תפריט עמוד

הפתעות בגליל המערבי

אגם סודי, יקב בוטיק שהוא גם גלריה לאמנות, קינוחים מושחתים, לחמים כפריים ומלון שיזכיר לכם את יוון - הגליל המערבי שופע בהפתעות נעימות ומשמחות גם עבור מי טייל כאן לא מעט. הגיע הזמן להכיר כמה מהן

גם אם נדמה לכם שאת מכירים את הגליל המערבי היטב – ביקרתם בראש הנקרה, ביליתם בחוף אכזיב, אכלתם חומוס בעכו, טיילתם בנחל כזיב – תופתעו לגלות כמה מקומות נהדרים נשארו לכם לגלות וכמה אתרי טבע נסתרים כדאי להכיר. בכל חופשה בגליל המערבי אפשר להיחשף לדברים חדשים, הפתעות מתוקות, פינות חמד נסתרות. הנה כמה המלצות, וגם מקום נהדר ללון בו אחרי יום עמוס בטיולים ובילויים.

האגם הנסתר: מים בששון

אחת ההפתעות הגדולות המחכה למטיילים בגליל המערבי היא האגם הנסתר במחצבת געתון, סמוך לצומת כברי. עבודות החציבה שבוצעו במקום יצרו בור גדול, ומי התהום מילאו אותו בהדרגה ויצרו אגם יפהפה עם מים עמוקים וצלולים. לא במקרה הוא נקרא "האגם הנסתר" – אפשר להבחין בו רק כשמטפסים על סוללת העפר שמעליו. אפשר לשבת לפיקניק מעל האגם (בהמשך תמצאו המלצות למקומות שבהם אפשר להצטייד לפיקניק), ואפשר גם לשחות במימיו. שימו לב: המים עמוקים ואין במקום שירותי הצלה. יש לפעול בזהירות, ואם אתם מגיעים עם ילדים כדאי להצטייד במצופים או בגלגל ים.

האגם הנסתר. הפתעה משמחת המתגלה למטיילים באזור מחצבת געתון | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

האגם הנסתר. הפתעה משמחת המתגלה למטיילים באזור מחצבת געתון | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

איך מגיעים? מצומת כברי פונים מזרחה לכביש 89, ממשיכים עד צומת געתון, שם פונים דרומה. לאחר כ-2.7 ק"מ מגיעים לעיקול של הכביש, ממנו יוצאת שמאלה דרך עפר. פונים לדרך העפר ולאחר כ-150 מטר מחנים את הרכב בסמוך למתקן של חברת מקורות. מהחניה מטפסים בזהירות על סוללת העפר עד שרואים את האגם.

עין געתון: המעיין שהשתגע

פינת חמד נוספת היא עין געתון, מעיין הנובע לתוך בריכה באפיק של נחל געתון, בליבה של חורשת איקליפטוסים למרגלות חורבת געתון. המעיין נקרא בערבית עין מג'נון, המשוגע, משום ששפיעתו אינה אחידה, לפעמים הוא שופע מים ולפעמים יבש. בשנה עם חורף גשום במיוחד יש כאן מים גם בקיץ.

גם כשהמעיין יבש, זהו מקום נחמד לפיקניק – בחורשה פזורים כמה שולחנות פיקניק ויש גם תצפית יפה על חורבת געתון. אלו שרידים של מבנה עתיק ששימש כביתה של משפחת סורסוק, משפחת בנקאים עשירה מלבנון. מסביב לחורבה יש בוסתן עם עצי פרי, בהם רימונים ותאנים, בקיץ אפשר לקטוף פטל מהשיחים הסמוכים לנחל (היזהרו מהקוצים!).

עין געתון, פינת חמד מקסימה מוקפת עצים | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

עין געתון, פינת חמד מקסימה מוקפת עצים | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

איך מגיעים? נוסעים על כביש 89 מנהריה לכיוון מזרח, בצומת געתון פונים ימינה. נוסעים כקילומטר ולאחר מכן פונים שמאלה לשביל עפר המסומן כחול. אחרי כ-200 מטר חוצים גשר אירי, ממשיכים עוד כ-800 מטר עד שמגיעים לשילוט לעין געתון. פונים ימינה בעקבות השילוט ואחרי כ-200 מטר מגיעים לבריכה ושם חונים.

דלארט: לפסל בדלעת

ברחבי הגלילי המערבי פזורות הרבה גלריות של אמנים, בחלקן אפשר ליהנות מסדנאות ייחודיות. גלריה מפתיעה במיוחד תגלו במושב בצת, שם יוצרים יצירות ב… דלעות נוי! הדלעות מתגלות כחומר גלם מופלא ליצירה, שאפשר לחתוך בו, לחצוב בתוכו, לחרוט בו, לצבוע אותו ועוד.

יצירות בדלעת בדלארט

יצירות בדלעת בדלארט | צילום: יאיר בלאושטיין

אפשר להתרשם כאן מיצירות של האמן יאיר בלאושטיין, כמו מסכות, בובות וכלים שימושיים, ואפשר גם להשתתף בסדנאות יצירה. בסדנאות לילדים (מגיל 3 ומעלה) המשתתפים צובעים ומקשטים דלעות שהוכנו מראש; בסדנאות למבוגרים (מגיל 16 ומעלה) המשתתפים מנקים, חותכים, מציירים וצובעים את הדלעות ויוצרים מהן מסכות, שעונים, קופסאות, עציצים ועוד.

איפה? מושב בצת, טלפון: 052-3751752, אתר

פטיסייר: מתוק לי, מתוק לי

אם טיולים בטבע עושים לכם חשק למשהו מתוק, אחד המקומות הכי טובים לספק את הדחף הוא פטיסייר במעלות. פטיסייר היא מסעדה חלבית שמגישה סלטים, פיצות ופסטות, אבל הקינוחים הם הדובדבן שבקצפת. זהו המקום המושלם למכורים למתוק (ותמיד אפשר לשרוף את הקלוריות העודפות בטיול רגלי באזור…): וופל בלגי, ערמת פנקייקים, סופלה שוקולד ומילקשייקים – הכל מגיע עם היצע מסחרר של רטבים וממתקים לבחירה.

קינוחים בפטיסייר. אינספור אפשרויות לספק את האהבה למתוק | הצילום באדיבות פטיסייר

קינוחים בפטיסייר. אינספור אפשרויות לספק את האהבה למתוק | הצילום באדיבות פטיסייר

רוצים דוגמה? קבלו את באבל לוז: וופל בלגי עם גלידה וניל, קרם וניל, קצפת, ממרח קינדר, ממרח נוטלה, ועל הכל מפוזרים כדורי פררו רושה וחתיכות שוקלד הרשיז… במקום יש משחקייה לילדים, אם תגיעו בערב תוכלו ליהנות מקוקטיילים משמחים.

איפה? כליל החורש 1, מעלות תרשיחא,  טלפון: 053-7103051, אתר

לחם טנא: לפיקניק המושלם

הגליל המערבי אמנם שופע מסעדות, אבל אין כמו פיקניק בטבע (למשל ליד האגם הנסתר או במעיין געתון). במאפיית לחם טנא בגשר הזיו תוכלו להצטייד בלחמים משובחים לפיקניק או לשבת בבית הקפה שבמקום, עם חצר נעימה ופסטורלית שלפעמים מתקיימות בה הופעות.

קפה ומאפה בלחם טנא

קפה ומאפה בלחם טנא | הצילום באדיבות לחם טנא

בלחם טנא מתמחים בלחמי מחמצת ומאפים שנאפים בתנור האבן שבמקום. בין השאר תוכלו להתענג על סקונס רך ונימוח עם תוספת אספרסו ושוקולד מריר, מאפה בצק עלים במילוי מנגולד וגבינת פטה ומעדנים נוספים. .

איפה? גשר הזיו, טלפון: 052-6639913

יקב אכזיב: נרים כוסית

תחנה נוספת בדרך לפיקניק היא יקב אכזיב במתחם סדנאות האמנים בגשר הזיו, שם אפשר להצטייד בבקבוק היין המתבקש. זהו יקב בוטיק זעיר של היינן והצייר מארק גוברמן ומקום אידאלי לחובבי יין ואמנות – אפשר לטעום מהיינות של מארק וליהנות מהסברים על תהליך ייצור היין תחת הסוכה המצלה שבחצר, ובהמשך לבקר באטלייה ולהתרשם מציוריו. ביקב מיוצרים רק יינות אדומים מענבי קברנה סוביניון, מרלו וסירה, הגדלים בכרמים בספסופה ובכרם בן זמרה. כל תהליך ייצור היין ידני, מהבציר ועד לבקבוק. הפעילות ללא תשלום אך יש לתאם את הביקור מראש.

איפה? סדנאות אמנים, גשר הזיו, טלפון: 050-7713867

ואיפה ישנים?

מלון מטיילים גשר הזיו נמצא במרחק נסיעה קצרצרה מכל המקומות שהוזכרו (מחלקם אפילו במרחק הליכה ברגל), והוא מהווה בסיס מוצלח לטיולים באזור, והרבה יותר מכך. זהו מלון כפרי מקסים עם מבנים נמוכי קומה, הפזורים בין המדשאות והצמחייה הירוקה של הקיבוץ, במרחק קילומטר אחד בלבד מחוף אכזיב. אם הוא יזכיר לכם את יוון, זה לא במקרה: המבנים מסוידים לבן ודלתותיהם צבועות כחול, ובתוך החדרים שולטים צבעי לבן, כחול וצהוב, עם מוטיבים של ים, כמו עוגנים, גלגלי ים וכוכבי ים התלויים על הקירות. במלון יש 28 חדרי אירוח בגדלים שונים – מדירות נופש, דרך חדרים זוגיים ועד חדרי סטודיו.

חדר עם מוטיבים של ים במלון מטיילים גשר הזיו

חדר עם מוטיבים של ים במלון מטיילים גשר הזיו | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

בחוץ יש פינות ישיבה ונדנדות בין העצים והאווירה פסטורלית במיוחד. ארוחת הבוקר גם היא בהשראה ים תיכונית, עם סלטים רעננים, לחמים ומאפים טריים ועוד מנות טעימות שיתנו לכם אנרגיה להמשך היום.

הכי פסטורלי: מלון מטיילים גשר הזיו טובל בצמחייה ירוקה | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

הכי פסטורלי: מלון מטיילים גשר הזיו טובל בצמחייה ירוקה | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

מעבר לטיולים ובילויים בסביבה, אורחי המלון נהנים גם משימוש במגרשי הטניס של הקיבוץ (על בסיס מקום פנוי), בקיץ האורחים יכולים להיכנס ללא תשלום לבריכה של הקיבוץ, בחורף כניסה ללא תשלום לבריכה בקאנטרי נהריה. ואם אתם מתקשים להיפרד מחיית המחמד האהובה שלכם, תשמחו לגלות שהמלון ידידותי לחיות מחמד ובהחלט אפשר להתארח עם הכלב שלכם.

איפה? קיבוץ גשר הזיו, טלפון: 04-6883040, אתר

בתמונה הפותחת: עין געתון, הצילום באדיבות מלונות מטיילים

 

חורף בראש הנקרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות