאב טבע בעל חשיבות עליונה, הן למדע (כשונית האלמוגים הצפונית ביותר בעולם), והן כמשאב לאומי בתחום התיירות, הנופש והבידור. שונית האלמוגים באילת נבחרה כאחד משבעת פלאי ישראל בתחרות שערך משרד התיירות ב-2011. ראוי לציין כי המצפה התת ימי באילת הוא חלון לטבע התת ימי, וככזה הוא מאפשר לציבור גדול להתוודע לנפלאות שונית האלמוגים, אף שגם פרויקט זה איננו חף מהשפעה סביבתית. הוספת בית המלון המיועד, על 10 קומותיו, במרחק של 150 מטר בלבד, עלולה לגרום לכמה סוגי זיהום… אין הצדקה לפגיעה נוספת ולכן יש להפעיל את עקרון הזהירות המונעת ולדחות את התכנית".


המצפה התת ימי והשונית. השלכות סביבתיות, כלכליות ותיירותיות | צילום: גל אייל

בשטח המתוכנן לבנייה נמצא כיום מבנה נטוש בן שתי קומות. התוכנית מציעה להגדיל את מספר הקומות לעשר ולהעלות את זכויות הבנייה ליותר מ-14 אלף מ"ר לצורך הקמת מלון בן 160 חדרים ומרכז מסחרי צמוד. בחברה להגנת הטבע מציינים כי הקמת המלון תגרום לפגיעה בלתי הפיכה "ברצף הנופי ים-חוף-הר, רצף שהוא אחד המאפיינים הנופיים המובהקים של אילת". עוד נאמר בהתנגדות כי לתוכנית הבנייה עלולות להיות גם השלכות כלכליות ותיירותיות, בהן פגיעה באטרקציה התיירותית המובילה באילת – המצפה התת ימי.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.